POPRAWA WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORCÓW nowy projekt PKPP Lewiatan.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty kluczowych działań i form wsparcia
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
WIELKOPOLSKIE NA TLE REGIONÓW W POLSCE
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Efektywna współpraca administracji i biznesu. Prezentowane rekomendacje powstały w ramach projektu Poprawa wizerunku przedsiębiorców współfinansowanego.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU WIELKOPOLSKICH MŚP dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Piła, 30 października 2012 Prezentacja.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
BEZPIECZEŃSTWO EKSPLOATACJI MASZYN, URZĄDZEŃ I BUDYNKÓW Miejsce, data Kampania na rzecz zdrowych miejsc pracy prowadzona w latach.
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Królowa sportu - Lekkoatletyka
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Projekt Inkubator Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego woj. śląskiego Rybnik 27 czerwca 2013.
Informacja z realizacji działań Biura Ewaluacji RPO w 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
WYMIANA DOBRYCH PRAKTYK W OBSZARZE CSR BRANŻY MASZYNOWEJ Z POLSKI I BUŁGARII PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wlkp.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Partnerstwo dla prewencji Kampania „Zdrowe i bezpieczne miejsce pracy” 2012–2013 Nazwisko i tytuł mówcy Data | Nazwa wydarzenia.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nastroje wśród przedsiębiorców e-barometr Konferencja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Prezentacja dobrej praktyki
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
WPROWADZENIE DO LIGI ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU. Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Zapis prezentacji:

POPRAWA WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORCÓW nowy projekt PKPP Lewiatan

2 Dwa lata by poprawić wizerunek przedsiębiorców. 1 sierpnia 2011 r. Lewiatan rozpoczął projekt Poprawa wizerunku przedsiębiorców. Działania będą trwały dwa lata, a ich budżet wynosi ponad 3,8 mln zł i jest współfinansowany ze środków UE. Co wydarzy się do ?

3 Co chcemy osiągnąć? Celem projektu jest budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorców. Działania prowadzone są na dwóch polach: Ogólnopolska kampania reklamowa i PR. Jej zadanie to pokazanie kluczowego wpływu przedsiębiorców na gospodarkę i ich ludzkiej strony. Współpraca z administracją. Jej zadanie to zwiększenie umiejętności i gotowość do współpracy administracji z przedsiębiorcami.

4 Dlaczego zmieniać wizerunek przedsiębiorców? Po 20 latach transformacji przedsiębiorcy nie uzyskali nawet 50% zwolenników wśród Polaków. Typowy przedsiębiorca prywatny jest: lubiany 48% uczciwy wobec państwa 46% troszczy się o pracowników 43% (GfK Polonia, 2009)

5 Dlaczego zmieniać wizerunek przedsiębiorców? Uznaniem społecznym cieszy się w Polsce: właściciel dużej firmy 60% biznesmen znany z mediów 49% właściciel małej firmy 32% sklepikarz 15% (GfK Polonia, 2009)

6 Kto zna przedsiębiorców, ocenia ich lepiej? Pracownicy twierdzą bowiem, iż ich pracodawca: przestrzega zasad bhp 88,30 % w terminie płaci pracownikom 85,1% udziela urlopów w pełnym wymiarze 77,30% dobrze organizuje pracę 84,50% (Pracujący Polacy, 2010)

7 Czy przedsiębiorcy prywatni są potrzebni? Dzięki działalności prywatnych przedsiębiorców Polacy i polska gospodarka mają się coraz lepiej? zdecydowanie zgadzam się 16,30 % raczej zgadzam się 43,80% raczej nie zgadzam się 17,80% zdecydowanie nie zgadzam się 4,8% trudno powiedzieć 17,20% (Pracujący Polacy, 2010)

8 Czy przedsiębiorcy prywatni są potrzebni? Prawie 40% Polaków nie widzi związku między działalnością prywatnych przedsiębiorców, a kondycją polskiej gospodarki i sytuacją ekonomiczną Polaków!

