Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller A. Paździor

Organizacja i przebieg ewaluacji

Plan pracy Zespołu ds. Ewaluacji Przedstawienie przedmiotu ewaluacji Opracowanie planu ewaluacji Opracowanie projektu ewaluacji Opracowanie narzędzi badawczych Zebranie informacji od uczniów, rodziców, nauczycieli, Dyrektora Analiza zebranych informacji Opracowanie raportu Przedstawienie raportu

Cele ewaluacji Zasadniczym problemem badawczym było pozyskanie informacji na temat realizacji podstawy programowej przez wszystkich nauczycieli na jej terenie

Sformułowanie pytań badawczych W jaki sposób nauczyciele realizują cele określone w podstawie programowej? W jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej? W jaki sposób organizacja zespołów nauczycielskich sprzyja realizacji podstawy programowej? W jaki sposób nauczyciele wykorzystują podstawę programową wcześniejszych etapów edukacyjnych?

Kryteria oceny Nauczyciele odnoszą się w codziennej pracy z uczniami do elementów podstawy programowej. Monitorowanie realizacji podstawy przeprowadza się w perspektywie każdego ucznia. Nauczyciele i uczniowie współpracują w procesie uczenia się. Nauczyciele znają podstawę programową poprzednich i następnych etapów kształcenia. Zespół nauczycieli uczących w szkole jest odpowiedzialny za realizację całości podstawy programowej.

Metody badań Analiza dokumentacji szkolnej Badania ankietowe Obserwacja Rozmowy z uczniami i nauczycielami Rozmowa z dyrektorem i wicedyrektorem

Próba badawcza: Uczniowie wybrani losowo - 58 Nauczyciele - 18 Rodzice wybrani losowo - 61

Opis i zebranie danych W roku szkolnym 2014/2015 przeprowadzono w szkole ewaluację dotyczącą analizy realizacji obowiązujących podstaw programowych na poziomie klas I-VI przez wszystkich nauczycieli. Działania podjęto po to, aby efektywniej zaplanować pracę szkoły w kolejnych latach.

Sprawdzić czy treści realizowane na lekcjach są zgodne z podstawą programową oraz czy szkoła podejmuje skuteczne działania prowadzące do osiągnięcia przez uczniów coraz lepszych wyników w nabywaniu wiadomości i umiejętności zgodnie z podstawą programową.

Wnioski wynikające z ankiety dla nauczycieli

Nauczyciele w stopniu bardzo dobrym znają obowiązującą podstawę programową. Najważniejsze źródła znajomości podstawy programowej to według nauczycieli: rozporządzenie i publikacje MEN dotyczące podstawy oraz przeglądanie internetowych serwisów edukacyjnych, udział w dyskusjach na forach internetowych. Podręczniki wybrane przez nauczycieli są zgodne z podstawa programową.

Nauczyciele podczas lekcji pracują podobnie ze wszystkimi uczniami, biorąc pod uwagę wnioski z rozpoznania trudności ucznia. Ilość organizowanych w szkole zajęć specjalistycznych jest wystarczająca. Szkoła diagnozuje efekty podejmowanych działań edukacyjnych poprzez: badanie kompetencji uczniów na każdym poziomie kształcenia, organizowanie próbnych sprawdzianów, opracowywanie programów naprawczych.

Przy planowaniu pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciele uwzględniają następujące dokumenty: Program Wychowawczy Szkoły, wyniki diagnoz, wnioski z nadzoru pedagogicznego. W szkole podejmuje się działania mające na celu monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej poprzez monitorowanie zrealizowanej liczby godzin w stosunku do zaplanowanej. W szkole sporządzane są wnioski z analizy, służące planowaniu i wdrażaniu dalszych działań. Nauczyciele nie napotykają trudności podczas realizacji podstawy programowej.

Wnioski wynikające z ankiety dla rodziców

Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne uczniów i rozwija ich zainteresowania. Nauczyciele motywują swoich uczniów do nauki, stosują odpowiednie metody i formy pracy oraz wykorzystują pomoce dydaktyczne w procesie nauczania. Wybrane podręczniki są atrakcyjne oraz pomocne w zdobywaniu i utrwalaniu wiedzy.

