„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Realizacja projektu „Doskonalenie szansą na rozwój” w Powiecie Ciechanowskim.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Projekty zrealizowane w ZS1
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapis prezentacji:

„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt

Okres realizacji projektu: od r. do r. „Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Główny cel projektu: Poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim w latach 2013 – 2015.

Cele szczegółowe projektu :  Poprawa efektywności procesu badania potrzeb dydaktycznych oraz planowania wsparcia szkół i przedszkoli w powiecie augustowskim.  Podniesienie kompetencji dyrektorów i nauczycieli szkół i przedszkoli z powiatu augustowskiego w zakresie określonym diagnozą.  Podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół i przedszkoli oraz nauczycieli w powiecie augustowskim przez organizację i funkcjonowanie sieci współpracy i samokształcenia w latach 2013 – „Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim”

Grupa docelowa: Przedszkola Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 1. Przedszkole nr 1 w Augustowie Przedszkole nr 2 w Augustowie Przedszkole nr 3 w Augustowie Przedszkole nr 4 w Augustowie Przedszkole nr 6 w Augustowie Ogółem: 7667 co stanowi 88,16% ogółu 7567 co stanowi 89,33% ogółu

Grupa docelowa: Szkoły podstawowe Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 1. Zespół Szkół Samorządowych im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich Szkoła Podstawowa nr 3 w Augustowie Szkoła Podstawowa nr 4 im. M. Konopnickiej w Augustowie Zespół Szkół Społecznych STO Szkoła Podstawowa w Augustowie Szkoła Podstawowa im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Jabłońskich Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Janówce

Grupa docelowa: Szkoły podstawowe Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 6. Zespół Szkół Szkoła Podstawowa w Bargłowie Kościelnym Szkoła Podstawowa w Kroszewie Szkoła Podstawowa im. Błogosławionego Jana Pawła II w Łabętniku Szkoła Podstawowa im. Zygmunta Augusta w Tajnie Starym Zespół Szkół Samorządowych Szkoła Podstawowa im. Anastazji Milewskiej w Lipsku Zespół Szkół im. Powstańców Styczniowych Szkoła Podstawowa w Nowince 11 10

Grupa docelowa: Szkoły podstawowe Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/ Szkoła Podstawowa im. Witolda Urbanowicza w Olszance Zespół Szkół Ogólnokształcących Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Płaskiej Szkoła Podstawowa w Jaziewie Zespół Szkół Samorządowych Szkoła Podstawowa w Krasnymborze Zespół Szkół Samorządowych Szkoła Podstawowa im. K. Brzostowskiego w Sztabinie Ogółem: co stanowi 73,1% ogółu co stanowi 65,03% ogółu

Grupa docelowa: Gimnazja Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 1. Gimnazjum nr 1 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Augustowie Gimnazjum nr 2 im. Sybiraków w Augustowie Zespół Szkół Samorządowych im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich Gimnazjum nr 3 w Augustowie Zespół Szkół Społecznych STO Gimnazjum w Augustowie Gimnazjum im. Króla Zygmunta II Augusta w Janówce

Grupa docelowa: Gimnazja Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 6. Zespół Szkół Gimnazjum w Bargłowie Kościelnym Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum w Lipsku Zespół Szkół im. Powstańców Styczniowych Gimnazjum w Nowince Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum w Krasnymborze Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum w Sztabinie Ogółem: co stanowi 68 % ogółu co stanowi 71,14% ogółu

Grupa docelowa: Szkoły ponadgimnazjalne Lp.Placówka Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 1. Zespół Szkół Ogólnokształcących I Liceum Ogólnokształcące im. Grzegorza Piramowicza w Augustowie II Liceum Ogólnokształcące im. Polonii i Polaków na Świecie w Augustowie Zespół Szkół Technicznych im. Gen. I. Prądzyńskiego Technikum Nr 2 w Augustowie Zespół Szkół Technicznych im. Gen. I. Prądzyńskiego Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2 w Augustowie Ogółem: co stanowi 76,07% ogółu co stanowi 64,86% ogółu

