Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

MARKETING Dr Aleksandra Gniot
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
DANE INFORMACYJNE II Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera ID grupy: 97/49_PG_1 Opiekun: Maria Mańska Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku

Potrzeby, Pragnienia, Popyt Rynki Produkty MARKETING Wymiana, Transakcje, Relacje Wartość, Satysfakcja, Jakość

Siły wywierające wpływ na strategię marketingową Kanały dystrybucji Społeczeństwo Przewaga konkurencyjna Rynek docelowy Produkt Dystrybucja Nabywcy Cena Promocja Pozycjonowanie Segmentacja Konkurencja Dostawcy

Łańcuch wartości Dostawca Producent Klient

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Klient 1 Indywidualny Instytucjonalny Pamiętaj, że: Zadowolony klient dostarczy Tobie nowych klientów ... Taniej jest utrzymać klienta niż zdobyć nowego ... Zadanie grupowe – kto jest naszym klientem ... ?????? KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU

Klient Do pracy ... Oczekuję: Zdefiniowania klienta Charakterystyki klienta – rodzaj, cechy, lokalizacja, inne ... Do pracy ...

Model zachowania organizacji na rynku Otoczenie Reakcje Nabywcy Centrum Decyzyjne Uczestnicy: użytkownicy, doradcy, dokonujący zakupu, decydenci, strażnicy

Model zachowania organizacji na rynku Uświadomienie problemu Ogólne określenie potrzeby Specyfikacja produktu Poszukiwanie dostawcy Zbieranie ofert Wybór dostawcy Specyfikacja zamówienia Ocena wykonania

Marketing MIX - budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa Promocja Produkt Cena Dystrybucja

Produkt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: Usługi Produkt Jakość Kolor Opakowanie Kształt Gwarancja Dostawa Pamiętaj, na ten sam pomysł wpadły właśnie inne 4 osoby Kredyt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: nazwa, jakość, znak towarowy, opakowanie .... A marka ?????

Cykl życia produktu: innowacja lub nowy produkt Przychody Czas WPROWADZENIE, WZROST, DOJRZAŁOŚĆ, SPADEK

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję produkt ... 2 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jaki produkt Jaki jest trzon produktu Jakie jest otoczenie produktu Dlaczego mój produkt będzie lepszy od konkurencji ...

Cena Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku, Cena postulowana versus cena transakcyjna Rabat Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku, Polityka dyskontowa, Polityka wysokich cen. Za płatność gotówką, Za ilość, Wynagrodzenie wierności, Za czas, Za odbiór, Za usługi, Za czas zamówienia, ..... pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś, kto sprzeda taki sam produkt taniej ...

Cena Kształtowanie cen: Zorientowane na konkurencję, Zorientowane na popyt Zorientowane na koszty (koszty stałe, koszty zmienne ...) Czy popyt na Twój produkt jest rzeczywiście elastyczny ???

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję cenę ... 3 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jak obliczę cenę Jaki system rabatowy będę stosować ...

... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ... Dystrybucja Producent Konsument Kanał bezpośredni Kanał z jednym pośrednikiem Kanał z dwoma pośrednikami Detal Hurt ... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ... ... Jak wygląda proces realizacji sprzedaży ...

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję dystrybucję ... 4 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Kierunki dystrybucji Kanały dystrybucji Koszt i organizacja dystrybucji ...

Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja Sprzedaż osobista Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja dodatkowa Public relations

Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja Reklama – komunikacja z rynkiem Reklama informująca Reklama zachęcająca Reklama przypominająca Reklama produktu Reklama firmy Uwarunkowania: Reklama indywidualna – wspólna ? Media? Zasięg? Koszt? Koszt na 1000 ... Cel: Przedmiot: Efekty?????

Promocja Wykorzystać Internet ... Budowa strony WWW Rejestracja domeny Pozycjonowanie strony w przeglądarkach internetowych Reklamowanie przez Internet ... Możliwość komunikacji z klientem Możliwość dokładnej prezentacji oferty Inne możliwości ...

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję promocję ... 5 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Media promocji Koszt promocji Kierunki promocji ... 4. a Internet ???

Rynek Potencjalny, Wschodzący, Dojrzały. Konsumenta, Producenta, Rządowy, Pośredników, Przemysłowy.

Rynek - badanie Określenie problemu badawczego i celu badania Rodzaje badań marketingowych I. Badania reklamy: badania motywacyjne badania środków reklamy badania efektywności reklamy III. Badania produktu: Akceptacja nowego produktu Badania nad produktami konkurencji Testowanie istniejących produktów Badanie wzorców opakowań II. Badania ekonomiczne: Prognozy długo i krótko okresowe Badanie tendencji rynkowych Badania cen IV. Badania rynku i sprzedaży: Pomiar potencjału rynku Analiza udziału w rynku Identyfikacja cen charakterystycznych rynku Analiza sprzedaży Badanie kanałów dystrybucji Testy rynkowe Panel konsumentów Etapy badań marketingowych Określenie problemu badawczego i celu badania Projektowanie i przeprowadzenie badania: wybór źródeł informacji określenie metod zbierania danych wybór próby badawczej zebranie danych Analiza danych i prezentacja wyników

Rynek - badanie PRZYGOTOWANIE BADANIA   ZBIERANIE DANYCH ZE ŹRÓDEŁ WTÓRNYCH I PIERWOTNYCH REDUKCJA I WSTEPNA PREZENTACJA DANYCH ANALIZA DANYCH PREZENTACJA WYNIKÓW        

Analiza rynku – model 5 sił Portera Zagrożenie substytutami Konkurencja na rynku Siła dostawców Siła nabywców   Możliwość wejścia na rynek  

Analiza rynku – model 5 sił Portera Konkurencja na rynku Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia    

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – oceniam konkurencję na rynku ... 6 Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU

Analiza rynku – model 5 sił Portera Zagrożenie substytutami Możliwość substytucji   Możliwość wejścia na rynek Bariery wejścia Atrakcyjność rynku  

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 7 Zadanie grupowe – oceniam zagrożenie substytucją oceniam możliwość wejścia na rynek KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU

Analiza rynku – model 5 sił Portera Siła dostawców Siła nabywców   Liczba Koncentracja Liczba Koncentracja  

KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 8 Zadanie grupowe – oceniam siłę dostawców oceniam siłę nabywców KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU

... a wszystkie opracowane informacje wpisuję w Plan Marketingowy Asortyment produkcji i usług Program ilościowy i wartościowy produkcji Odbiorcy Konkurenci Sytuacja rynkowa Ceny zbytu Dystrybucja Działalność marketingowa