Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Handel elektroniczny - definicja
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Transakcje kompensacyjne
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Katedra Marketingu Usług
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Centra Informacji Gospodarczej to informacyjne wsparcie obrotu gospodarczego na terenie całej Polski Główne zadania Centrów to: Edukacja w dziedzinie.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
SJAGD-AGD R. Co to jest SJAGD- Świat Jakości AGD 1. Jest to zbiór narzędzi informatycznych, informacyjnych ułatwiający komunikowanie się pomiędzy producentami,
Marketing elektroniczny w turystyce
Sieci oparte na architekturze Internetu
Hot Spot - korzyści 1. Zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów 2. Przewaga nad konkurencją 3. Prestiż lokalizacji – miejsce spotkań biznesowych.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Bankowość Mobilna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
TRANSAKCJE HANDLOWE W INTERNECIE
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Temat 1: Podstawowe pojęcia dotyczące lokalnej sieci komputerowej
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Ogólnokrajowa karta miejska
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Internetowego Biura Rachunkowego
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
materiały dla uczestników
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MARKETING INTERNETOWY
Zarządzanie sklepem internetowym
Istota informacji w e - handlu
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Zapis prezentacji:

Dr Małgorzata Ganczar

ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Światowa Organizacja Handlu (WTO) definiuje E-commerce jako produkcje, reklamę, sprzedażi dystrybucjęproduktów poprzez sieci teleinformatyczne. Termin wprowadzony w 1995 roku przez IBM. eBiznes nie powinien być mylony z e-commerce (elektronicznym handlem), który ogranicza się do promocji i sprzedaży artykułów w sieci. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc

Transakcja elektroniczna/internetowa transakcją elektroniczną jest sprzedaż lub zakup towarów lub usług, niezależnie od tego, czy odbywa sięto między przedsiębiorcami, gospodarstwami domowymi, osobami fizycznymi, rządami i innymi publicznymi lub prywatnymi organizacjami, prowadzony za pośrednictwem sieci komputerowych, Transakcją internetową jest sprzedaż lub zakup towarów lub usług, niezależnie od tego, czy odbywa się to między przedsiębiorcami, gospodarstwami domowymi, osobami fizycznymi, rządami i innymi publicznymi lub prywatnymi organizacjami, prowadzony poprzez sieć Internet.

Handel elektroniczny ecommerce (electronic commerce) Jest to elektroniczne wspomaganie handlu online oraz wymiany dokumentów biznesowych. Obejmuje kupno oraz sprzedaż towarów i usług w Internecie (witryny WWW z katalogami i ofertami, elektroniczne wspomaganie zakupów), przekazywanie zamówień i potwierdzeń oraz obsługę płatności bezgotówkowych. Firmy wykorzystują internetowe aplikacje e-commerce w celu usprawnienia działalności (poszerzenie kanału dystrybucji, obsługa klientów i dostawców, sprzedaż, marketing, zarządzanie, etc.).

Handel elektroniczny (e-commerce) Handel elektroniczny związany jest z działalnością gospodarczą opartą na przetwarzaniu i transmisji danych w postaci tekstu, dźwięku, obrazu. Obejmuje procesy zakupów, sprzedaży, obsługi klienta, dystrybucji produktów i usług, współpracy między przedsiębiorstwami, jak również cyfrowych płatności realizowanych w oparciu o publiczne lub prywatne sieci komputerowe. (Kohler, Best, 2001r.)

Pojęcia związane z e - commerce Towar dobro materialne np. długopis dobro niematerialne np. program komputerowy Kontrahent na rynku elektronicznym w zależności od wyboru sposobu zawierania transakcji oraz dokonania płatności znany anonimowy

Pojęcia związane z e - commerce Dokument elektroniczny - poświadczenie operacji gospodarczej w rozumieniu formalnoprawnym, Pieniądz elektroniczny (cybergotówka) w tym karty płatnicze, występuje w postaci elektronicznych płatności, operacja elektroniczna – gromadzenie informacji, negocjacje, realizacja operacji.