9 Co się wydarzy?

10 Konsultacje z przedsiębiorcami i administracją Wybór liderów biznesu Raporty Wkład przedsięb… Kampania reklamowa Poradnik dla adm Szkolenia dla administracji Konferencje finałowe

11 Konsultacje z przedsiębiorcami i administracją. 800 przedsiębiorców i urzędników (16 woj. x 5 spotkań x 10 os.) Celem spotkań będzie zebranie obszernego materiału do opracowania analizy wizerunku przedsiębiorców w każdym województwie oraz wypracowania zestawu rekomendacji regionalnych dla działań wizerunkowych i informacyjnych.

12 Promocja wizerunku przedsiębiorców Działania promujące pozytywny wizerunek pracodawców i ich wpływ na rozwój Polski obejmują trzy kroki: konkursy wojewódzkie Lider biznesu raporty Wkład biznesu w rozwój mojego województwa ogólnopolska kampania reklamowa.

13 Konkursy Lider biznesu 16 konkursów wojewódzkich ( r.) Nabór do konkursów jest otwarty, każdy może zgłosić kandydata. Wyboru dokonuje kapituła złożona z przedstawicieli patronów medialnych, administracji, organizacji biznesowych, liderów opinii. Wyboru dokonamy w trzech kategoriach: sukces biznesowy zaangażowanie w sprawy społeczne wrażliwy pracodawca.

14 Raporty Wkład biznesu w rozwój mojego województwa W każdym województwie wydamy raport składający się z dwóch części: dane statystyczne ciekawie obrazujące wkład biznesu w rozwój danego województwa prezentacje sylwetek przedsiębiorców – zwycięzców konkursów Lider biznesu. Raporty zostaną rozesłane do urzędów i liderów opinii w każdym województwie oraz promowane PR. ( r.)

15 Raporty Wkład biznesu w rozwój mojego województwa Dane statystyczne do raportów zostaną przygotowane przez zespół ekspertów ekonomicznych. Będą one ciekawie i obrazowo zaprezentowane, pokażą wielkości zatrudnienia, średnią zarobków, liczbę tworzonych miejsc pracy itp. Obecnie nie ma tego typu, prostych, przekrojowych opracowań, z których mogłyby korzystać także osoby bez przygotowania ekonomicznego.

16 Kampania reklamowa. Najbardziej spektakularnym elementem projektu będzie ogólnopolska kampania medialna, promująca pozytywny wizerunek przedsiębiorców. Obejmie wszystkie rodzaje mediów. Przewidywany koszt emisji to ponad milion złotych. Koncepcja kampanii oparta zostanie na prezentacji przedsiębiorców wyłonionych w konkursach oraz wybranych, obrazowych danych statystycznych. ( r.)

17 Współpraca administracja-biznes. Działania zachęcające administrację do współpracy z biznesem obejmują trzy kroki: poradnik dla urzędów szkolenia dla urzędników wspólne konferencje.

18 Poradnik Budowanie współpracy administracji z biznesem Poradnik dostarczy praktycznych porad jak budować współpracę administracji z biznesem. Otrzymają go urzędy i organizacje pracodawców w całym kraju. Znajdą się w nim: ( r.) zasady budowania programów społecznych z biznesem i dla biznesu zasady budowania relacji z biznesem i rozumienia celów korporacyjnych formy promocji wspólnych programów i wizerunku biznesu w społeczności lokalnej.

19 Szkolenia dla administracji Szkolenia będą oparte o informacje zawarte w poradniku. W każdym województwie weźmie w nich udział 20 urzędników. Przeprowadzone zostaną również prace warsztatowe dotyczące lokalnych problemów związanych z budowaniem relacji z biznesem. ( r.)

20 Konferencje finałowe. Wezmą w nich udział: przedsiębiorcy (w tym zwycięzcy konkursów), przedstawiciele administracji, liderzy opinii i organizacje pracodawców. Ich celem będzie prezentacja wyników całego projektu oraz stworzenie możliwości zbudowania osobistych relacji pomiędzy uczestnikami. Mamy nadzieję, że konferencje staną się początkiem samodzielnych działań, zainicjowanych dzięki projektowi. ( r.)

21 Dziękuję za uwagę. Informacji na temat projektu udziela: Kuba Giedrojć, PKPP Lewiatan tel. (22)