ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Made by: Piotr Kwiatkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Organizacja i niesienie pomocy socjalnej ofiarom klęski żywiołowej”
Advertisements

„BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO NA WSI”
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
W PRZYPADKU ZAGROŻENIA
Przyjaciele Festiwalu Podobnie jak w roku 2006 Festiwal otrzymał patronat honorowy Ambasady Japonii w Polsce. Ponadto, został wpisany jako impreza towarzysząca.
Powiatowy Magazyn Przeciwpowodziowy i Obrony Cywilnej
Czy Mazowszu grozi powódź?
Small water supplies Workshop under Component 2, Activity Warsaw June 17 – 19, 2009 Monitoring i zarządzanie małymi zakładami wodociągowymi na poziomie.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Powódź. Powódź TEMATYKA PRZYCZYNY,RODZAJE ZAGROŻENIA FAZY POWODZI SKUTKI UDZIELANIE POMOCY GRUPY INTERWENCYJNE ZAPOBIEGANIE TRAGICZNYM SKUTKOM.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Wydział Prewencji KWP w Krakowie
ZADANIA OBRONY CYWILNEJ I OCHRONY LUDNOŚCI
Alarmy i sygnały alarmowe
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Liczby i żywioły.
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Ewakuacja ludności i zwierząt z terenów zagrożonych
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zapewnienie porządku na terenie miasta przez Straż Miejską m.st. Warszawy Warszawa, 11 lipca 2012 r.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
POWÓDŹ.
POWÓDŹ Zalanie znacznych obszarów przez wezbrane wody , jest zagrożeniem dla wielu rejonów Polski . Szczególnie na to niebezpieczeństwo narażone są tereny.
Gmina Mrozy położona jest w województwie mazowieckim i jest największą pod względem powierzchni (145 km2) gminą w powiecie mińskim. Siedziba gminy znajduje.
„BEZPIECZNE FERIE 2014”.
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Kierowanie działaniami
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Działania ratownicze i zabezpieczające
Działania Inspekcji Weterynaryjnej w związku z wystąpieniem powodzi w województwie podkarpackim w maju/czerwcu 2010r.
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
Bezpieczne zachowanie na ulicy
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH TEMAT 8: Działania ratownictwa wodnego na terenach objętych powodzią Autor: Janusz Szylar.
W OBLICZU POWODZI Na podstawie opracowania
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Nagłe zagrożenia i ewakuacja Edukacja dla bezpieczeństwa.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Urząd Miejski w Elblągu ul. Łączności 1, Elbląg tel , fax Centrum.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Informacja o realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata
Temat 34 Działania ratownicze i zabezpieczające podczas powodzi
Pomoc dla mieszkańców po powodzi lub podtopieniu w innych samorządach
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
SZKOLENIA CZŁONKÓW JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH
34. Działania ratownicze i zabezpieczające podczas powodzi, cz.6
Instrukcja postępowania na wypadek powodzi
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Wydział Prewencji KWP w Krakowie
Powiat tarnobrzeski. 1.Szkoła Podstawowa nr.1 im. Ks. Adama Osetka 2. Szkoła Podstawowa nr.2 w Gorzycach 3. Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół we Wrzawach.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Podstawowe działania ratownicze
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Made by: Piotr Kwiatkowski

When the flood alert was raised: ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report When the flood alert was raised: The critical management team was called – the evaluation of the situation was made, giving appropriate instructions to subordinate services and institutions. The official information to the public was disseminated about the flood threat (leaflets). Monitoring of river banks was ordered, liquidation of possible leaks, collection of information (Volunt. Fire Brigade). Alert for units with whom an anti-threat agreement was conluded.

Działania zabezpieczające na czas stanu pogotowia przeciwpowodziowego ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Działania zabezpieczające na czas stanu pogotowia przeciwpowodziowego Zabezpieczenie infrastruktury komunalnej ( ujęcia wody, wodociągi , kanalizacje) Zabezpieczenie logistyczne dla ludzi, zwierząt, mienia (transport, noclegi, karma, powierzchnia magazynowa) Zabezpieczenie ratownicze, (piasek, worki, drewno, narzędzia i sprzęt mechaniczny)