Cele handlu elektronicznego pozyskanie nowych klientów, reklamowanie i oferowanie klientom nowych produktów i usług, usprawnienie obsługi klientów budowanie lojalności klientów, wzrost jakości kapitału ludzkiego, wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesach handlowych, osiągniecie przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej i przywództwa

Cechy handlu elektronicznego wszechobecność dzięki dostępowi do Internetu z każdego miejsca na świecie, zasięg globalny – uczestnikami mogą być obywatele całego świata, bogactwo informacji ( tekst, audio, wideo), ułatwiona obsługa zamówień, uniwersalne standardy, szybki dostęp do informacji.

Różnice pomiędzy handlem tradycyjnym i elektronicznym

Podział handlu elektronicznego ze względu na sposób prowadzonej działalności

Podział handlu elektronicznego wg rodzaju towarów i usług

Modele biznesu internetowego Model brokera - np. serwisy ogłoszeniowe, Model reklamowy – np. onet.pl, Model pośrednika informacyjnego – np. porównywarki cen, Model kupca tzw. elektroniczny handlowiec, Model producenta – dotarcie bez pośredników do klientów, Model wirtualnej wspólnoty – np. fecebook Model abonencki – płatne bazy informacji,

Korzyści handlu elektronicznego dla klienta większa możliwość wyboru, spośród wielu dostawców i większej ilości produktów, zapewnienie produktów i usług po mniejszej cenie, umożliwienie dokonywania zakupów w wielu miejscach naraz przeprowadzenie szybkich porównań, szybsza dostawa produktów i usług, dokonywanie zakupów 24 godziny na dobę, przez cały rok, z niemal każdej lokalizacji, uzyskiwanie istotnych i szczegółowych informacji w krótkim czasie, dostęp do zróżnicowanych produktów, od komputerów po samochody, po konkurencyjnych cenach, możliwość partycypacji w wirtualnych aukcjach, interakcja pomiędzy klientami polegającą na wymianie komunikatów i doświadczeń.

Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C portale i serwisy internetowe – dostęp do informacji o produktach, reklam, sprzedaż on–line i na aukcjach np. onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Hoga.pl, Ahoj.pl, Sprzedaż detaliczna – sklepy on-line, pasaże handlowe, zakup za pośrednictwem a, Dostawcy zawartości – dystrybucja muzyki, zdjęć, oprogramowania, książek, Brokerzy transakcji – usługi finansowe, biura podróży, pośrednictwo pracy, Dostawcy „społeczności” – tworzenie wspólnych grup zainteresowań, wymiany doświadczeń, Dostawcy usług – oferta usług, konsultacje.

Sklepy internetowe Sklep internetowy – to witryna, za pomocą której internauta może dokonać zakupu towaru lub usługi Horyzontalne sprzedaż szerokiej gamy asortymentów z danej branży Wertykalne sprzedaż wąskiej grupy produktów

Proces sprzedaży w e-sklepie

E- commerce w liczbach 18 milionów - tylu internautów jest w Polsce, 20 lat - Internet w Polsce świętował w 2011 roku okrągłe urodziny, 7,5 miliarda złotych - tyle pieniędzy zostawiliśmy w 2011 roku w e-sklepach, 3 procent - to udział e – commerce w rynku handlu w Polsce, 10,8 tysiąca - to liczba e-sklepów, które funkcjonują na polskim rynku, 290 milionów złotych - tyle łącznie zaoszczędzili użytkownicy Groupona kupując tańsze kupony. Prawie 2 tysiące - tyle pozwów spłynęło w lipcu 2011r. do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko e-sklepom,

Zagrożenia handlu on-line Z punktu widzenia klientów: zapewnienie bezpieczeństwa płatności przez sieć, niepewność, co do rzetelności sprzedawcy, brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru, odczuwalny brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie. Z punktu widzenia handlowców: zbyt wysoki koszt dostarczenia towaru do klienta, brak efektywnego i rozbudowanego systemu spedycyjnego i dostawczego, brak efektywnej obsługi płatności kartami kredytowymi, obniżenie osiąganych marż, wynikające ze spłaszczenia cen a często z "wojny cenowej" między podmiotami, głównie reklamującymi się w porównywarkach cenowych.