Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Fundusze strukturalne dla uczelni wyższych w latach 2007 – 2013 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 8 maja 2007.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Zapis prezentacji:

Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach 2009-2014 Uchwała o przyjęciu Strategii podjęta na posiedzeniu Senatu UO 17.12.2009 r.

Najlepszym sposobem przewidzenia przyszłości jest stworzenie jej P.F. Drucker   2 2

Uniwersytetu Opolskiego Przewodniczący Komisji Senackich UO Komisja Budżetowa Władze Rektorskie Uniwersytetu Opolskiego Sekretariat Rektora Kierownicy jednostek organizacyjnych pionu administracyjnego UO Władze Wydziałów, Instytutów, Samodzielnych Katedr UO Dyrekcja wybranych jednostek ogólnouczelnianych Samorząd Studencki Pracownicy Wydziału Ekonomicznego pod kierunkiem Prorektora ds. Finansów i Rozwoju Uczelni 3 3

Etapy formalizacji strategii rozwoju UO Metoda Elementy/fazy strategii Opracowanie Senackiej Komisji ds. Organizacji i Rozwoju (październik 2008-kwiecień 2009) Diagnoza wstępna Diagnoza przygotowana przez Zespół analityczny Prace Zespołu analitycznego pod kierunkiem Prorektora ds. Finansów i Rozwoju Uczelni + konsultacje na poziomie Jednostek UO -I etap (08-24.06.2009 r.) Definiowanie celów EFEKT: synteza na poziomie Uczelni – I etap formalizacji -> 25.06.2009 r. Prace Zespołu analitycznego pod kierunkiem Prorektora ds. Finansów i Rozwoju Uczelni + konsultacje na poziomie Jednostek UO - II etap (01.07-31.08.2009 r.) Diagnoza pogłębiona Wariant A: prezentacja uzupełnionych formularzy wywiadu i dyskusja w Jednostce Wariant B: prezentacja i dyskusja (mail) EFEKT: spotkania z Władzami Rektorskimi (wielokrotne) Konsultacje na poziomie Jednostek UO - III etap (07.09.-15.10.2009 r.) EFEKT: synteza na poziomie UO -> Kolegium Rektorskie - 19.11.2009 r. Senacka Komisja ds. Organizacji i Rozwoju - 09.12.2009 r. Kolegium Rektorskie -10.12.2009 r. Cele i środki osiągnięcia celów (działania) 4 4 4

Przedmiot konsultacji i liczba jednostek, które wzięły udział w konsultacjach W konsultacjach uczestniczyło łącznie 37 jednostek, w tym: 29 jednostek o charakterze naukowo-dydaktycznym i dydaktycznym. Biblioteka Główna UO. Centrum Informatyczne. Wydawnictwo UO. Dział Spraw Pracowniczych. Biuro Promocji i Informacji. Kanclerz. Kwestor. Samorząd Studencki. Kwestionariusz wywiadu obejmował problemy: Benchmarki. Potencjał (zasoby). Procesy, procedury. Cele strategiczne, w zakresie: badań, dydaktyki, zasobów, procesów i procedur Specyficzne uwarunkowania realizacji celów. 5

Misja Uniwersytetu Opolskiego (1) Uniwersytet kieruje się zasadami wolności inicjowania i prowadzenia badań naukowych, wolności nauczania oraz wolności twórczości artystycznej. Uniwersytet działa w duchu umiłowania prawdy, szacunku dla wiedzy i umiejętności, odpowiedzialnego upowszechniania wyników badań, jak również nieustannego dążenia do rozwoju i doskonałości każdego z członków Wspólnoty Uniwersyteckiej. Podstawową funkcją Uniwersytetu jest prowadzenie badań naukowych, kształcenie i wychowywanie kolejnych pokoleń studentów, promowanie kadr naukowych, jak również działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych, poprzez rzetelne świadczenie usług badawczych i dydaktycznych. 6 6

Misja Uniwersytetu Opolskiego (2) Działając w poczuciu odpowiedzialności za umacnianie zasad demokracji i poszanowania uniwersalnych wartości oraz praw człowieka, Uniwersytet buduje kulturę tolerancji i mądrej debaty nad ważnymi kwestiami współczesności. Uniwersytet współpracuje z krajowymi i zagranicznymi instytucjami naukowymi i artystycznymi. Uniwersytet uczestniczy w tworzeniu Europejskiej Przestrzeni Badawczej oraz Europejskiej Przestrzeni Szkolnictwa Wyższego. 7 7

