Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA 2011 11:00-11:10.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki przemian Szkolnictwa Wyższego
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Nowe tendencje w poradnictwie zawodowym
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
System KRK w Polsce – rekomendacje dla uczelni Spotkanie zespołów ds. kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego Leźno, 14 czerwca 2011 r Na podstawie materiałów.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
1 Europejskie i Krajowe Ramy Kwalifikacji - perspektywy wdrożenia Makary K. Stasiak Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi Łódź, r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Europejskie Standardy Kształcenia (ESK) w Polsce
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10 Powitanie i otwarcie spotkania prof. AHE dr M. Stasiak 11:10-11:30 KRK jako szanse i zagrożenia dla kształcenia i wychowania w szkole wyższej - Prof. UMK dr hab. Piotr Petrykowski 11:30-11:50 Idea Centrum Naukowego ds. KRK. - Pełnomocnik Rektora ds. Wdrażania Ram Kwalifikacji mgr Agnieszka Mielczarek 11:50-12:00 dyskusja 12:00-12:10 Uroczyste podpisanie porozumienia powołującego Centrum Naukowe ds. KRK 12:10- 14:00 Poczęstunek oraz występ artystyczny studentów Wydziału Aktorskiego Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi pod kierunkiem Pani Prof. Barbary Panek - Piątkowskiej.

REFORMA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO EUROPEJSKIE I KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI IDEA CENTRUM NAUKOWEGO DS. KRK

EUROPEJSKIE I KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej zalecają państwom członkowskim stosowanie Europejskich Ram Kwalifikacji jako narzędzia odniesienia w celu porównywania poziomów kwalifikacji oraz wspierania uczenia się przez całe życie. Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie.

EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI ASPEKT ORGANIZACYJNY ASPEKT TREŚCI I FORM KSZTAŁCENIA ASPEKT TREŚCI I FORM KSZTAŁCENIA

ASPEKT ORGANIZACYJNY ERK PORÓWNYWALNOŚĆ EFEKTY A NIE TREŚCI

PORÓWNYWALNOŚĆ EQF to narzędzia porównawcze, dzięki którym można: zestawiać ze sobą kwalifikacje przyznawane w różnych krajach i w ramach różnych systemów edukacyjnych, a kształtujące te same kompetencje przełożyć jeden system na inny, tym samym czytelniej przedstawiając związki i różnice między systemami poprawić przejrzystość europejskich systemów edukacji i szkolenia oraz ich dostępności dla ogółu społeczeństwa.

Efekty uczenia a nie treści EFEKTY UCZENIA wg KRK pojmowane są w 3 kategoriach: WIEDZA UMIEJĘTNOŚCI INNE KOMPETENCJE (POSTAWY) Wg Zaleceń Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 czerwca 2009 w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym.

Efekty uczenia Nauczanie tradycyjne Nauczyciel przekazuje uczniowi wiedzę. Nauczanie kompetencyjne Uczeń nabywa wiedzę oraz rozwija umiejętności i postawy.

EQF - ASPEKT FORM I TREŚCI STRATEGIA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE STRATEGIA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE ZMIANA PARADYGMATU EDUKACJI PRZEDMIOT EDUKACJI METODY W EDUKACJI

STRATEGIA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Lifewide learning Learning outcomes Lifelong learning

ZMIANA PARADYGMATU EDUKACJI Do tej pory zamierzonym Teraz zamierzonym efektem uczenia efektem uczenia powinny być była wiedza kompetencje podmiotowe o otaczającym świecie. człowieka.

PRZEDMIOT EDUKACJI ZWIĘKSZENIE WIEDZY WIEDZA O ŚWIECIE WIEDZA… WZBOGACENIE KOMPETENCJI OSOBOWOŚCIOWYCH ROZWÓJ CZŁOWIEKA

Nie metoda podająca, lecz aktywizująca METODA PODAJĄCA Student przyswaja wiedzę Student realizuje postawę odtwórczą Student nie czuje potrzeby decydowania o sobie samym Student przyswaja wiedzę, lecz nie potrafi jej wykorzystać dla własnego rozwoju METODA AKTYWIZUJĄCA Student podejmuje decyzje, jaka wiedza jest mu potrzebna Student jest aktywny Student w sposób twórczy rozwiązuje problemy Student rozwija swe kompetencje, w tym kompetencje kluczowe

KONKLUZJA NOWE ZADANIA WYMAGAJĄ STOSOWANIA NOWYCH METOD PRACY NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ORAZ DOSKONALENIA WEWNĄTRZUCZELNIANIEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

Idea Centrum Naukowego ds. KRK W dniu władze Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Sieradzu podjęły decyzję o utworzeniu międzyuczelnianego Centrum Naukowego ds. KRK.

Idea Centrum Naukowego ds. KRK Cele dydaktyczne Cele naukowe

Idea Centrum Naukowego ds. KRK Cele dydaktyczne wzajemna pomoc we wdrażaniu krajowych ram kwalifikacji w Uczelniach wzajemna pomoc w zakresie doskonalenia metod zapewniania jakości kształcenia w Uczelniach powołanie platformy służącej do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk

Idea Centrum Naukowego ds. KRK Cele naukowe prowadzenie badań nad systemami zapewniania jakości kształcenia, metodami kształcenia promowanie idei uczenia skierowanego na efekty w czasopiśmie Innowacje w Edukacji Akademickiej poszerzanie współpracy z Uczelniami partnerskimi: krajowymi i zagranicznymi w zakresie KRK

Zadania Centrum Naukowego ds. KRK Członkowie Centrum wybierają ze swego grona Przewodniczącego. Przewodniczący kieruje pracami Centrum. Przewodniczący przygotowuje strategię działania Centrum. Członkowie Centrum spotykają się na comiesięcznych naradach. Raz na rok Centrum przygotowuje raport ze swojej działalności.

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Uczelnia z pasją Agnieszka Mielczarek Pełnomocnik Rektora ds. Wdrażania Ram Kwalifikacji