Marketing usług transportowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Bernadetta Bienia Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Narzedzia marketingowe promocji
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Po co komu marketing? Zacznijmy od początku Marketing potrzebny jest każdej firmie. Bo „marketing” to nie tylko „promocja” czy „reklama”. To umiejętność.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Zintegrowane systemy informatyczne
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Marketing usług transportowych Marketing – zespół działań polegających na przewidywaniu potrzeb nabywców oraz kształtowaniu oferty podażowej towarów i usług zgodnie z zapotrzebowaniem rynku. Koncepcja działalności gospodarczej oraz zbiór instrumentów i czynności związanych z badaniem i kształtowaniem rynku najważniejsze praktyki marketingowe: - badania marketingowe – analiza zachowań konkurentów, - rozwój i różnicowanie produktów, - sprzedaż, - reklama i komunikacja, - jakość produktów, obsługa klienta, - integracja i marketing partnerski Segmentacja rynku – podział rynku na jednorodne grupy z punkty widz. reakcji konsumentów na produkty marketingu Informacja o segmentach występujących na danym rynku umożliwia określenie rynku docelowego, który firma chce obsługiwać i do którego zamierza kierować narzędzia marketingowego działania.

Tabela. Kryteria segmentacji rynku przewozów pasażerskich

Instrumenty marketingowe – wszelkie materialne i niematerialne środki, za pomocą których w sposób celowy wpływa się na postawy i zachowania nabywców Zbiór narzędzi marketingowych, stosowanych do realizacji zamierzonych celów marketingowych na docelowym rynku to marketing-mix klasyfikacja instrumentów marketingu popularna w działalności usługowej to koncepcja 5 P: Produkt – Product, Cena – Price, Dystrybucja – Place, Promocja – Promotion, Personel firmy - People

Produkt – Product Marketing usług transportowych jest zdeterminowany niematerialnością i specyfiką techniczno - technologiczną usługi marketingowej. W działalności marketingowej w transporcie należy zwracać szczególną uwagę na dobór pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem. Promowanie marki usługi i jej producenta (nazwa firmy, logo, identyfikująca kolorystyka, atrakcyjna reklama) należy do najważniejszych instrumentów marketingowych w transporcie

Cena – Price Działania i decyzje marketingowe w odniesieniu do ceny obejmują: określenie polityki cenowej przedsiębiorstwa i sposobów jej realizacji, analizowanie cen konkurencyjnych usług, wybór właściwych metod ustalania cen danych usług, wyznaczanie cen, ustalanie warunków sprzedaży usług, sztukę negocjacji cenowych, ustalanie różnych form, metod i wielkości opustów, rabatów i in. sposobów zachęty do zakupu usług transportowych. W marketingowym podejściu do cen szczególną rolę odgrywa ich różnicowanie w zależności od konkretnych warunków sprzedaży, zwłaszcza gdy podobne usługi oferowane są w różnych segmentach rynku, charakteryzujących się inną elastycznością cenową popytu.

Dystrybucja – Place Ukształtowanie kanałów dystrybucji i sieci punktów sprzedaży powinno ułatwiać zakup usług transportowych. Kanał dystrybucji w transporcie - organizacja sprzedaży usług obejmująca wszystkie podmioty zaangażowane w dostarczanie usług finalnym odbiorcom.

Promocja – Promotion Forma oddziaływania na rynek i kompozycja różnych form komunikacji z nabywcami oraz kształtowania więzi ze środowiskiem Dla osiągnięcia celów, system promocji operuje instrumentami, składającymi się na promotion - mix: reklama - podstawowa forma komunikowania się z rynkiem; masowa, odpłatna i bezosobowa forma prezentowania oferty sprzedaży, (87%) sprzedaż osobista - prezentowanie oferty firmy poprzez bezpośrednią rozmowę sprzedawcy z potencjalnym nabywcą w celu zawarcia transakcji. (57%) promocja sprzedaży - różnorodne zestawy narzędzi (głównie krótkookresowych), mające stymulować szybsze lub większe zakupy określonych usług (64%) marketing bezpośredni - interakcyjny system, który korzysta z 1 lub więcej mediów reklamowych, by wywołać oraz/lub transakcje w dowolnym miejscu wykorzystując nieosobiste narzędzia kontaktu z potencjalnymi klientami, public relation i pulicity - (propaganda marketingowa) dążenie do kreowania, utrwalania i rozszerzania społecznego zaufania i pozytywnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie , (73%)

Personel firmy - People Bezpośredni kontakt pracowników z klientami oraz jednoczesność wytwarzania i konsumowania wielu rodzajów usług decydują o roli, jaką odgrywają pracownicy firmy w procesie świadczenia usług Instrumenty marketingu dotyczące personelu: dobór pracowników, podnoszenie kwalifikacji, system oceny, system motywacji, kontakty personel-konsument.

Instrumenty promocji i komunikacji Reklama drukowana - prasa, czasopisma, katalogi, informatory, direct mail audycje reklamowe - radio, TV Reklama zewnętrzna, na środkach transportu informacje na długopisach, plakatach, notatnikach symbole - logo, szyldy prezentacja oferty spotkania handlowe programy pobudzające sprzedaż rabaty,opusty cenowe premie, kupony, konkursy demonstracje, pokazy handlowe targi wystawy Reklama Sprzedaż osobista Promocja sprzedaży

Instrumenty promocji i komunikacji (c.d.) infolinia akceptacja kart kredytowych szkolenie pracowników internet telemarketing przesyłki pocztowe katalogi wkładki, dodatki informacja o firmie gazetki filmowe konferencje prasowe informacja telefoniczna seminaria obchody uroczystości, przyjęcia „dni otwarte” kontakty ze społecznością lokalną kompleksowa identyfikacja firmy lobbying sponsoring Marketing bezpośredni Public relations