Projekt Partnerski Comeniusa Lets Draw Gimnazjum nr 13 Gdynia
Logo projektu
C.U.E. Narysujmy Europę! Tematem projektu jest Europa widziana przez pryzmat rysunków komiksowych i karykatur. Pomysł polega na znajdywaniu, opisywaniu, analizie i prezentacji rysunków humorystycznych,związanych z integracją europejską, zarówno historycznych jak i współczesnych. Uczniowie ze wszystkich uczestniczących szkół gromadzili komiksy oraz karykatury z książek i gazet. Następnie zbadali ich genezę aby wyjaśnić treść rysunków. Kolejny krok to był ustalenie, które są przydatne do realizacji projektu. Tematem projektu jest Europa widziana przez pryzmat rysunków komiksowych i karykatur. Pomysł polega na znajdywaniu, opisywaniu, analizie i prezentacji rysunków humorystycznych,związanych z integracją europejską, zarówno historycznych jak i współczesnych. Uczniowie ze wszystkich uczestniczących szkół gromadzili komiksy oraz karykatury z książek i gazet. Następnie zbadali ich genezę aby wyjaśnić treść rysunków. Kolejny krok to był ustalenie, które są przydatne do realizacji projektu.
Opis projektu Uczniowie odczytali, skomentowali i wyjaśnili historyczne oraz kulturowe powiązania obecne w treści rysunków oraz specyfikę twórczości poszczególnych rysowników (autorów rysunków). W kolejnej fazie projektu uczniowie narysowali własne rysunki humorystyczne i karykatury powiązane z tematyką projektu. Utworzono platformę internetową by uczestnicy mogli wymieniać się rysunkami oraz omawiać rozmaite opcje i interpretacje. Projekt odnosił się do nauczania dwujęzycznego w aspekcie poszerzania świadomości międzykulturowej poprzez analizę i porównywanie rysunków pochodzących z różnych krajów, by w ten sposób widzieć odmienność interpretacji i poglądów. Ostatecznie projekt wzbogacił naszą znajomość różnych kultur oraz rozwinie umiejętność krytycznego myślenia i podejmowania twórczych działań u uczniów. Uczniowie odczytali, skomentowali i wyjaśnili historyczne oraz kulturowe powiązania obecne w treści rysunków oraz specyfikę twórczości poszczególnych rysowników (autorów rysunków). W kolejnej fazie projektu uczniowie narysowali własne rysunki humorystyczne i karykatury powiązane z tematyką projektu. Utworzono platformę internetową by uczestnicy mogli wymieniać się rysunkami oraz omawiać rozmaite opcje i interpretacje. Projekt odnosił się do nauczania dwujęzycznego w aspekcie poszerzania świadomości międzykulturowej poprzez analizę i porównywanie rysunków pochodzących z różnych krajów, by w ten sposób widzieć odmienność interpretacji i poglądów. Ostatecznie projekt wzbogacił naszą znajomość różnych kultur oraz rozwinie umiejętność krytycznego myślenia i podejmowania twórczych działań u uczniów.
Partnerzy projektu Collège Camille Guérin Szkoła średnia w Vouneuil sur Vienne jest usytuowana w rolniczej okolicy, w pobliżu miasta średniej wielkości w Chtellerault. Dwie szkoły z Francji: Hospitality School of Biarritz Szkoła hotelarstwa w Biarritz, położona w południowo-zachodniej Francji,
Partnerzy Dwie szkoły włoskie: S.M.S. Casteller, Paese. SMS TOTI DAL MONTE MOGLIANO: Szkoła jest w Mogliano, małym mieście z 27 tysiącami mieszkańców, położonym w regionie pomiędzy Wenecją i Treviso.
Partnerzy 3 Escola Secundaria Ibn Mucana. Szkoła leży w Alcabiche w pobliżu Lizbony.
Partnerzy 4 Szkoła średnia Alytus Adolfas Ramanauskas w Alytus, Litwa.
Partnerzy 5 The Koc School Szkoła Koc jest jedną z prywatnych szkół, usytuowanych w Istambule, największym mieście Turcji, w którym mieszka 18 milionów ludzi.
