Ewaluacja działań partnerstwa na rzecz poradnictwa zawodowego za rok 2012 Forum Poradnictwa Zawodowego Województwa Lubuskiego Gorzów Wlkp. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYM JEST LOKALNE ORP? Wzorzec instytucji o charakterze obserwacyjnym,
Advertisements

Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Konferencja podsumowująca projekt
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Dualne kształcenie zawodowe
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Ewaluacja działań partnerstwa na rzecz poradnictwa zawodowego za rok 2012 Forum Poradnictwa Zawodowego Województwa Lubuskiego Gorzów Wlkp. 2012

ZESPÓŁ DS. KOORDYNACJI DZIAŁAŃ I ROZWOJU PARTNERSTWA wypracowania wstępnych założeń funkcjonowania Rady Partnerstwa – zadania rady – uczestnicy rady opracowanie projektu regulaminu partnerstwa 2

RADA PROGRAMOWA GŁÓWNY PROBLEM LUBUSKIEGO RYNKU PRACY BRAK KOORDYNACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE DOPASOWANIA RYNKU EDUKACYJNEGO DO POTRZEB RYNKU PRACY Działania: 1. Spotkania z organami prowadzącymi szkoły (z wójtami, burmistrzami, prezydentami miast), dyrektorami szkół, radami rodziców dot.: a)budowania pozytywnego wzorca szkolenia zawodowego, b)wskazywania rzeczywistych potrzeb rynku pracy, c)wskazania wysokich kosztów społecznych 2. Stworzenie sprawnego systemu kształcenia doradców zawodowych zorientowanego na budowanie rzeczywistych kompetencji doradczych oraz budowanie warsztatu pracy doradcy: wywołanie centrum metodyczne poradnictwa zawodowego szkolącego doradców z regionu zgodnie z ich potrzebami oraz poszukującego nowych rozwiązań i metod pracy,objecie szkoleniami nauczycieli, którzy będą prowadzić doradztwo zawodowe w szkołach przygotowanie z UZ nowego programu studiów dla doradców zawodowych dającego możliwość uzyskania niezbędnych umiejętności do samodzielnej pracy z klientem bezpośrednio po zakończeniu studiów przeprowadzenie inwentaryzacji środowiska doradców zawodowych w regionie 3.Nawiązanie bezpośredniej współpracy między szkołami a pracodawcami: organizacja staży i praktyk, (dobra praktyka współpracy – Ponadgimnazjalny Zespół Szkół w Kostrzynie) wspólna inicjatywa dot. organizacji praktyki i staży (np. w ramach konkursów) u pracodawców zrzeszonych w Lubuskim Sejmiku Gospodarczym czy KSSSE nawiązanie ściślejszej współpracy miedzi Uniwersytetem Zielonogórskim i lubuskim biznesem 4. Przekazywanie przez pracodawców, środowisku doradców zawodowych, informacji o potrzebach lokalnego rynku pracy (np. informacje o ofertach pracy, planowanych inwestycjach, upadających branżach itp. zamieszczane na stronie Wykorzystanie potencjału lubuskich NGO w działaniach na rzecz lokalnego rynku pracy: stworzenie modelu pracy szkoły w zakresie przygotowania do skutecznego wejścia na rynek pracy (praca doradcza w szkołach prowadzonych przez NGO z dziećmi, nauczycielami, rodzicami, nawiązywanie współpracy z pracodawcami) - NGO zrzeszone w ZLOP prowadzą 2 szkoły planowanie działań i inicjatyw na rzecz rozwoju rynku pracy, wymagających pozyskania środków finansowych z UE, których realizatorem mogą być lubuskie NGO 3

REGULAMIN PARTNERSTWA Kwestie, które zostaną uregulowane w regulaminie: cel Partnerstwa forma organizacyjno – prawna ogólne spotkanie partnerskie Rada Partnerstwa zespoły robocze sekretariat zasady komunikacji i przepływu informacji zobowiązania wzajemne Partnerów przyjmowanie nowych instytucji (Partnerów) 4

REGULAMIN C.D. Sposób wprowadzenia regulaminu: rozesłanie sygnatariuszom treści do konsultacji zbieranie uwag podpisanie aneksu do umowy partnerskiej wprowadzającego regulamin 5

STRONA INTERNETOWA PARTNERSTWA miejsce spotkania oraz wymiany informacji między instytucjami/specjalistami z różnych resortów każdy partner ma możliwość współtworzenia serwisu poprzez samodzielne zamieszczanie informacji na stronie – 2 szkolenia techniczne dla partnerów w zakresie umieszczania informacji na stronie koordynacja - sekretariat partnerstwa 6

7

ZESPÓŁ DS. WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE REALIZACJI PORADNICTWA I INFORMACJI ZAWODOWEJ 8 Plan pracy zespołu na 2012 r. Wizytówka specjalisty baza dokumentów w pracy doradcy zawodowego baza linków - upowszechnianie informacji zawodowej Dzień Otwarty Partnerstwa – w ramach OTK

REALIZACJA PLANU PRACY 1.Dzień Otwarty Partnerstwa w inicjatywę OTK włączyło się kilkanaście instytucji partnerskich 2.Baza linków i baza dokumentów w przygotowaniu – gromadzenie pomysłów 3.Strona internetowa Partnerstwa - bank Programów, literatura, programy /raporty/ galeria z prac zespołu 9

4. Wizytówka specjalisty 10

WNIOSKI W roku bieżącym odbyło się tylko jedno spotkanie zespołu, więc realizacja wszystkich zaplanowanych działań była niemożliwa; zaplanowane działania przejdą do realizacji w roku

