MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU Projekt innowacyjny testujący.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Analiza ryzyka projektu
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Plan komunikacji PO KL - założenia
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ostrów Wielkopolski, listopad 2011 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kierunki działań sektora.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PI – MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KONFERENCJA podsumowująca projekt Moduł Informacyjno-Decyzyjny WIEDZA – INNOWACJE – GOSPODARKA (Mid WIG) jako narzędzie wspierające rozwój i innowacje.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Przedstawienie opisu produktu finalnego projektu innowacyjnego pn
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Przykłady dobrych praktyk
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Zapis prezentacji:

MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU Projekt innowacyjny testujący PO KL ( ) Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska Joanna Żyra, Paweł Jarosz

EPAK - system wspomagający management nowoczesną uczelnią zbiera dane dotyczące absolwentów, oczekiwań rynku pracy, efektów kształcenia, kompetencji przekształca zebrane dane w informacje niezbędne do podejmowania decyzji wizualizuje rezultaty zgodnie z różnymi kryteriami, wymiarami, filtrami Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego agreguje dane w różnych wymiarach (czas, geografia, kierunki i typy studiów, itd. ) generuje wiedzę o działaniach uczelni w obszarach: kształcenia, marketingu, programu studiów itd.

Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uczelnie zyskują możliwość szybkiej i skutecznej reakcji na zmiany zachodzące na rynku pracy Uczelnie są w stanie realizować bardziej efektywne działania marketingowe i Public Relations Uczelnie mogą być skutecznie zarządzane w oparciu o najnowocześniejsze osiągniecia IT

Elementy składowe produktu finalnego EPAK ankietowanie raportowanie bezpieczeństwoprzetwarzanie metodologia metodyka badania losów absolwentów badania oczekiwań pracodawców analizy rynku pracy/ogłoszeń zaawansowany system informatyczny uzupełnienie Podręczniki: *metodologia * system inf. *film instruktażowy Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Użytkownicy EPAK Szkoły wyższe samodzielnie decydują o strukturze badania losów absolwentów pozyskują informacje o dopasowaniu kształconych kompetencji do oczekiwań rynku pracy Pracodawcy oceniają wg branż kompetencje zatrudnianych absolwentów, zgłaszają „zapotrzebowanie” na kompetencje w perspektywie najbliższych 3 -5 lat Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Charakterystyka prac ETAP I skonstruowanie prototypu innowacyjnego narzędzia (konsultacja oczekiwań względem projektowanego systemu analizy kompetencji potencjalnych użytkowników w środowisku akademickim Krakowa: PK, UEK, UP, UR, WSZiB) oraz wśród pracodawców ETAP II Testowanie na grupie 14 uczelni o różnych profilach kształcenia i w środowisku przedsiębiorców reprezentujących różne sektory gospodarki ETAP III Włączenie do polityki EPAK – rejestrującą skalę i strukturę niedopasowań strukturalnych i kompetencyjnych pomiędzy edukacją wyższą a oczekiwaniami rynku pracy

Testowe wdrożenie - statystyka 8 województw 14 uczelni 36 jednostek organizacyjnych = 31 wydziałów + 5 instytutów 50 kierunków (36 unikalnych/niepowtarzających się) 20 testerów 487studentów 1097 absolwentów 227 nauczycieli akademickich (w tym opiekunowie kierunku, pełnomocnicy ds. jakości kształcenia) 52 pracodawców Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Problem, na który odpowiada innowacja (1/2) Produkt innowacyjny EAPK dostarcza informacji o zakresie i kierunkach dostosowania kształcenia na poziomie wyższym do oczekiwań rynku pracy. EPAK - narzędzie zacieśnienia współpracy ze środowiskiem biznesu, a w konsekwencji dostosowania oferty edukacyjnej uczelni do rzeczywistych potrzeb rynku pracy. EPAK - narządzie e-komunikacji z kandydatami na studia, ich rodzicami, mediami, które okresowo podejmują dyskusję o priorytetach w edukacji. Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Problem na który odpowiada innowacja (2/2) Raporty EPAK są źródłem informacji o jakości kształcenia dla władz centralnych (MNiSW, MPiPS) Raporty EPAK dla władz lokalnych/regionalnych dostarczają informacji o zasobach kapitału ludzkiego (analizy inwestorskie) Ujednolicenie badań różnych grup respondentów Dopasowanie programów studiów do oczekiwań rynku pracy (KRK) Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ewaluacja zewnętrzna Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Opinia środowiska akademickiego - Grupa użytkowników, która odniesie największe korzyści z wdrożenia EPAK

Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „

Korzyści z wdrożenia EPAK (1/2) Mikro skala : usprawnienie procesu monitoringu- automatyzacja/ ujednolicenie procedur nawiązanie ścisłych i konstruktywnych kontaktów uczelni z pracodawcami nawiązanie ścisłych i konstruktywnych kontaktów uczelni z absolwentami spełnienie przez uczelnie warunków oceny parametrycznej PKA Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Korzyści z wdrożenia EPAK (2/2) Makro skala : właściwe określanie efektów kształcenia zgodnie z założeniami i wymogami KRK możliwość rozpoznania problemów natury ogólnej, np. w wymiarze regionalnym lub problemów, z jakimi spotykają się konkretne grupy wiekowe lepsze dopasowanie programów studiów do oczekiwań gospodarki opartej na wiedzy Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA-POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dostępność produktu finalnego dla jego przyszłych użytkowników Uczelnia zainteresowana wdrożeniem EPAK 1.Uzyskuje możliwość samodzielnego wykorzystania innowacji, przejmując na siebie rolę administratora. 2.W ramach Klubu EPAK może korzystać z serwerów Beneficjenta w ramach dedykowanej dla niej instancji. 3.Podręcznik użytkownika, filmy instruktażowe wsparcie telefoniczne/mailowe są komplementarna częścią produktu finalnego. Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA- POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dostępność produktu finalnego dla jego przyszłych użytkowników Pracodawca zainteresowany użytkowaniem EPAK: 1.Wypełnia formularz rejestracyjny on-line dostępny na stronie. 2.Po zaakceptowaniu pracodawcy (weryfikacja numeru NIP) przez administratora EPAK pracodawca uzyskuje pełny dostęp do wypełniania ankiet, raportów oraz modułu ofert pracy. Projekt „MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW – DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU” nr UDA- POKL /11-00 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękujemy za uwagę