PORTAL KOORDYNACJA 3.0 SKUTECZNE I STABILNE POWIĄZANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Na dobry początek – staż”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Granty rozwojowe dla szkół -
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Programowanie czas zacząć”
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

PORTAL KOORDYNACJA 3.0 SKUTECZNE I STABILNE POWIĄZANIE KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Z POTRZEBAMI MAZOWIECKIEGO RYNKU PRACY

Autorzy Ecorys to ponad 80 lat doświadczenia w konsultingu i badaniach społeczno-ekonomicznych. Firma powstała w 1929 roku, jest więc jedną z najstarszych firm konsultingowych na rynku europejskim. Dostarczamy cennej wiedzy, profesjonalnego wsparcia, ciekawych i fachowych analiz ludziom biznesu we wszystkich sektorach rynku. ECORYS Polska to setki projektów realizowanych z sukcesem z zakresu badań, ewaluacji, szkoleń, rozwoju, pomocy technicznej, infrastruktury i promocji.  Posługujemy się różnorodnymi metodami dostosowanymi do specyfiki zamówienia. Realizujemy szereg projektów badawczych, włączając badania ekonomiczne, ewaluacje programów i projektów finansowanych ze środków publicznych oraz analizy/prognozy społeczno-gospodarcze. Nasza oferta obejmuje także wykonywanie ekspertyz, strategii rozwoju, prowadzenie szkoleń dla administracji publicznej i tworzenie aplikacji dla e-administracji. Obszarami działalności są również zagadnienia związane z wdrażaniem funduszy UE, innowacje, sektor B+R, transfer technologii, społeczeństwo informacyjne, nauka i szkolnictwo wyższe, budżet zadaniowy, finanse publiczne, polityka regionalna, rynek pracy, edukacja, przemysły kreatywne, kultura oraz ochrona środowiska. Dysponujemy wiedzą praktyczną w zakresie sprawozdawczości i procedur wymaganych podczas realizacji projektów ze środków publicznych. T

Partner ECORYS UK Projekt jest wzorowany na brytyjskiej analizie sytuacji edukacyjno-zawodowej i sprawdzonych już rozwiązaniach w Wielkiej Brytanii.

Dla kogo? Uczniowie i nauczyciele szkół zawodowych na terenie województwa mazowieckiego w branżach: Ekonomiczna Telekomunikacyjna Turystyczna Mechatroniczno-elektroniczna Logistyczno-spedycyjna Pracodawcy powyższych branż na terenie województwa mazowieckiego

Dla kogo? Samorząd Rynek pracy Szkoła Uczniowie

Dlaczego/Status quo Szkoły o profilu zawodowym: Niepełna wiedza odnośnie mega trendów w poszczególnych branżach gospodarki; Nieznajomość oczekiwań pracodawców odnośnie kompetencji kandydatów do pracy; Nieznajomość potrzeb zatrudnieniowych i planów rozwojowych firm; Niepełna wiedza odnośnie aktualnie wdrażanych nowych technologii w poszczególnych branżach; Niewiele aktualnych zasobów informacji edukacyjno-zawodowej dla uczniów; W niewielkim stopniu kształtują u uczniów umiejętność bycia zatrudnionym

Dlaczego/Status quo Pracodawcy: Niepełna wiedza na temat rodzajów i kierunków kształcenia lokalnie, w regionie czy w kraju; Nie znają programów kształcenia w szkołach zawodowych; Nie znają planów rozwojowych szkół i głównych kierunków zmian w edukacji zawodowej; Nie wiedzą jak ocenić absolwenta szkoły

Dlaczego/Status quo Uczniowie szkół zawodowych: Nie znają świata pracy; Nie potrafią poruszać się po rynku pracy; Nie znają pracodawców, ich oczekiwań potencjału, planów rozwoju; Nie wiedzą, jakie kompetencje powinni posiadać; Brak im umiejętności planowania kariery; Nie mają dostępu do aktualnych zasobów informacji edukacyjno-zawodowych; Biernie przyjmują wiedzę

Dlaczego/Status quo/MORP Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy: Aktywność pracodawców nie musi ograniczać się tylko do zgłaszania popytu na pracę; Mogą i powinni stale koordynować i wpływać na rynek pracy oraz oddziaływać na rozwój kwalifikacji (potencjalnych) pracowników; Modelowe rozwiązania w zakresie współpracy szkół zawodowych i pracodawców jest absolutną koniecznością; Skuteczne kształcenie zawodowe jest jednym z priorytetów polityki oświatowej państwa; Dobre przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy to prowadzenie kształcenia zawodowego w powiązaniu z pracodawcami; Praktyka drogą do umiejętności i doświadczenia; Kontakt ze światem pracy: Im wcześniej tym lepiej

Cel

Cel zapewnienie innowacyjnego, stabilnego i trwałego mechanizmu koordynacji kształcenia zawodowego z potrzebami mazowieckiego rynku pracy aktywne zaangażowanie pracodawców, a także wszystkich najważniejszych interesariuszy tego procesu

Cel ciągłe zbieranie i przetwarzanie informacji związanych z dostosowaniem oferty edukacyjnej do wymagań rynku pracy, kształtowanie umiejętności zawodowych uczniów pod kątem wymagań pracodawców.