ZESPÓŁ DS. PROMOCJI Plan pracy na 2012 r. upowszechnienie dobrych praktyk partnerów na stronie internetowej – na bieżąco wg nadsyłanych formularzy dobrych praktykwww.doradcazawodowy.zgora.pl działania promujące poradnictwo zawodowe w szkołach konkurs wiedzy o poradnictwie zawodowym dla przedszkoli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych konkurs prac dyplomowych z obszaru doradztwa zawodowego na studiach dziennych i podyplomowych szkół wyższych opracowanie portfolia 12

REALIZACJA PLANU PRACY odbyło się jedno spotkanie zespołu przykłady dobrych praktyk zamieszczono na stronie partnerstwa ustalono kwestie dotyczące konkursu wiedzy o poradnictwie zawodowym dla przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych poradnictwo zawodowe i informacje zawodową oraz rynek pracy promowano w szkołach w trakcie bieżących działań doradców zawodowych CIiPKZ oraz podczas OTK. Plakat oraz kalendarze promujące poradnictwo zawodowe partnerstwa rozesłane zostaną w listopadzie i grudniu br. 13

REALIZACJA PLANU PRACY C.D. przedyskutowano z przedstawicielami Uniwersytetu Zielonogórskiego i Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie konkurs dot. prac dyplomowych z obszaru doradztwa zawodowego na studiach dziennych i podyplomowych szkół wyższych opracowano w wersji elektronicznej portfolio podjęto działania promujące dzień poradnictwa zawodowego 14

WNIOSKI należy bezpośrednio kontaktować się z partnerami w celu zwiększenia prezentacji dobrych praktyk. Dotychczas czyniono to za pomocą poczty elektronicznej z uwagi na małą aktywność partnerów przy umieszczaniu aktualności, należy w różny sposób zachęcać partnerów do tego rodzaju działania zaplanowane działania przejdą do realizacji w roku

ZESPÓŁ DS. PODNOSZENIA KWALIFIKACJI DORADCÓW ZAWODOWYCH ORAZ DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY DORADCÓW Plan pracy na 2012 r. opracowanie planu szkoleń do realizacji w 2012r. Szkolenie na temat zaburzeń psychicznych Szkolenie na temat pracy z osadzonymi (aresztantami) Szkolenie z zakresu zwolnień monitorowanych opracowanie przewodnika dla nowozatrudnionych doradców zawodowych zamieszczanie informacji na stronie internetowej zaplanowano 3 spotkania zespołu 16

REALIZACJA PLANU PRACY zaplanowane szkolenia nie odbyły się aktualnie opracowywany jest przewodnik dla nowozatrudnionych doradców zawodowych (wiedza, wykształcenie, kursy, szkolenia, narzędzia pracy, kompetencje osobiste) członkowie zespołu zamieścili informacje na stronie internetowej zakładka Narzędzia/ dzieci i młodzież; Testy i narzędzia/ dorośli odbyły się 2 spotkania zespołu roboczego połączone z wizytami studyjnymi nie zrealizowane działania przejdą do realizacji w roku

WNIOSKI Mocne strony: wizyty studyjne w różnych placówkach (otwartość partnerów) wymiana doświadczeń, wiedzy z zakresu poradnictwa zawodowego łatwiejsza współpraca międzyinstytucjonalna Słabe strony: trudności z pogodzeniem codziennych obowiązków w pracy z dodatkowymi zadaniami, zarówno członków zespołu jak i liderów niska frekwencja na spotkaniach (odległość, problemy z delegowaniem pracowników przez instytucje partnerskie) 18

ZESPÓŁ DS. MONITOROWANIA I EWALUACJI Plan pracy na 2012 r. stworzenie i wdrożenie mapy poradnictwa zawodowego województwa lubuskiego partnerstwa poradnictwa zawodowego konsultacje dotyczące wstępnej koncepcji pracy i narzędzia badawczego dr Anety Klementowskiej z Uniwersytetu Zielonogórskiego Środowiskowy wymiar szkolnego poradnictwa zawodowego – stan i oczekiwania uczniów szkół gimnazjalnych rozszerzenie mapy poradnictwa zawodowego na instytucje realizujące poradnictwo zawodowe na terenie województwa lubuskiego nie należące do partnerstwa 19

REALIZACJA PLANU PRACY 1. Mapa poradnictwa zawodowego stworzenie formularza informacyjnego – Mapa poradnictwa zawodowego wprowadzenie danych na stronę internetową partnerstwa bieżąca aktualizacja mapy poradnictwa zawodowego przez członków zespołu 2. Środowiskowy wymiar szkolnego poradnictwa zawodowego – stan i oczekiwania uczniów szkół gimnazjalnych, autor dr Aneta Klementowska zapoznanie przez zespół ds. monitorowania i ewaluacji z projektem książki omówienie i modyfikacja narzędzia badawczego 3. Rozszerzenie mapy poradnictwa zawodowego na inne instytucje realizujące poradnictwo zawodowe na terenie woj. lubuskiego nie należące do partnerstwa projekt we wczesnej fazie realizacji 20

WNIOSKI Mocne strony: łączenie i wykorzystanie potencjału, wiedzy, umiejętności i doświadczeń partnerów zespołu wspieranie i budowanie pozytywnej atmosfery wokół poradnictwa zawodowego relacje w zespole oparte na szczerości, zaangażowaniu i chęci wspólnego działania ekspert merytoryczny zespołu dr hab. Zdzisław Wołk, prof. UZ zrealizowane zadanie wygenerowane Mapa poradnictwa zawodowego Słabe strony: brak zaangażowania niektórych uczestników w prace zespołu czasochłonność realizacji zadań i długi czas oczekiwania na efekty 21

Dziękujemy za uwagę 22