CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Instytucja Wdrażająca Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie małopolskim Powiat Nowotarski Wnioskodawca.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom szkół/przedszkoli w optymalizacji przygotowania do realizacji polityki edukacyjnej państwa Budowa i moderowanie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli

ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji jest realizowany w ramach projektu systemowego Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół (Działanie 3.5. Program Operacyjnego Kapitał Ludzki)

ZAŁOŻENIA PROJEKTU Stan obecny Cele Grupy docelowe – odbiorcy wsparcia Główne działania Korzyści wynikające z realizacji

STAN OBECNY – brak systemowych rozwiązań w obszarze: Rozpoznania i zaspokojenia potrzeb szkół/przedszkoli Powiązań procesu doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkoły/przedszkola Monitorowania wykorzystania wiedzy i umiejętności przez nauczycieli Wymiany doświadczeń między szkołami/przedszkolami oraz nauczycielami

CELE PROJEKTU Cel główny: kompleksowe wsparcie szkół i przedszkoli poprzez wprowadzenie zintegrowanego systemu doskonalenia nauczycieli

CELE PROJEKTU Udoskonalenie umiejętności: dyrektorów w zakresie planowania procesu doskonalenia; pracy zespołowej i wymiany doświadczeń nauczycieli; rozwijanie umiejętności merytorycznych wynikających z wybranych przez szkoły ofert doskonalenia; wykorzystanie ukształtowanych umiejętności w praktyce szkolnej;

CELE PROJEKTU odpowiedzialność za ich osiąganie Realizatorzy projektu Udoskonalenie umiejętności: dyrektorów w zakresie planowania procesu doskonalenia; pracy zespołowej i wymiany doświadczeń nauczycieli; Szkoły/dyrektorzy rozwijanie umiejętności merytorycznych wynikających z wybranych przez szkoły ofert doskonalenia; wykorzystanie ukształtowanych umiejętności w praktyce szkolnej;

GRUPY DOCELOWE – ODBIORCY WSPARCIA 6 Przedszkoli Miejskich 30 Szkół Podstawowych 10 Gimnazjów 7 Liceów Ogólnokształcących 7 Techników 3 Zasadnicze Szkoły Zawodowe

GRUPY DOCELOWE – ODBIORCY WSPARCIA Projektem zostanie objętych 1563 nauczycielek i nauczycieli ze szkół/przedszkoli z obszaru Miasta Łodzi, w tym 63 dyrektorów

GŁÓWNE DZIAŁANIA 1.Przeprowadzenie cyklu doskonalenia w każdej z 63 szkół i przedszkoli 2.Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i dyrektorów 3.Opracowanie i monitorowania Powiatowego Programu Wspomagania Projekt jest realizowany od do roku

GŁÓWNE DZIAŁANIA W ramach cyklu doskonalenia zostanie: 1.przeprowadzona diagnoza potrzeb szkoły/przedszkola (II-III 2013; IX-X 2013) 2.opracowany Roczny Plan Wspomagania dla każdej szkoły/przedszkola (III 2013, IX 2013) 3.zorganizowany cykl warsztatów (2889 godz.), cykl spotkań indywidualnych (630 godz.) oraz spotkań w grupach (756 godz.) w okresie kwiecień wrzesień 2014

GŁÓWNE DZIAŁANIA Kluczową rolę w procesie doskonalenia odgrywają SZKOLNI ORGANIZATORZY ROZWOJU EDUKACJI (SORE – 6 osób) oraz eksperci zewnętrzni, którzy będą wspierać nauczycieli i dyrektorów w procesie doskonalenia od strony merytorycznej i organizacyjnej Współpraca: zespół projektu

GŁÓWNE DZIAŁANIA Sześć sieci współpracy i samokształcenia (w tym 1 dla dyrektorów szkół/przedszkoli) III 2013 Spotkania w grupach (łącznie 28 grup – 3 grupy dla dyrektorów, 25 grup dla nauczycieli) III 2013-IX 2014 Korzystanie z platformy internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji w celu wymiany doświadczeń i zasobów

GŁÓWNE DZIAŁANIA Kluczową rolę w organizacji sieci współpracy i samokształcenia odgrywają KOORDYNATORZY SIECI (6 osób), którzy we współpracy z ekspertami zewnętrznymi będą wspierać uczestników sieci, współprowadzić zajęcia oraz motywować ich do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z wykorzystaniem platformy internetowej

GŁÓWNE DZIAŁANIA Powiatowy Program Wspomagania (PPW) zostanie: 1)opracowany przez zespół ekspertów, konsultantów, przedstawicieli poradni psychologiczno- pedagogicznych, biblioteki pedagogicznej (II-VIII 2013) 2)upowszechniony wśród szkół, przedszkoli, instytucji systemu oświaty na terenie regionu łódzkiego

GŁÓWNE DZIAŁANIA Opracowany zostanie Raport z Powiatowego Programu Wspomagania Kluczową rolę w realizacji zdania odgrywa specjalista ds. opracowania, monitorowania i raportowania realizacji PPW

KORZYŚCI Z REALIZACJI PROJEKTU Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i dyrektorów, np. o metody, techniki i narzędzia diagnozowania potrzeb szkoły/przedszkola Większe zintegrowanie nauczycieli i poszerzenie zakresu współpracy wewnątrzszkolnej i międzyszkolnej Wspólne wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań dydaktycznych

KORZYŚCI Z REALIZACJI PROJEKTU Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami/szkołami/przedszkolami Upowszechnienie dobrych praktyk Promocja działalności szkół i przedszkoli w środowisku

PRZYDATNE INFORMACJE - ZESPÓŁ PROJEKTU Koordynator – Krzysztof Szpakowski Specjalista ds. opracowania, monitorowania i raportowania realizacji Powiatowego Programu Wspomagania – Zofia Teresa Dąbrowska Asystent koordynatora projektu – Edyta Lesiakowska Specjalista ds. finansowo-rozliczeniowych – Aleksandra Wójcik

PRZYDATNE INFORMACJE Biuro projektu mieści się w siedzibie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ul. Kopcińskiego 29, Łódź, pokój 102. tel.: wew Strona internetowa: Ośrodek Rozwoju Edukacji

Współpraca jest kluczem do sukcesu…