Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Advertisements

Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Rodzic jako doradca zawodowy
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ZSZ Technikum Liceum Profilowane Liceum Profilowane Liceum Ogólnokształcące Liceum Ogólnokształcące.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Klimat szkolny w badaniach międzynarodowych szkół grupy wyszehradzkiej
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Dubiecko, 3 lipca 2012r. Zestawienie wyników nauczania Rok szkolny 2011/2012.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW
Zachowania agresywne uczniów - dane z ewaluacji zewnętrznej w szkołach.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Co to jest spacer edukacyjny?
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
„Programowanie czas zacząć”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Projekt Kim będziesz?.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Przykłady dobrych praktyk
I Liceum Ogólnokształcące im. M
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak

Charakterystyka placówki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika Ruda Śląska Technikum - Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Liceum Profilowane

Projekt: Psychological connselling in Visegrad school Partnerzy projektu: Czechy – DAP Services a.s Polska – NPDN „Abakus” Słowacja – Prevencia V&P Węgry – Paks ped. and psych.counselling centre

Warunki badania Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2012 roku w dwóch placówkach oświatowych: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II – badano gimnazjum Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika – badaniu poddano całą szkołę.

Raport Składa się z dwóch głównych części: Informacja dla dyrektora 2.Informacja dla nauczycieli

Zakres analiz 1. Skuteczność nauczania i uczenia się; 2. Dynamika relacji 3. Potencjał do zachowań ryzykownych 4. Siły i słabości szkoły

Skuteczność nauczania i uczenia się

Dynamika relacji

Potencjał do zachowań ryzykownych

Wyniki szkoły a standardy Kluczowa informacja Standard Twoja szkoła Skuteczność nauczania i uczenia się 44% +43 % Dynamika relacji biorących udział w kształtowaniu się umiejętności 31% +12 % Dynamika relacji ograniczających kształtowanie się umiejętności 40% -9 % Dynamika relacji kontrproduktywnych dla kształtowania się umiejętności 29% -3% Ogólny poziom potencjału do ryzykownych zachowań 55% + 17%

Czynniki szkolne i ich wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się Środowisko szkoły, Nauczyciele, Przedmioty, Zarządzanie i ewaluacja procesu nauczania, Narzędzia zarządzania szkołą, Szanse na karierę.

Badane postawy uczniów wobec poszczególnych przedmiotów Postawa uczniów wobec przedmiotów W jakim stopniu uczniowie identyfikują się z treściami przekazywanymi podczas lekcji i są w stanie wykorzystywać swoje umiejętności? Postawa uczniów wobec roli nauczyciela Jak nauczyciel jest postrzegany, jaką rolę wyznaczają mu uczniowie w procesie uczenia się? Uczniowie postrzegają ogólne podejście nauczyciela. Ma to istotny wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się. Postawa uczniów wobec metod nauczania. W jakim stopniu metody nauczania tego przedmiotu są akceptowane przez uczniów i wspomagają skuteczność nauczania i uczenia się? Ogólna skuteczność nauczania i uczenia się.

Postawa uczniów wobec poszczególnych przedmiotów

Porównanie danych uczestników projektu

Dziękuję za uwagę