Kluczowe składniki misji UO 8

Wizja Uniwersytetu Opolskiego „POMAGAMY ROZUMIEĆ ŚWIAT” Najważniejsze zadanie, wynikające z wizji UO: UNIWERSYTET OPOLSKI - CENTRUM BADAWCZE I OPINIOTWÓRCZE 9 9

Strategiczne czynniki sukcesu uczelni 10 10

Strategiczne obszary działalności i priorytety strategiczne UO PROCEDURY Priorytet 5. Zbudowanie podstaw zarządzania partycypacyjnego i organizacji uczącej się BADANIA NAUKOWE ROZWÓJ KADRY Priorytet 2. Budowanie pozycji Uniwersytetu Opolskiego jako centrum kompetencji dla regionu Priorytet 1. Prowadzenie badań naukowych na światowym poziomie DYDAKTYKA Priorytet 3. Budowanie nowoczesnej oferty dydaktycznej ZASOBY Priorytet 4. Optymalizacja wykorzystania zasobów UO 11

Badania naukowe Cele strategiczne CEL 1.1. Wspieranie tworzenia wielodyscyplinarnych uczelnianych, krajowych i międzynarodowych zespołów badawczych. CEL 1.2. Kształtowanie warunków do prowadzenia badań na światowym poziomie. CEL 1.3. Upowszechnianie wyników badań w postaci znaczących publikacji o zasięgu krajowym i światowym. 12 12

Cele strategiczne CEL 2.1. Opracowanie programu rozwoju kadry UO. 2. Rozwój kadry CEL 2.1. Opracowanie programu rozwoju kadry UO. CEL 2.2. Tworzenie warunków dla doskonalenia kompetencji wszystkich pracowników UO. CEL 2.3. Wspieranie upowszechniania kompetencji pracowników UO na zewnątrz. 13 13

Cele strategiczne CEL 3.1. Wdrażanie założeń Procesu Bolońskiego. 3. Dydaktyka CEL 3.1. Wdrażanie założeń Procesu Bolońskiego. CEL 3.2. Doskonalenie jakości kształcenia. CEL 3.3. Zwiększenie aktywności studentów. CEL 3.4. Doskonalenie obsługi procesów dydaktycznych. 14 14

Cele strategiczne 4. Zasoby CEL 4.1. Poprawa efektywności wykorzystania zasobów UO. CEL 4.2. Wzrost udziału środków zewnętrznych w finansowaniu zasobów UO. CEL 4.3. Rozwój infrastruktury badawczej, dydaktycznej i studenckiej. CEL 4.4. Rozbudowa potencjału informacyjnego Uczelni: Centrum Informatyczne, Biblioteka UO, Wydawnictwo UO. CEL 4.5. Kształtowanie pozytywnych relacji UO z otoczeniem, jako podstawa budowania wizerunku Uczelni. 15 15

5. Procedury Cele strategiczne CEL 5.1. Wdrożenie Strategii Rozwoju UO w latach 2009-2014. CEL 5.2. Wzmocnienie współpracy między Jednostkami UO oraz wypracowanie deklaracji wspólnych wartości. CEL 5.3. Formalizacja zbioru procedur, dotyczących poszczególnych obszarów funkcjonowania Uczelni. CEL 5.4. Wybór i wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania Uczelnią. CEL 5.5. Zwiększenie partycypacji jednostek UO w zarządzaniu Uczelnią. 16 16

Harmonogram wdrażania Strategii Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Badania 15/24 Badania 9/24 (zadania ciągłe) Rozwój kadr 19/31 Rozwój kadr 12/31 (zadania ciągłe) Dydaktyka 44/69 Dydaktyka 25/69 (zadania ciągłe) Zasoby 38/73 Zasoby 35/73 (zadania ciągłe) Procedury 32/48 Procedury 35/73 (zadania ciągłe) Dydaktyka 44/69 Nazwa priorytetu Liczba zadań terminowych / liczba zadań ogółem