dot. zarządzonej ewakuacji z powodu zagrożenia powodziowego Ulotka informacyjna dot. zarządzonej ewakuacji z powodu zagrożenia powodziowego W ciągu najbliższych dwóch dni na Wiśle spodziewane jest przejście kolejnej fali kulminacyjnej przez teren naszej gminy. Przewiduje się, że szczyt fali dotrze do terenu gminy w najbliższy piątek ( 26 kwietnia 2012 br. ) . W związku z prognozowanym znacznym wzrostem stanu wody na rzece Wiśle (porównywalnym do stanu majowego z 2010 r.) i istniejącym zagrożeniem powodziowym informujemy o planowanej, przez Miejsko-Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, ewakuacji miejscowości : Nowy Troszyn, Troszyn Polski, Stara Korzeniówka, Borki, Dobrzyków, Jordanów, Małe Góry, Potrzebna. W związku z powyższym prosimy o przygotowanie się ewakuowania osób, zwierząt oraz mienia z terenu zagrożonego. Miejsca ewakuacji: dla osób ewakuujących się zabezpieczone jest zakwaterowanie w Szkole Podstawowej w Nowym Grabiu oraz w Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Gąbinie. dla ewakuowanych zwierząt zabezpieczone jest miejsce w gospodarstwie rolnym w miejscowości Staw k. Szczawina Kościelnego (była Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna). Drogi ewakuacji: w kierunku Gąbina - drogą wojewódzka nr 574, w kierunku miejscowości Górki – drogą powiatową nr 31332, w kierunku miejscowości Karolew – droga powiatowa nr 31335 Uwaga! Droga 575 w kierunku Płocka jest zamknięta ze względu na zamkniętą ( zasypaną ) przegrodę dolinową w Płocku . Transport: autobus szkolny z napisem „EWAKUACJA” ustawiony w miejscowości Jordanów, na wjeździe na drodę w kierunku wału, autobus szkolny z napisem „EWAKUACJA” ustawiony w miejscowości Dobrzyków na terenie gimnazjum - przy hali sportowej, autobus szkolny z napisem „EWAKUACJA” ustawiony w miejscowości Dobrzyków, w okolicy ośrodka zdrowia – parking przez sklepem

Ulotka informacyjna autobus szkolny z napisem „EWAKUACJA” ustawiony w miejscowości Potrzebna, na drodze gminnej . wywóz bydła i trzody chlewnej – środek transportu w uzgodnieniu z Urzędem Miasta i Gminy w Gąbinie ( 24 2674161, 24 2674164, 603545314, 602778006. UWAGA! Prosimy o podjecie niżej wyszególnionych działań mających na celu utrzymanie gotowości ewakuacyjnej: Lp. Działania Odhacz jeśli zrobiłeś 1. Ustal bezpieczne miejsce swojej ewakuacji (rodzina, znajomi), jeśli możesz – odeślij tam dzieci i osoby starsze 2. Ustal sposoby kontaktowania się z rodziną na wypadek rozłąki, utraty łączności np. przez krewnych, znajomych itp. 3. Naucz najbliższych członków rodziny odłączania źródeł energii, gazu, wody. 4. Zgromadź w pojemnikach znaczną ilość czystej wody pitnej. 5. Przenieś wartościowe rzeczy na górne kondygnacje budynku. 6. Zapewnij sobie odpowiednią ilość źródeł światła – latarki, świece, zapasowe baterie do radia i latarek. 7. Zapewnij odpowiednią odzież i obuwie. 8. Poznaj drogi ewakuacyjne oraz środki do ewakuacji i zapoznaj z nimi swoich najbliższych oraz sąsiadów .

Ulotka informacyjna Do spakowania w torbę foliową Odhacz Co należy przygotować na wypadek powodzi : Do spakowania w torbę foliową Odhacz jeśli przygotowałeś 1. dokumenty osobiste + lekarskie 2. konieczne leki 3. telefon komórkowy 4. latarka, baterie, świeczki, zapałki 5. odzież i bieliznę 6. śpiwór lub koc Pamiętaj Słuchaj i dostosuj się do poleceń ratowników. Utrzymuj kontakt z ratownikami - tel: 997, 998, 24 2674150, 24 2674152, Życie twoje i twoich najbliższych jest ważniejsze niż dobytek. Pamiętaj, jeśli możesz - część czynności wykonaj już dzisiaj!

Z chwilą ogłoszenia alarmu powodziowego: Zwołano zespół zarzadzania kryzysowego – dokonano oceny sytuacji, wydano dyspozycje podległym służbom i podmiotom. Podano do publicznej wiadomości informację o stanie zagrożenia( Policja i OSP , Rady Sołeckie) Zarządzono ewakuację ludzi, zwierząt i mienia. Zarządzono kontrolowanie stan wałów, usuwanie ewentualnych przecieków, pomoc poszkodowanym. Uruchomiono pomoc socjalno-bytową dla poszkodowanych oraz dla służb ratowniczych. Uruchomiono pomoc medyczną i weterynaryjną. Uruchomiono obsługę magazynu przeciwpowodziowego.

