Warsztaty psychologiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
EFS- Nowa droga do sukcesu
Indywidualne Plany Działania
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Znaczenie podręcznika
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Indywidualny plan działania
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE 2010.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Człowiek – najlepsza inwestycja
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
PROJEKT: „STAĆ MNIE NA WIĘCEJ”
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Indywidualne Plany Działania
Zapis prezentacji:

Warsztaty psychologiczne Dr Elżbieta Kasprzak Warsztaty psychologiczne specyficzna forma szkoleniowa dla osób bezrobotnych

Bezrobocie i bezrobotny Ogólne problemy osób bezrobotnych (skutki ekonomiczne, zdrowotne, społeczne i psychologiczne bezrobocia...) Specyficzne problemy osób bezrobotnych (sytuacja rodzinna, kwalifikacje zawodowe, otoczenie społeczne...)

Oczekiwania osoby bezrobotnej Zrozumieć swoją sytuację? Dlaczego... Oswoić się z własnymi emocjami, co czuję, dlaczego to czuję... Czy jestem OK, czy to wszystko co się dzieje ze mną jest w porządku, normalne.. Widzieć sposób na rozwiązanie, co teraz robić... Do czego dążyć.. Jak to osiągnąć, jak to zrobić, jak się zachowywać?

Cel spotkań z psychologiem Diagnoza (czy jest problem..., jaki jest problem...) Wsparcie (można sobie pomóc...) Doradztwo (co zrobić...) Modelowanie (jak to zrobić...)

Warsztaty jako najlepsza forma pracy z osoba bezrobotną Dynamika grupowa Praca indywidualna Integracja pracy indywidualnej i grupowej Aktywne metody pracy Oszczędność czasu i nakładów uczestników i organizatorów Realizacja wielu celów jednocześnie Cykliczność zajęć, zblokowanie zajęć

Aktywne metody pracy Dyskusja Rysunki Ćwiczenia w parach Psychodrama Ćwiczenia motoryczne Mini wykłady Zadania domowe

Specyfika pracy indywidualnej i grupowej na warsztatach psychologicznych Praca indywidualna Własne wartości, emocje, preferencje i zainteresowania Indywidualne doświadczenia i plany Praca grupowa Ocena innych, źródło wiedzy o nas samych Uczenie się od innych Modelowanie zachowań Wsparcie emocjonalne i rady innych

Schemat warsztatów jako formy szkolenia dla osób bezrobotnych Zapoznanie się z grupą Realizacja celów warsztatowych Wsparcie Związek emocjonalny miedzy uczestnikami warsztatów Uczenie się (nabywanie umiejętności i wiedzy) Modelowanie zachowań

Zakończenie warsztatów psychologicznych dla osób bezrobotnych Podsumowanie warsztatów Ewaluacja poszczególnych aspektów warsztatów Pożegnanie się z grupą

Poprawa kondycji psychicznej uczestników warsztatów Cel Kuźni Optymizmu Poprawa kondycji psychicznej uczestników warsztatów Obniżenie niepokoju, lęku Podwyższenie samooceny i wiary w siebie Przywrócenie poczucia kompetencji Podniesienia poczucia odpowiedzialności Podwyższenia zadowolenia i optymizmu życiowego Wytworzenie i wzmocnienie więzi w grupie Nabycie umiejętności przydatnych w życiu i przyszłej pracy Podniesienie poziomu aktywności życiowej

Tematyka warsztatów Kuźnia Optymizmu Ocena aktualnej sytuacji - pozostawania bez pracy Poznanie swoich zainteresowań, dążeń, wartości, cech osobowości, złych przyzwyczajeń, słabości i zasobów, umiejętności i braków Określenie i pogłębienie relacji (bliskości) w grupie warsztatowej, określenie zaplecza wsparcia psychologicznego

Rezultaty Kuźni Optymizmu Poznanie siebie, mocnych i słabych stron Stworzenie planów na przyszłość Określenie zaplecza społecznego uczestnika warsztatów Polepszenie kompetencji komunikacyjnych Umiejętność zarządzania czasem

Psychologiczne rezultaty Kuźni Optymizmu polepszenie kondycji psychicznej i dobrostanu fizycznego uczestników, pobudzenie do działania, zaktywizowanie potencjału zawodowego, rozbudzenie nadziei i optymizmu życiowego, przekazanie i umocnienie właściwych postaw społecznych i życiowych (np. poprzez kształtowanie postawy odpowiedzialności, inicjatywy i aktywności)

Dziękuję za uwagę