Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
w nowej podstawie programowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Motywacja do nauki.
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Opracowała Agnieszka Balcerak
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
Treści kształcenia.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ Możliwości wykorzystania zagadnień z zakresu higieny jamy ustnej w programach nauczania klasy drugiej szkoły podstawowej Opracowanie: Danuta Gromek

Wyjaśnienie pojęcia program Analiza zaproponowanego materiału edukacyjnego Ocena zgodności zaproponowanych działań z Podstawą programową kształcenia ogólnego

PROGRAM NAUCZANIA jest to opis sposobu realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych. Zawiera: cele edukacyjne, materiał nauczania, procedury osiągania założonych celów, opis osiągnięć uczniów i propozycje ich oceny

cykl zajęć poświęconych realizacji jakiegoś zagadnienia PODSTAWA PROGRAMOWA obowiązkowy na danym etapie kształcenia zestaw celówi treści nauczania oraz zadań wychowawczych szkoły PROGRAM AUTORSKI obejmuje co najmniej jeden etap edukacyjny, wszystkie rodzaje aktywności, musi posiadać dwie opinie rzeczoznawców, jest wpisany na listę programów MEN PROGRAM WŁASNY obejmuje co najmniej jeden etap edukacyjny, wszystkie rodzaje aktywności, musi posiadać opinię n-la M lub D, musi być wpisany do Szkolnego Zestawu Programów Nauczania PROGRAM DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH cykl zajęć poświęconych realizacji jakiegoś zagadnienia

Omawiany program jest programem działań edukacyjnych Omawiany program jest programem działań edukacyjnych. Zawiera: - cele edukacyjne, - materiał nauczania, - procedury osiągania założonych celów, - opis osiągnięć uczniów.

Polonistyczna Przyrodnicza Matematyczna Techniczna Ruchowa Muzyczna leksyka, semantyka, formy wyp. Przyrodnicza higiena jamy ustnej Matematyczna zadania tekstowe DZIEŃ AKTYWNOŚCI Jak dbać o higienę jamy ustnej? Poznajemy zasady dbania o higienę jamy ustnej Dbam o higienę jamy ustnej WIELORAKA DZIAŁALNOŚĆ UCZNIÓW Techniczna składanka, modele Ruchowa interpretacja ruchowa Muzyczna śpiew Plastyczna plakat, kolorowanie

jest modelowym przykładem zajęć zintegrowanych Program działań edukacyjnych jest modelowym przykładem zajęć zintegrowanych PODSTAWA INTEGRACJI: zagadnienie - Higiena jamy ustnej PŁASZCZYZNY INTEGRACJI cele: poznawcze, wykonawcze, afektywne treści: odnoszące się do różnych aktywności, odpowiednie, rzetelne, ważne, zrównoważone metody: słowne, oglądowe, ćwiczeniowe, aktywizujące środki: proste, złożone, zimne, gorące

Proponowane zadania dla uczniów mają logiczny układ: WYPRAWA DO ZĘBOLANDII - Zapoznanie za zasadami higieny jamy ustnej. UCIECZKA Z LOCHU ZĘBOPSUJA - Wykorzystywanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów. TURNIEJ ZĘBOWYCH DRUŻYN - Utrwalenie wiadomości dotyczących higieny jamy ustnej. ZĘBOLANDIA W LICZBACH - Matematyzowanie sytuacji życia codziennego. POWSTRZYMAĆ ATAK OSADU NAZĘBNEGO - uświadomienie konieczności przestrzegania zasad higieny jamy ustnej. PUŁAPKA DR ZĄBKA - Utrwalenie zasad higieny jamy ustnej. LEGENDA SZCZOTKOWANIA ZĘBÓW - Nauka techniki szczotkowania. GRAFIK DR ZĄBKOWSKIEJ - Podsumowanie wyników podjętych działań.

Mówienie Słuchanie UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWE Liczenie Pisanie Czytanie

Uczenie się UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE Współdziałanie Działanie Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób Komunikowanie się Doskonalenie się Poszukiwanie informacji

PRAKTYK CYKL UCZENIA SIĘ ANALITYK TEORETYZOWANIE PRAGMATYK konkretne działanie CYKL UCZENIA SIĘ ANALITYK refleksyjna obserwacja PRAGMATYK eksperymentowanie TEORETYZOWANIE wiedza

Cele edukacji w szkole podstawowej (14): - kształtować potrzeby i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną - wyrabiać czujność wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego m. in. - stwarzać warunki do zachowań prozdrowotnych. Zadania szkoły w odniesieniu do I etapu edukacyjnego (6): - kształtowanie nawyków higienicznych. Treści nauczania (55): - poznanie własnego ciała - dbałość o zdrowie, higienę własną i otoczenia.

Program RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ sprzyja: Wyrabianiu nawyku dbania o higienę jamy ustnej; Rozwijaniu umiejętności przedmiotowych i ponadprzedmiotowych; Kształtowaniu cech charakteru, np.: samodzielności, systematyczności, zaradności, odpowiedzialności. Włączaniu rodziców do współpracy. Osiągnięciu celów edukacyjnych Realizacji zadań szkoły

Państwu - realizatorom programu - i Waszym Uczniom powodzenia w kształtowaniu nawyku dbania o higienę jamy ustnej. Dziękując za uwagę życzę