Grupy docelowe ogółem Lp.Typ placówki liczba placówek uczestniczących w projekcie Liczba nauczycieli w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2013/14 w radzie pedagogicznej (stan na r.) którzy ukończyli cykl doskonalenia w roku szkolnym 2014/15 1. przedszkola szkoły podstawowe gimnazja szkoły ponadgimnazjalne Ogółem: co stanowi 73,77% ogółu co stanowi 69,41% ogółu

Rodzaje wsparcia  Wsparcie w ramach Rocznych Planów Wspomagania w dwóch cyklach w latach szkolnych: 2013/14 i 2014/15.  Wsparcie w ramach Sieci współpracy i samokształcenia w latach szkolnych: 2013/14 i 2014/15.  Każda szkoła i przedszkole korzystały ze wsparcia Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji.

Roczne Plany Wspomagania Zawierały:  diagnozę potrzeby rozwojowej szkoły / przedszkola;  cel i zakładane wskaźniki realizacji wsparcia;  harmonogram wsparcia;  role i zadania osób korzystających ze wsparcia;  sprawozdanie z realizacji wsparcia.

Tematyka ofert doskonalenia Każda placówka wybierała w każdym roku szkolnym jedną ofertę z katalogu 24 ofert zaproponowanych przez ORE w ramach projektu systemowego. Szkoły i przedszkola w roku szkolnym 2013/14 wybrały z katalogu 14 ofert doskonalenia. Szkoły i przedszkola w roku szkolnym 2014/15 wybrały z katalogu 15 ofert doskonalenia.

Oferty doskonalenia wybrane w I cyklu. 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?6 szkół 2. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.6 szkół 3. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 4 szkoły 4. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?3 szkoły 5. Praca z uczniem młodszym.1 szkoła, 2 przedszkola 6. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 2 szkoły, 1 przedszkole 7. Budowa koncepcji pracy szkoły.2 szkoły

8. Nauczyciel szkoły, 9. Ocenianie kształtujące.1 szkoła 10. Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się.1 szkoła 11. Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. 1 szkoła 12. Rodzice są partnerami szkoły.1 szkoła 13. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?1 przedszkole 14. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 1 przedszkole Oferty doskonalenia wybrane w I cyklu.

Oferty doskonalenia wybrane w II cyklu. 1. Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. 5 szkół 2. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?4 szkoły 3. Budowa koncepcji pracy szkoły.3 szkoły 4. Ocenianie kształtujące.3 szkoły 5. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 2 szkoły, 1 przedszkole 6. Nauczyciel szkoły 7. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet. 2 szkoły

Oferty doskonalenia wybrane w II cyklu. 8. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 4 szkoły 9. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.1 szkoła, 1 przedszkole 10. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?3 szkoły 11. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?1 przedszkole 12. Praca z uczniem zdolnym.1 szkoła 13. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.1 szkoła 14. Praca z uczniem młodszym.1 przedszkole 15. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej 1 przedszkole

Oferty doskonalenia wybrane w dwóch cyklach. 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?7 placówek 2. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.7 placówek 3. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?7 placówek 4. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 6 placówek 5. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 6 placówek

Oferty doskonalenia wybrane w dwóch cyklach. 6. Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. 6 placówek 7. Budowa koncepcji pracy szkoły.5 placówek 8. Nauczyciel placówki 9. Ocenianie kształtujące.4 placówki 10. Praca z uczniem młodszym.4 placówki 11. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?3 placówki

Oferty doskonalenia wybrane w dwóch cyklach. 12. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 2 placówki 13. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet. 2 placówki 14. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.2 placówki 15. Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się.1 placówka 16. Rodzice są partnerami szkoły.1 placówka 17. Praca z uczniem zdolnym.1 placówka

Harmonogram realizacji RPW Rodzaj zadaniaTerminCzas realizacji Diagnoza potrzeb, rozmowy z dyrektorem, warsztat diagnostyczny wrzesień - październik Warsztaty dla nauczycielilistopad - marzec 21 godzin na szkołę / przedszkole Konsultacje grupowemarzec - czerwiec 15 godzin na szkołę / przedszkole Konsultacje indywidualnemarzec - czerwiec 5 godzin na szkołę / przedszkole Sprawozdanie z realizacji RPWczerwiec

