„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kształcenie zawodowe w Europie
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
System edukacyjny w Niemczech
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Praktyczna nauka zawodu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGRODNICZYCH W OSTROWIE
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Struktura egzaminu zawodowego
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Zespół Szkół Chemicznych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nasza oferta edukacyjna obejmuje kształcenie w następujących zawodach: - KUCHARZ   - PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
System edukacyjny w Hiszpanii
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Projekt „Nauczyciel mobilny sukcesem szkoły” w ramach projektu systemowego „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych”
Niemiecki model edukacji zawodowej
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
Kształcenie dualne.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
im. Płk. Aleksandra Krzyżanowskiego
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech” Prezentacja dotycząca dobrych praktyk w zakresie modernizacji oferty edukacyjnej kształcenia zawodowego w ramach warsztatu szkoleniowego „Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”

Dualny system kształcenia w Niemczech Od nauki do zawodu Praca z zawodzie poparta odpowiednimi kwalifikacjami szkoły zawo-dowe dualny system kształcenia szkoły wyższe Uregulowany system kształcenia zawodowego szkolnictwo ogólnokształcące

Dualny system kształcenia w Niemczech Dane i fakty Większość uczy się dualnie obecnie ok. 1,6 mln. uczniów kształci się w ok.340 zawodach ok. 60% uczniowie dualny system kształcenia stan: 2007

Dualny system kształcenia w Niemczech W obu miejscach nauczania obowiązują niezależne od siebie, ale wzajemnie dopasowane regulaminy Kształcenie odbywa się przede wszystkim w zakładzie pracy uzupełniane jest o zajęcia w szkole zawodowej Miejsce nauczania: zakład pracy Miejsce nauczania: szkoła

Dualny system edukacyjny w Niemczech Dualny system kształcenia 3-4 dni w tygodniu na podstawie regulaminu nauczania w ramach kontraktu o odbywaniu praktyki przeważnie na miejscu pracy Miejsce nauczania: zakład pracy

Dualny system kształcenia w Niemczech z reguły 3 lata edukacji finansowanej przez przedsiębiorstwo przedsiębiorstwo daje wybór typu instytucji naukowej Przedsiębiorstwo szkoła zawodowa Kształcenie poza- i ponadzakładowe

Dualny system kształcenia w Niemczech przeciętnie 1-2 dni w tygodniu na podstawie ramowego programu nauczania przekazywanie wiedzy podstawowej i specjalistycznej w ramach ustawowego obowiązku uczęszczania do szkoły Miejsce nauczania: szkoła

Dualny system kształcenia w Niemczech Zawody objęte dualnym systemem kształcenia Zawody z każdej dziedziny ok. 340 zawodów przemysł rolnictwo handel zdrowie rzemiosło Biuro/administracja

Dualny system kształcenia w Niemczech Podział zadań w ramach dualnego systemu kształcenia Gospodarka Organy z własną administracją (izby) doradzają nadzorują kształcenie w zakładzie pracy stwierdzają, czy dany zakład i instruktor może kształcić w zawodzie rejestrują kontrakty o odbywaniu praktyki egzaminują.

Dualny system kształcenia Mechatronik państwowo zatwierdzony zawód czas trwania nauki 3,5 roku

Dualny system kształcenia Mechatronik Profil zawodowy w skrócie tworzenie systemów mechatronicznych z podzespołów i komponentów instalowanie zespołów i komponentów elektrycznych oraz pomiary wielkości elektrycznych instalowanie i testowanie sprzętu i oprogramowania środki służące eksploatacji i uruchamianiu systemów z uwzględnieniem planowania przeprowadzania procesów produkcji, analiza dokumentacji połączeń, interpretacja i edycja programów

Dualny system kształcenia Mechatronik Czasowy podział nauki 14% Teoria 86% Praktyka 8 tygodni 7 tygodni 10,5 tygodnia 44 tygodni 45 tygodni 67,5 tygodnia I rok nauki II rok nauki III+IV rok nauki ze 182 tygodni nauki, 156,5 tygodnia odbywa sie w przedsiębiorstwie

Dualny system kształcenia Mechatronik Struktura egzaminów dla mechatroników Część A Część B Zlecenie zakładowe z dokumentacją 50% maks. 30 godzin Egzamin ustny 50% maks. 30 minut Plan pracy 40% 150 minut Analiza funkcji 40% 150 minut Nauki ekonomiczno -społeczne 20% 60 minut

Aleksandra Sikorska - Ellwanger Volkshochshule im Landkreis Cham e.V. www.vhs-cham.de