prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Studia stacjonarne i niestacjonarne
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
DIAGNOZA W SZKOLE.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Teoria i praktyka kształcenia
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

teoretyczne podstawy kształcenia 2014/2015 WYMIAR GODZIN: 20 godzin wykładów i 20 godzin ćwiczeń

prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net ania@kozuh.net

Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne do udziału w tworzeniu strategii zajęć w szkole i innych placówkach edukacyjnych, 3. wdrożenie do refleksyjnego stosunku do procesu kształcenia. 

GŁÓWNE TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1. Teoria kształcenia – dydaktyka ogólna jako dyscyplina pedagogiki 2. Historia rozwoju myśli dydaktycznej i najważniejszych idei kształcenia 3. Tendencje w kształceniu ogólnym i współczesne rozwiązania dydaktyczne 4. Osobowość i zawód nauczyciela. Kompetencje nowoczesnego nauczyciela 5. Style, strategie i metody kształcenia 6. Formy, zasady i środki kształcenia 7. Ewaluacja i refleksja w procesie kształcenia      

Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: rozumiał rolę oraz przebieg procesu kształcenia w życiu ucznia w każdym wieku, 2. poprawnie analizował i wnioskował obszar problemów dydaktycznych oraz ról nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, 3. interpretował podstawowe nurty myślenia o szkole i edukacji 4. posługiwał się wybranymi metodami i narzędziami badań dydaktycznych, 5. rozumiał konieczność diagnozy oraz pomiaru jakości efektów własnej pracy, 6. szanował i rozwijał w sobie potrzebę kształcenia ustawicznego.     

Literatura literatura podstawowa: Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001. Klus – Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa 2010 Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna. Warszawa 2000. Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. Gdańsk 2010.  

Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. literatura uzupełniająca: Bąbel P., Wiśniak M., Jak uczyć, żeby nauczyć. Warszawa 2008. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Warszawa 2007. Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. Mietzel G., Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002. Phillips D., Soltis J., Podstawy wiedzy o nauczaniu. Gdańsk 2003.

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Przebieg i data egzaminu: egzamin będzie przebiegał w postaci ustnej – odpowiedź na pytania zawarte w wylosowanym zestawie trzech pytań. Egzamin odbędzie się 17 lipca (piątek) od 14.00 do 21.00, 19 lipca (niedziela) od 9.00 do 13.00, 20 lipca (poniedziałek) od 16.00 do 21.00. Oficjalnym terminem egzaminu będzie 20 lipca dla Studentów z obydwu grup. Studenci uzgodnią między sobą, kto zdaje w piątek, kto w niedzielę, a kto w poniedziałek (po 4 osoby na 1 godzinę zegarową).

zagadnienia egzaminacyjne wraz z literaturą przedmiotu zostaną opublikowane do końca kwietnia 2015 na stronie: ania.kozuh.net

Na ocenę zaliczeniową (dotyczy TYLKO grupy prof. dr hab Na ocenę zaliczeniową (dotyczy TYLKO grupy prof. dr hab. Anny Kozuh) składają się zsumowane punkty za aktywność indywidualną i aktywność grupową. Aktywność indywidualna będzie możliwa w pierwszej części każdego spotkania. Osoby chętne do zaprezentowania teorii w oparciu o literaturę i inne źródła mogą otrzymać punkty od 1 do 5 (maksymalnie). Aktywność grupowa będzie przebiegała w drugiej części każdego spotkania i obecni zarówno w pierwszej, jak drugiej części, będą mieli szansę otrzymania 3 punktów za każde spotkanie, czyli 6x3=18 punktów. Daty punktowanych spotkań: 19.04, 10.05, 24.05, 7.06, 21.06, 5.07).

Daty i problematyka punktowanych spotkań ćwiczeniowych: 19 Daty i problematyka punktowanych spotkań ćwiczeniowych: 19.04: integracja, komunikacja interpersonalna 10.05: motywacja i inne kompetencje nowoczesnego pedagoga 24.05: planowanie pracy dydaktycznej, formy, zasady, środki kształcenia 7.06: metody kształcenia – klasyfikacje i przykłady 21.06: praca z uczniem zdolnym i z uczniem z niepowodzeniami szkolnymi, kreatywność w pracy pedagoga 5.07: ewaluacja i pomiar dydaktyczny

0-14 punktów ocena 2.0 15 – 17 punktów ocena 3.0 Punktacja ocen z ćwiczeń w grupie prof. dr hab. Anny Kozuh: 0-14 punktów ocena 2.0 15 – 17 punktów ocena 3.0 18 – 21 punktów ocena 3.5 22 – 25 punktów ocena 4.0 26 – 28 punktów ocena 4.5 powyżej 28 punktów ocena 5.0

konsultacje piątki 11.30-12.15 KA budynek C, pokój 334b