CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Konstruktywizm w dydaktyce
Otwarte formy nauczania
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
realizacja VIII punktu
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Ocenianie Kształtujące
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Ocenianie Kształtujące
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Idea oceniania kształtującego
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Małe dziecko w systemie edukacji
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Informator dla rodziców
Sprawdzian szóstoklasisty
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Co wpływa na uczenie się uczniów?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Ocenianie Kształtujące
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW wiek poziom znajomości języka motywacja zdolności

UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 1 powody nauki sprawność pamięci wcześniejsze doświadczenia znajomość innych j. obcych poziom nudy

UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 2 poczucie humoru style uczenia się inteligencje wykształcenie, zawód, zainteresowania miejsce zamieszkania

UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 3 osobowość i charakter wiara w możliwości nauczyciela stopień skupienia preferowane tempo pracy uprzedzenia

„idealny wiek”(przewaga nad dziećmi i dorosłymi) WIEK - MŁODZIEŻ „idealny wiek”(przewaga nad dziećmi i dorosłymi) wymowa - teoria wieku krytycznego gramatyka - teoria kolejności akwizycji język sposobem, okazją do wyrażenia siebie nie najlepszy WIEK, ale najlepsze WARUNKI

stworzenie szansy przejęcia odpowiedzialności za własną naukę MŁODZIEŻ - SUGESTIE stworzenie szansy przejęcia odpowiedzialności za własną naukę stawianie na współpracę, a nie rywalizację unikanie sytuacji trudnych emocjonalnie (obawa przed oceną rówieśników) problemy z dyscypliną - sprawiedliwy, akceptowany system kar budowanie poprawnych relacji

OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 1 nauczycielowi zależy na sukcesie uczniów nauczyciel zdecydowanie kontroluje to co dzieje się w klasie nauczyciel jest sprawiedliwy i przyjacielski nauczyciel zna imiona uczniów i zwraca się tak do nich nauczyciel wymaga aby uczniowie dużo się uczyli ZDECYDOWANIE TAK!

OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 2 nauczyciel interesuje się tym, co jego uczniowie robią po zajęciach nauczyciel pozwala uczniom sprawdzać swoje własne sprawdziany najważniejsze jest dobrze bawić się na lekcji uczniowie sami powinni prowadzić zajęcia ZDECYDOWANIE NIE!

OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 3 ważne aby nauczyciel ubierał się i wyglądał dobrze praca w grupach, zespołach i parach jest ciekawsza niż indywidualna nauczyciel powinien często pytać nas o opinię nauczyciel powinien zmieniać plan zajęć, jeśli uczniowie tego oczekują NIE JESTEM PEWNA/PEWIEN ?

POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA W/G RADY EUROPY A 1 POCZĄTKUJĄCY A 2 PRZED-ŚREDNI B 1 ŚREDNI B 2 PO-ŚREDNI C 1 ZAAWANSOWANY C 2 PRAWIE OJCZYSTY

POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA - UWAGI wszystkie klasy/ grupy są zróżnicowane poziomem każdy uczeń przechodzi przez swoje, indywidualne poziomy we własnym tempie indywidualizacja nauczania sposobem na zróżnicowanie uczniów korzystanie z informacji zwrotnych od uczniów (formalne i nieformalne)

POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA - SUGESTIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH istotna rola „ mówienia nauczyciela” (TT) płynność ważniejsza od poprawności przewaga mówienia i słuchania krótkie teksty do czytania zwyczajowo centralna rola nauczyciela

POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA- SUGESTIE DLA ŚREDNICH efekt „plateau” zagrożenie fosylizacją,pojawienie się międzyjęzyka pisanie i czytanie równolegle uczone z mówieniem i słuchaniem rosnąca złożoność zadań

POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA- SUGESTIE DLA ZAAWANSOWANYCH kluczowa rola materiałów autentycznych nacisk na poprawność dłuższe teksty do pisania metoda indukcyjna w gramatyce zadania wymagające integracji umiejętności

MOTYWACJA dylemat: czy motywacja decyduje o sukcesie czy sukces rodzi motywację? nie jest czymś stałym, danym raz na zawsze 2 RODZAJE MOTYWACJI zewnętrzna - nagroda, awans, stopień, egzamin wewnętrzna - dla samych siebie

CO TO ZNACZY BYĆ ZMOTYWOWANYM? wierzyć w sukces, w swoje możliwości być ambitnym, mieć potrzebę osiągnięcia czegoś być wytrwałym, systematycznym tolerować niejasności

MOTYWACJA- JAK JĄ PODNIEŚĆ ? stawiać jasne cele urozmaicać zadania i ćwiczenia indywidualizować pracę promować różnorodność (zadania otwarte) stawiać na rzeczywistą komunikację dbać o miejsce zajęć i o atmosferę na lekcjach

ZDOLNOŚCI - UWAGI OGÓLNE rozczarowanie testami na inteligencję podważenie możliwości skutecznego przewidzenia sukcesu lub porażki w nauce języka relacja pomiędzy testami mierzącymi zdolności językowe a motywacją

10 PRZYKAZAŃ DLA IDEALNEGO UCZNIA niczego się nie obawiaj ryzykuj wierz w siebie bądź optymistą pokochaj kolegę

10 PRZYKAZAŃ DLA IDEALNEGO UCZNIA C.D patrz perspektywicznie, z dystansu radź sobie z chaosem kieruj się intuicją ucz się na błędach sam stawiaj sobie cele

7 INTELIGENCJI HOWARDA GARDENERA lingwistyczna logiczno - matematyczna wizualno - przestrzenna muzyczna ruchowa - kinestetyczna interpersonalna intrapersonalna

KONIEC CZĘŚCI DRUGIEJ ZAPRASZAM ZA 15 MINUT