Cel Samorząd Rynek pracy Szkoła Uczniowie

Innowacja Embedded Video Animation This page contains a video element and is optimized to work w Internetowy portal Koordynacja 3.0. tworzący stabilną bazę do ustanowienia trwałych, skutecznych i efektywnych mechanizmów wymiany informacji i współpracy szkół zawodowych, pracodawców oraz innych interesariuszy tego procesu.ith PowerPoint 2010.

Wymiar grupy docelowej Wymiar problemu Wymiar formy wsparcia

Innowacja Portal Koordynacja 3.0 Daje nowe formy wsparcia dla uczniów – Innowacyjny Pakiet Indywidualnego Planera Kariery (IP IPK)

Innowacja Portal Koordynacja 3.0 Daje nowe narzędzie i możliwości do rozwiązania problemu powiązania kształcenia zawodowego z potrzebami rynku pracy – Internetowy Portal Koordynacja 3.0.

Innowacja Portal Koordynacja 3.0 Poszerza grono uczestników procesu dopasowywania kształcenia zawodowego z potrzebami rynku pracy do przedstawicieli potencjalnie wszystkich grup interesariuszy z obszaru rynku pracy, edukacji, kształcenia ustawicznego i obszaru gospodarki.

Innowacja Portal Koordynacja 3.0 Projekt PORTAL KOORDYNACJA 3.0 INNOWACYJNY PAKIET INDYWIDUALNEGO PLANERA KARIERY Indywidualne Portfolio Ucznia zestaw narzędzi do planowania kariery program kursu specjalistycznego program stażu branżowego program zajęć pozalekcyjnych PORTAL KOORDYNACJA 3.0

IP IPK – INNOWACYJNY PAKIET INDYWIDUALNEGO PLANERA KARIERY Poradnik metodyczny dla nauczycieli i przewodnik dla uczniów Poradnik Jak wdrażać metodę projektów oraz kształcenie modułowe w szkole zawodowej Prezentacje i narzędzia usprawniające wdrożenie do systemu kształcenia zawodowego

IP IPK – INNOWACYJNY PAKIET INDYWIDUALNEGO PLANERA KARIERY

innowacyjny Pakiet Indywidualnego Planera Kariery (IP IPK)

innowacyjny Pakiet Indywidualnego Planera Kariery (IP IPK)

innowacyjny Pakiet Indywidualnego Planera Kariery (IP IPK)

Prezentacje uczniów

Projekty uczniowskie - Turystyka Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim „Struktura organizacyjna hotelu. Analiza konkurencji na rynku hotelarskim w powiecie grodziskim”

Projekty uczniowskie - Ekonomia Zespół szkół Ekonomiczno –Kupieckich w Płocku „Budżety rodzinne”

Projekty uczniowskie – Logistyka i Spedycja Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach „Transport Lotniczy w Polsce – historia, innowacja, przyszłość” „Logistyka dystrybucji w oparciu o system DRP na przykładzie centrum logistycznego Astra” Funkcjonowanie centrum logistycznego na przykładzie firmy Astra”

Projekty uczniowskie – Logistyka i Spedycja Zespół Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Teresinie „Jedziemy wspólnie” – carpooling w Teresinie

Projekty uczniowskie - Mechatronika Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im Stanisława Staszica w Siedlcach „Model napędu pneumatycznego siłownika dwustronnego działania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania projektowania”

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Internetowy portal Koordynacja 3.0. www.pk3.ecorys.pl

Podsumowanie 1+1+1=

Pomiar wiedzy i umiejętności nauczycieli i przedstawicieli pracodawców przed warsztatami i po warsztatach

Czy materiały szkoleniowe będą pomocne w Twojej dalszej pracy zawodowej ? Zdecydowanie tak 1 Raczej tak 2 Raczej nie 3 Zdecydowanie nie 4 90,40% tak 9,60% nie

Czy nabyte umiejętności będą przydatne w Twojej pracy zawodowej? Zdecydowanie tak 1 Raczej tak 2 Raczej nie 3 Zdecydowanie nie 4 Czy szkolenie poszerzyło Twoje umiejętności ?

Podsumowanie Pierwszy spójny, nowoczesny, wykorzystujący współczesne osiągnięcia technologiczne, łatwy, przyjazny, ogólnodostępny system! Innowacyjne i skuteczne narzędzie łączące niepowiązane dotąd grupy w jeden organizm! Motywator do lepszych działań! Pomoc naukowa, dydaktyczna! Informacja! F F2

Podsumowanie 1+1+1=5

KONTAKT strona internetowa projektu: www.koordynacja3.ecorys.pl Portal Koordynacja 3.0: www.pk3.ecorys.pl   Biuro Projektu ECORYS Polska, ul. Łucka 2/4/6, 00-845 Warszawa tel. 22 339 36 40, fax. 22 339 36 49 Manager zarządzający projektem – Martyna Król-Grzonkowska tel. 22 339 36 42, martyna.krol-grzonkowska@ecorys.pl