Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej Jolanta Szcześniak
Charakterystyka placówki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika Ruda Śląska Technikum - Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Liceum Profilowane
Projekt: Psychological connselling in Visegrad school Partnerzy projektu: Czechy – DAP Services a.s Polska – NPDN „Abakus” Słowacja – Prevencia V&P Węgry – Paks ped. and psych.counselling centre
Warunki badania Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2012 roku w dwóch placówkach oświatowych: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II – badano gimnazjum Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika – badaniu poddano całą szkołę.
Raport Składa się z dwóch głównych części: Informacja dla dyrektora 2.Informacja dla nauczycieli
Zakres analiz 1. Skuteczność nauczania i uczenia się; 2. Dynamika relacji 3. Potencjał do zachowań ryzykownych 4. Siły i słabości szkoły
Skuteczność nauczania i uczenia się
Dynamika relacji
Potencjał do zachowań ryzykownych
Wyniki szkoły a standardy Kluczowa informacja Standard Twoja szkoła Skuteczność nauczania i uczenia się 44% +43 % Dynamika relacji biorących udział w kształtowaniu się umiejętności 31% +12 % Dynamika relacji ograniczających kształtowanie się umiejętności 40% -9 % Dynamika relacji kontrproduktywnych dla kształtowania się umiejętności 29% -3% Ogólny poziom potencjału do ryzykownych zachowań 55% + 17%
Czynniki szkolne i ich wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się Środowisko szkoły, Nauczyciele, Przedmioty, Zarządzanie i ewaluacja procesu nauczania, Narzędzia zarządzania szkołą, Szanse na karierę.
Badane postawy uczniów wobec poszczególnych przedmiotów Postawa uczniów wobec przedmiotów W jakim stopniu uczniowie identyfikują się z treściami przekazywanymi podczas lekcji i są w stanie wykorzystywać swoje umiejętności? Postawa uczniów wobec roli nauczyciela Jak nauczyciel jest postrzegany, jaką rolę wyznaczają mu uczniowie w procesie uczenia się? Uczniowie postrzegają ogólne podejście nauczyciela. Ma to istotny wpływ na skuteczność nauczania i uczenia się. Postawa uczniów wobec metod nauczania. W jakim stopniu metody nauczania tego przedmiotu są akceptowane przez uczniów i wspomagają skuteczność nauczania i uczenia się? Ogólna skuteczność nauczania i uczenia się.
Postawa uczniów wobec poszczególnych przedmiotów
Porównanie danych uczestników projektu
Dziękuję za uwagę