Ewakuacja ludności i mienia ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Ewakuacja ludności i mienia Wykorzystane środki transportu: 4 autobusy szkolne bus do transportu osób niepełnosprawnych, 2 karetki sanitarne ( porozumienie), 8 wozów strażackie w dyspozycji gminy. transport zlecony ( 8 tirów, 20 ciężarówek) Ewakuowano : 1100 mieszkańców. 900 szt. trzody chlewnej 500 szt. bydła i koni Baza logistyczna : 600 miejsc noclegowych w 4 szkołach 120 miejsc noclegowych w hotelach 400 miejsc dla bydła

ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Przystąpiono do budowy wału ochronnego w m. Dobrzyków celem ograniczenie strefy zalewowej Zasoby materiałowe: 15 000 ton piasku 50 000 worków 1000 mb folii+ 100 mb geowłókniny Zasoby kadrowe: 250 osób ( cywile, straż, policja, wojsko), 8 tirów, 20 ciężarówek, 4 ładowarki, 2 lawety samochodowe,

ograniczenie strefy zalewowej – budowa wału ochronnego ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report ograniczenie strefy zalewowej – budowa wału ochronnego Wybudowanie wału ochronnego w Dobrzykowie (długości ok. 1,4 km) uchronił 5 miejscowości przed zalaniem ( 465 budynków, ok. 1000 osób).

ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Kontrolowanie stan wałów, usuwanie ewentualnych przecieków, pomoc poszkodowanym Zasoby materiałowe: 15 000 ton piasku 50 000 worków 3000 mb folii+ 120 mb geowłókniny Zasoby kadrowe: 250 osób ( pracownicy służby OC, straż, policja, ), 8 tirów, 20 ciężarówek, 4 ładowarki, 2 lawety samochodowe,

Zorganizowano punkty żywieniowe dla osób ewakuowanych, ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Zorganizowano punkty żywieniowe dla osób ewakuowanych, (Dobrzyków, Czermno, Nowe Grabie , Gąbin - bazy logistyczne)

Całodobowe punkty żywieniowe dla poszkodowanych i służb ratowniczych ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Całodobowe punkty żywieniowe dla poszkodowanych i służb ratowniczych Szkoła Podstawowa w Gąbinie – szkolna kuchnia zapewnia osiem posiłków na dobę dla 1500 osób ( 12 000 szt. posiłków) Zorganizowano punkt wydawania posiłków dla służb ratunkowych

ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Zorganizowano pomoc rodzinom poszkodowanym w powodzi – opieka nad dziećmi Opieką objęto 428 dzieci - w dyspozycji: - 70 nauczycieli i pracowników szkół, - 4 placówki oświatowe, - 3 placówki wypoczynkowe,

Żywność luzem ( mąka, cukier, kasza , mięso) [kg] ANTI-FLOOD RESCUE ACTION IN THE TERRITORY OF THE TOWN AND DISTRICT OF GĄBIN report Zorganizowano pomoc materialną dla powodzian L.p. Produkty/artykuły Ilość 1. Artykuły pościelowe ( kołdry, materace, koce ) [szt.] 21 671 2. Odzież ( damska, męska i dziecięca) [szt.] 13 843 3. Przybory dla dzieci ( pieluchy, zabawki, art. szkolne) [szt.] 1 700 4. Meble, sprzęt gospodarstwa domowego ( szafy, stoły, biurka) [szt.] 2 912 5. Sprzęt eklektyczny AGD [szt.] 829 6. Środki czystości ( detergenty, kosmetyki ) [szt.] 55 375 7. Żywność pakowana ( makarony, konserwy, nabiał, słodycze) [szt.] 205 774 8. Żywność luzem ( mąka, cukier, kasza , mięso) [kg] 212 636 Natychmiastową pomoc uzyskano od : PCK, Caritas, Bank Żywności. Do udziału w zorganizowaniu pomocy włączyły się: gminy, powiaty, instytucje, stowarzyszenia, firmy państwowe i prywatne, osoby prywatne, wojsko.

Piotr Kwiatkowski – tel. 24 2674161 Janusz Makowski – tel. 24 2674169