Strategia Rozwoju Koszalina

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Wstępny projekt Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Katowice, 5 grudnia 2005.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Marek Nawara Marszałek Województwa Małopolskiego Nowa perspektywa strategiczna dla Małopolski.
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Efekty realizacji Strategii rozwoju m.st. Warszawy Warszawa r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Spotkanie organizacyjne
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

Strategia Rozwoju Koszalina w perspektywie do 2020 roku projekt Konsultacje społeczne Urząd Miejski w Koszalinie

Przesłanki aktualizacji Strategii Rozwoju Koszalina przyjętej Uchwałą Nr XXII/400/2001 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 29 marca 2001 roku zmiany społeczno – gospodarcze i przestrzenne Miasta jakie zaszły od 2001 r. zbliżający się koniec okresu planistycznego na jaki została przyjęta Strategia (perspektywa do 2015 roku) aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego oraz innych dokumentów regionalnych i krajowych nowa perspektywa finansowa UE 2014-2020

I część – Przebieg i organizacja prac nad Strategią Plan prezentacji: I część – Przebieg i organizacja prac nad Strategią II część – Prezentacja wizji, misji i celów

Przebieg i organizacja prac nad Strategią I. część Przebieg i organizacja prac nad Strategią

Etap IV. konsultacyjno – redakcyjny Przebieg i organizacja prac nad Strategią Etap I. organizacyjny Etap II. diagnostyczny Etap III. analizy strategicznej Etap IV. konsultacyjno – redakcyjny Etap V. końcowy

Przebieg i organizacja prac nad Strategią Zespół zadaniowy ds. aktualizacji Strategii Rozwoju Koszalina w skład którego weszli przedstawiciele komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, miejskich jednostek organizacyjnych, Radni Rady Miejskiej oraz przedstawiciele ciał opiniodawczo - doradczych przy Prezydencie Miasta Zespół zadaniowy nad aktualizacją Strategii pracował od września 2011 r. W tym czasie Zespół odbył 35 spotkań w traktacie aktualizacji Zespół wykonał następujące prace: - opracował Diagnozę społeczno – gospodarczą (poddana ocenia eksperckiej przez firmę Best Consulting z Koszalina) - opracował analizę SWOT - przeprowadzono badania mieszkańców (wykonane przez firmę ITTI z Poznania) - wypracował Założenia strategiczne (wizja, misja, cele) - przeprowadził konsultacje społeczne dokumentu Diagnozy oraz Założeń strategicznych - wypracował Procedury wdrażania, monitoringu, ewaluacji i aktualizacji Strategii

Prezentacja wizji, misji i celów II. część Prezentacja wizji, misji i celów

Strategia Strategia jest długofalowym scenariuszem rozwoju miasta, określającym: misję, docelową wizje rozwoju oraz kierunki rozwoju społeczno – gospodarczego miasta

Wizja Miasta Koszalina jest stanem miasta, do którego dążymy Wizja Miasta Koszalina jest stanem miasta, do którego dążymy. Wizja wskazuje konkretny kierunek działania, tym samym pozwala na wyklarowanie jasno określonych celów, stojących przed władzami i mieszkańcami Koszalina. Koszalin w 2020 roku to znaczy ośrodek rozwoju w obszarze basenu Morza Bałtyckiego. Miasto dobrze zorganizowane komunikacyjnie, z przyjazną przestrzenią miejską i rozwiniętą turystyką oraz nowoczesną gospodarką opartą na współpracy regionalnej, krajowej i międzynarodowej.

Misja Koszalina, która służy określeniu systemu wartości, jakie przyświecają władzom i społeczności w drodze do osiągnięcia przyjętego w wizji przyszłego obrazu Koszalina, przedstawia się następująco: Samorząd mieszkańców Koszalina wykorzystując dziedzictwo kulturowe, walory środowiska i położenie Miasta oraz jego potencjał społeczny, gospodarczy, turystyczny, kulturalny i akademicki dąży do wzrostu poziomu życia we wszystkich sferach

Cele strategiczne i Cele operacyjne

1. Koszalin sprawny komunikacyjnie Rozbudowa i modernizacja układu komunikacyjnego miasta Modernizacja systemu zarządzania i sterowania ruchem drogowym Podnoszenie atrakcyjności oferty usług transportu publicznego Wprowadzanie rozwiązań systemowych i infrastrukturalnych w komunikacji pieszej i rowerowej Wspieranie i inicjowanie działań na rzecz poprawy zewnętrznej dostępności transportowej Miasta Wspieranie sprawnego rozwoju oraz funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego

2. Nowoczesna gospodarka Wspieranie progospodarczych postaw społecznych Wspieranie funkcjonowania i rozwoju lokalnej przedsiębiorczości Pozyskiwanie inwestorów krajowych i zagranicznych Wspieranie rozwoju Koszalina jako innowacyjnego ośrodka naukowego oraz współpracy środowisk nauki, biznesu i samorządu Rozwój turystyki z wykorzystaniem istniejących i planowanych zasobów

3. Przyjazna przestrzeń miejska Kreowanie przestrzeni publicznej Wspieranie gospodarki mieszkaniowej Rozwijanie działań społecznych Propagowanie innowacyjności i podnoszenie jakości edukacji Podnoszenie roli Koszalina jako znaczącego ośrodka akademickiego Propagowanie zdrowego stylu życia Poprawa stanu bezpieczeństwa oraz porządku publicznego Wzmocnienie pozycji Koszalina jako atrakcyjnego ośrodka kultury i sportu

4. Czyste środowisko Usprawnianie systemu gospodarowania odpadami Ograniczanie emisji zanieczyszczeń do powietrza Rozwój gospodarki wodno-ściekowej Poprawa klimatu akustycznego Zachowanie ilości terenów zielonych, w tym obszarów i obiektów chronionych przyrodniczo Podnoszenie świadomości ekologicznej mieszkańców

Wdrażanie Monitoring Ewaluacja Aktualizacja Procedury wdrażania, monitoringu, ewaluacji i aktualizacji Strategii   Proces wdrażania Strategii Rozwoju Koszalina polegał będzie na realizacji zawartych w niej celów strategicznych i operacyjnych za pośrednictwem zarówno kontynuowanych jak i nowych sektorowych programów rozwoju. Monitoring Aktualizacja Wdrażanie Ewaluacja Prowadzony będzie na poziomie Strategii Rozwoju Koszalina oraz sektorowych programów rozwoju -za pomocą przyjętych wskaźników oraz poprzez zbieranie i analizowanie danych służących ocenie realizacji przyjętych celów strategicznych. Ewaluacja prowadzona będzie w trakcie realizacji Strategii (on – going) oraz po jej zakończeniu (ex – post). Jest próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy podjęte działania przyniosły zamierzony efekt. Proces aktualizacji Strategii wymaga przede wszystkim kompleksowego prześledzenia zmian prawnych, gospodarczych, politycznych, społecznych oraz uwzględnienia ich w przesuwającym się horyzoncie czasowym zgodnie z kolejnymi latami programowania.

Wskaźniki – do monitorowania realizacji Strategii przyjęte zostały zarówno wskaźniki o charakterze ilościowym, opierające się na danych statystycznych jak również wskaźniki o charakterze jakościowym pochodzące z prowadzonych badań społecznych. W Strategii Rozwoju Koszalina wskaźniki maja charakter otwarty i baza wskaźników może być zmieniana przez cały czas obowiązywania Strategii.

Zapraszamy na stronę internetową Dziękujemy za uwagę Zapraszamy na stronę internetową www.obywatelski.koszalin.pl