Wyjazdy i wycieczki szkolne organizowane w szkole odpowiadają zainteresowaniom i możliwościom psychofizycznym uczniów. Szkoła uwzględnia potrzeby ucznia z problemami w nauce i zapewnia sukces każdemu dziecku na miarę jego możliwości.

Wnioski wynikające z ankiety dla uczniów

Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne uczniów i pomaga rozwijać ich zainteresowania oraz zdobywać wiadomości i umiejętności zgodnie z realizowaną podstawą programową. Uczniowie są motywowani do nauki przez nauczycieli i od nich wiedzą, jakie umiejętności mają opanować w danej klasie zgodnie z podstawą programową.

Uczniowie pozytywnie oceniają wykorzystywane na zajęciach pomoce dydaktyczne, podręczniki, organizację wyjść poza teren szkoły, wyjścia i wycieczki. Uważają, że realizacja podstawy programowej umożliwia im odniesienie sukcesów.

Przykładowe wyniki ankiet

Czy szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne Państwa dziecka?

Czy szkoła zaspokaja Twoje potrzeby edukacyjne ?

Planując i prowadząc działania dydaktyczne ukierunkowuje się Pani/Pan głównie na potrzeby: a) uczniów uzdolnionych w zakresie mojego przedmiotu b) uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce c) uczniów z brakami dydaktycznymi d) podczas lekcji pracuję podobnie ze wszystkimi uczniami

Czy w szkole podejmuje się działania mające na celu monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej?

Końcowe wnioski przeprowadzonego badania

Nowa podstawa programowa jest wdrażana przez nauczycieli systematycznie i planowo. Nauczyciele są przeszkoleni w tym zakresie. W szkole systematycznie podejmuje się działania mające na celu monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej poprzez prowadzenie statystyki zrealizowanej liczby godzin w stosunku do zaplanowanej. Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne uczniów i pomaga rozwijać ich zainteresowania oraz zdobywać wiadomości i umiejętności zgodnie z realizowaną podstawą programową.

Oferta edukacyjna daje szanse realizacji podstawy programowej i jest z nią spójna. Uwzględnia potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów. Rodzice i uczniowie ocenili w stopniu dobrym skuteczność działań podejmowanych przez nauczycieli w odniesieniu do nowej podstawy programowej. W szkole prowadzone są działania zwiększające szanse edukacyjne uczniów uwzględniające umiejętności zgodnie z podstawą programowa.

Nauczyciele zwiększają szanse edukacyjne uczniów poprzez indywidualizację procesu edukacji, biorąc pod uwagę wnioski z rozpoznania trudności ucznia. Istnieje plan pomocy uczniom słabym, z którymi pracuje się systematycznie, dostosowując podstawę programową do potrzeb i możliwości ucznia. Istnieje oferta zajęć pozalekcyjnych realizowanych zgodnie z istniejącym planami.

Uczniowie uczestniczą w zajęciach wyrównawczych, rozwijających uzdolnienia i zainteresowania uczniów oraz indywidualnych. Nauczyciele pracują zespołowo, analizują efekty swojej pracy i porównują wyniki z wynikami zewnętrznymi.

Rekomendacje

Dalsze przeprowadzanie i analiza wyników testów próbnych i badań wyników z wybranych przedmiotów oraz wdrażanie wniosków z tych analiz. Ciągłe przekazywanie wyników analiz osiągnięć uczniów im samym oraz rodzicom w czasie zebrań z rodzicami i spotkań indywidualnych. Mobilizowanie uczniów do systematycznej pracy i nauki oraz do udziału w zajęciach pozalekcyjnych.

Zachęcanie uczniów do zwiększonego wysiłku podczas zajęć pozalekcyjnych celem podnoszenia swoich umiejętności i wiadomości. Mobilizowanie rodziców uczniów mających kłopoty z nauką do ściślejszej współpracy ze szkołą. Dalsze doskonalenie przez nauczycieli warsztatu pracy.