Partnerzy 6 Gymnasium in den Filder Benden: Gimnazjum in den Filder Benden w Moers, Niemcy. Szkoła była koordynatorem projektu.
Partnerzy 7 Gimnazjum Nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni.
SPOTKANIA PROJEKTOWE Ogółem odbyło się sześć spotkań partnerów projektu: w Alcabideche, Portugalia, w Alcabideche, Portugalia, w Istambule, Turcja, w Istambule, Turcja, w Gdyni, Polska, w Gdyni, Polska, w Paese, Włochy, w Paese, Włochy, w Biarritz, Francja, w Biarritz, Francja, w Moers, Niemcy. w Moers, Niemcy.
Spotkanie w Alcabideche, Portugalia
Spotkanie w Istambule
Spotkanie w Gdyni (maj 2010)
Spotkanie we Włoszech (Paese)
Spotkanie w Barritz
Spotkanie w Moers
Produkty projektu Finalnym produktem była wystawa plakatów, która odbyła się w czasie spotkania w Moers, Niemcy. Zdjęcia plakatów można podziwiać na platformie projektu, gdzie powstał dziennik pokładowy projektu – prezentujący kolejne dokonania partnerów. Adres strony internetowej: Finalnym produktem była wystawa plakatów, która odbyła się w czasie spotkania w Moers, Niemcy. Zdjęcia plakatów można podziwiać na platformie projektu, gdzie powstał dziennik pokładowy projektu – prezentujący kolejne dokonania partnerów. Adres strony internetowej: biarritz.fr/login/index.php
Produkty projektu Ponadto zdjęcia niektórych plakatów można podziwiać na wystawie w naszej szkole, we wrześniu 2011 roku. Ponadto zdjęcia niektórych plakatów można podziwiać na wystawie w naszej szkole, we wrześniu 2011 roku. Część prac uczniów udostępnimy na stronie internetowej EST. Część prac uczniów udostępnimy na stronie internetowej EST.
Podsumowanie projektu Wszyscy zaangażowani uczniowie uczestniczyli w wyjazdach zagranicznych. Pracujący nad projektem mieli okazję do spotkań z uczniami z ośmiu szkół z Francji, Portugalii, Włoch, Niemiec i Turcji w trakcie spotkań zagranicznych oraz organizowanego w Gdyni w maju ubiegłego roku. Tematyka projektu dotycząca komiksów o Unii Europejskiej i krajach doń należących była ambitna i wymagała od uczestników wcześniejszego przygotowania i na pewno poszerzyła ich wiedzę o stereotypach oraz jak my postrzegamy innych i my sami jesteśmy postrzegani. Szkoła dzięki projektowi wzbogaci się o tablice wystawowe, program Coreldraw oraz wyposażenie pracowni plastycznej. Wszyscy zaangażowani uczniowie uczestniczyli w wyjazdach zagranicznych. Pracujący nad projektem mieli okazję do spotkań z uczniami z ośmiu szkół z Francji, Portugalii, Włoch, Niemiec i Turcji w trakcie spotkań zagranicznych oraz organizowanego w Gdyni w maju ubiegłego roku. Tematyka projektu dotycząca komiksów o Unii Europejskiej i krajach doń należących była ambitna i wymagała od uczestników wcześniejszego przygotowania i na pewno poszerzyła ich wiedzę o stereotypach oraz jak my postrzegamy innych i my sami jesteśmy postrzegani. Szkoła dzięki projektowi wzbogaci się o tablice wystawowe, program Coreldraw oraz wyposażenie pracowni plastycznej.
Podziękowania Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w prace projektowe: Pani Dyrektor, pani Księgowej, pani intendentce i pracującym w kuchni, paniom w sekretariacie oraz wszystkim zaangażowanym nauczycielom. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w prace projektowe: Pani Dyrektor, pani Księgowej, pani intendentce i pracującym w kuchni, paniom w sekretariacie oraz wszystkim zaangażowanym nauczycielom. Grażyna Dąbkowska, Anna Topolnicka