Roczne Plany Wspomagania w liczbach Rodzaj zadania Czas trwania w jednym cyklu w szkole / przedszkolu Czas trwania w dwóch cyklach we wszystkich placówkach Warsztaty dla nauczycieli21 godzin1470 godzin Konsultacje grupowe15 godzin1050 godzin Konsultacje indywidualne 5 godzin 350 godzin

Oczekiwania beneficjentów związane z realizacją Rocznych Planów Wspomagania  Podniesienie własnych kompetencji zawodowych.  Zwiększenie efektywności w pracy.  Aktualizacja umiejętności zawodowych.  Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności.

Sieci współpracy i samokształcenia. Sieć współpracy i samokształcenia to forma pracy umożliwiająca samokształcenie, wymianę doświadczeń, tworzenie nowych rozwiązań oraz poszerzenie kompetencji. Sieć tworzą nauczyciele lub dyrektorzy z różnych szkół lub placówek oświatowych, którzy współpracują ze sobą w ramach tego samego zagadnienia.

Wsparcie w ramach sieci współpracy i samokształcenia.  Diagnoza i wybór tematyki sieci z listy 20 tematów utworzonych w ramach projektu systemowego.  Szkolenia prowadzone przez ekspertów zewnętrznych.  Praca na platformie internetowej.  Publikacja materiałów samokształceniowych na platformie internetowej.  Pracę sieci moderowali koordynatorzy sieci współpracy i samokształcenia.

Tematyka sieci współpracy i samokształcenia w I cyklu.  Praca z uczniem młodszym.  Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?  Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego.  Praca z nowoczesnymi technologiami – TIK (I rok) - bezpieczny Internet.

 Praca z uczniem młodszym.  Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?  Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania.  Promocja i budowanie wizerunku szkoły. Tematyka sieci współpracy i samokształcenia w II cyklu.

Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. I cykl Sieć: Praca z uczniem młodszym.  Udział 28 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 22 materiały samokształceniowe lub inne zasoby edukacyjne oraz 69 przykładów dobrych praktyk.

Sieć: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?  Udział 24 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 29 materiałów samokształceniowych lub innych zasobów edukacyjnych. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. I cykl

Sieć: Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego.  Udział 24 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 34 materiały samokształceniowe lub inne zasoby edukacyjne. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. I cykl

Sieć: Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (I rok) - bezpieczny Internet.  Udział 24 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 31 materiałów samokształceniowych lub innych zasobów edukacyjnych. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. I cykl

Sieć: Praca z uczniem młodszym.  Udział 26 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 57 materiałów samokształceniowych lub innych zasobów edukacyjnych. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. II cykl

Sieć: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?  Udział 29 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 56 materiałów samokształceniowych lub innych zasobów edukacyjnych. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. II cykl

Sieć: Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania.  Udział 17 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 25 materiałów samokształceniowych lub innych zasobów edukacyjnych. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. II cykl

Sieć: Promocja i budowanie wizerunku szkoły.  Udział 22 nauczycieli i nauczycielek.  2 czterogodzinne spotkania warsztatowe z ekspertem zewnętrznym.  2 spotkania z koordynatorem sieci.  Praca na platformie: zamieszczono 32 materiały samokształceniowe lub inne zasoby edukacyjne. Sieci współpracy i samokształcenia w liczbach. II cykl

Oczekiwania beneficjentów związane z udziałem w pracach sieci współpracy i samokształcenia  Podniesienie własnych kompetencji zawodowych.  Rozwój osobistych predyspozycji.  Zwiększenie efektywności w pracy.  Aktualizacja umiejętności zawodowych.  Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności.  Podniesienie jakości pracy szkoły.

„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Projekt „Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” jest pilotażem przygotowującym placówki do wejścia w życie od 1 stycznia 2016r. nowego systemu doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół i przedszkoli.

Dziękujemy za udział w pilotażu nowego systemu doskonalenia nauczycieli, opartego na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół.