Informacja dla Rodziców Sześciolatek w szkole. Zmiana w ustawie o systemie oświaty uchwalona 27 stycznia 2012 r. przedłuża o dwa lata - do września 2014r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek idzie do szkoły
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 132 W WARSZAWIE
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
„Sześciolatek w szkole”
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
6-LATEK W SZKOLE.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
„Sześciolatek w szkole”
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Sześciolatek w szkole”
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Informacja dla Rodziców Sześciolatek w szkole

Zmiana w ustawie o systemie oświaty uchwalona 27 stycznia 2012 r. przedłuża o dwa lata - do września 2014r. okres, w którym to rodzice podejmują decyzję o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej.

Dzieci urodzone w 2006 i 2007 roku odpowiednio od 1 września 2012 r. i 1 września 2013 r. realizują obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego na wniosek rodziców zostają objęte obowiązkiem szkolnym lub są przedszkolakami (w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) są uczniami

Dzieci urodzone w 2006 i 2007 roku odpowiednio od 1 września 2012 r. i 1 września 2013 r. Sześciolatek w szkole podstawowej jest przedszkolakiem, jeżeli chodzi do oddziału przedszkolnego w szkole jest uczniem, jeżeli chodzi do I klasy

Dzieci urodzone w roku 2006 i 2007, które zgodnie z decyzją rodziców nie rozpoczną nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej, od dnia 1 września 2012r. i 2013r.będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej.

W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014, dla dzieci sześcioletnich, które – zgodnie z wolą rodziców - będą kontynuowały wychowanie przedszkolne, nauczyciele opracują lub dostosują programy wychowania przedszkolnego uwzględniając potrzeby rozwojowe sześciolatka oraz wcześniej zdobytą przez dzieci wiedzę i umiejętności.

Jeśli dziecko rozpocznie 1 września 2012 r. naukę w szkole, to będzie się uczyło według nowej podstawy programowej, dostosowanej do indywidualnego rozwoju każdego dziecka.

Sześciolatek w szkole Szkoła zapewni budowanie pomostu pomiędzy doświadczeniami przedszkolnymi i szkolnymi, minimalizację kontrastów między przedszkolem i szkołą, przekształcenie środowiska szkolnego tak, by dzieci odbierały je jako otwarte i przyjazne, wspieranie dziecka oraz jego rodziny w nowej sytuacji,

Sześciolatek w szkole Szkoła zapewni przyjazny klimat umożliwiający adaptację do warunków funkcjonowania szkoły, opiekę przyjaznych, dobrze przygotowanych nauczycieli, opiekę w świetlicy, dobór programów nauczania dostosowanych do możliwości uczniów, warunków społecznych i bazy.

Sześciolatek w szkole Szkoła zapewni wybór podręczników i pomocy dydaktycznych umożliwiających efektywną i atrakcyjną dla dziecka realizację podstawy programowej twórcze metody pracy z dzieckiem, wyposażenie sali sprzyjające nauce i zabawie, naukę języka obcego i zajęcia pozalekcyjne, rozwój zdolności i zainteresowań dziecka,

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIEL E będą współpracować z nauczycielami przedszkola, zapoznają się z diagnozą swoich uczniów i ich środowiskiem, stworzą własny programu nauczania lub wybiorą odpowiedni dla swoich uczniów, właściwie zorganizują czas pracy i odpoczynku,

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIELE zadbają o bezpieczną i twórczą atmosferę, zainteresują dzieci tematem, zorganizują zabawy i zajęcia, które oddziaływać będą na wszystkie zmysły, pozwolą dziecku doświadczać, poznawać i zrozumieć otaczający je świat,

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIELE Będą stosować aktywizujące formy działania: integracyjne, służące lepszemu współdziałaniu, pozwalające zapomnieć o stresie, dyskusyjne, uczące rozwiązywania problemów, negocjowania i argumentowania,

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIELE Będą rozwijać: twórcze myślenie kreatywność, zdolność do obrazowego myślenia. Będą stosować: różnorodne metody nauczania: dramę, inscenizację, pantomimę, różnorodne formy plastyczne.

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIELE Będą planować czynności swoje i dziecka w czasie i przestrzeni poprzez: zabawę, prace użyteczne, kontakty okolicznościowe, spacery i wycieczki, uroczystości, zajęcia dydaktyczne,

Sześciolatek w szkole NAUCZYCIELE Będą stosować aktywizujące formy działania: integracyjne, służące lepszemu współdziałaniu, pozwalające zapomnieć o stresie, dyskusyjne, uczące rozwiązywania problemów, negocjowania i argumentowania.

W podjęciu decyzji o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej pomoże Państwu: 1. Informacja o poziomie przygotowania dziecka do edukacji szkolnej, przekazana przez nauczyciela przedszkola.

2. Obserwacja własnego dziecka i sprawdzenie czy: w zakresie umiejętności społecznych: porozumiewa się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych. ma wykształtowane czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, ma rozwiniętą mowę, zna i rozumie siebie i własne otoczenie,

jest sprawne fizycznie, dba o bezpieczeństwo własne oraz innych, przejawia zainteresowania sztuką, przejawia zainteresowania techniczne i konstrukcyjne, rozumie istotę zjawisk atmosferycznych, ma poszanowanie dla świata roślin i zwierząt, przejawia zainteresowania matematyką, jest gotowe do nauki czytania i pisania.

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: potrafi wyobrazić sobie co było wcześniej i co będzie później (zna pojęcia czasowe wczoraj, jutro), posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, rozumie treść poleceń typu: zaznacz w lewym górnym rogu, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych (ubieranie, rozbieranie, mycie, potrzeby fizjologiczne, właściwe zachowanie przy stole podczas posiłków), oraz w sytuacji zadaniowej (wykazuje inicjatywę, podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę),

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji zagrożenia, wie gdzie można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić), jest sprawne pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi z plasteliny, poprawnie trzyma ołówek, posługuje się nożyczkami).

Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole? Odroczenie obowiązku szkolnego to wydłużenie edukacji szkolnej Odpowiednia stymulacja rozwoju - stały postęp, kształtowanie samodzielności. Program dostosowany do możliwości dziecka, szkoła gotowa na przyjęcie sześciolatków. Zgodnie z nową podstawą programową w szkole zachowane są proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę.

Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole? Jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów i korygowanie ewentualnych deficytów. W większości krajów europejskich naukę podejmują dzieci sześcioletnie i młodsze np.: od 4. roku życia w Irlandii Północnej i Luksemburgu; od 5. roku życia w Anglii, Holandii, Szkocji, Walii, na Łotwie i na Węgrzech; od 6. roku życia w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Niemczech, na Litwie i we Włoszech.

Sześciolatek w szkole Szkoła: Daje Szansę na nowe przyjaźnie. Wykorzystuje naturalny zapał dziecka do zdobywania nowych umiejętności. Rozwija samodzielność, odpowiedzialność.

Szkoły realizując programy rządowe: Radosna szkoła, Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych, tworzą lepsze warunki do pracy z młodszym uczniem.

Zapisując swoje dziecko do szkoły warto zwrócić uwagę na: Sale lekcyjne, które powinny składać się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej w tablicę, stoliki itp.) i rekreacyjnej (odpowiednio do tego przystosowanej). wyposażenie sal w pomoce dydaktyczne sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do internetu, gry i zabawki dydaktyczne, biblioteczkę itp.

Przed zapisaniem swojego dziecka do szkoły warto zapytać o: liczebność klasy – najlepiej, aby liczyła nie więcej niż 26 uczniów przewidziane formy pracy pozalekcyjnej i opiekę świetlicową organizację zajęć: > korekcyjno-wyrównawczych dla uczniów, którzy mają szczególne potrzeby (np. wada wymowy, wada postawy) lub mają trudności w sprostaniu wymaganiom szkoły > rozwijających szczególne zdolności i zainteresowania uczniów.

Dziękuję za uwagę