Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku
Potrzeby, Pragnienia, Popyt Rynki Produkty MARKETING Wymiana, Transakcje, Relacje Wartość, Satysfakcja, Jakość
Siły wywierające wpływ na strategię marketingową Kanały dystrybucji Społeczeństwo Przewaga konkurencyjna Rynek docelowy Produkt Dystrybucja Nabywcy Cena Promocja Pozycjonowanie Segmentacja Konkurencja Dostawcy
Łańcuch wartości Dostawca Producent Klient
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Klient 1 Indywidualny Instytucjonalny Pamiętaj, że: Zadowolony klient dostarczy Tobie nowych klientów ... Taniej jest utrzymać klienta niż zdobyć nowego ... Zadanie grupowe – kto jest naszym klientem ... ?????? KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Klient Do pracy ... Oczekuję: Zdefiniowania klienta Charakterystyki klienta – rodzaj, cechy, lokalizacja, inne ... Do pracy ...
Model zachowania organizacji na rynku Otoczenie Reakcje Nabywcy Centrum Decyzyjne Uczestnicy: użytkownicy, doradcy, dokonujący zakupu, decydenci, strażnicy
Model zachowania organizacji na rynku Uświadomienie problemu Ogólne określenie potrzeby Specyfikacja produktu Poszukiwanie dostawcy Zbieranie ofert Wybór dostawcy Specyfikacja zamówienia Ocena wykonania
Marketing MIX - budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa Promocja Produkt Cena Dystrybucja
Produkt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: Usługi Produkt Jakość Kolor Opakowanie Kształt Gwarancja Dostawa Pamiętaj, na ten sam pomysł wpadły właśnie inne 4 osoby Kredyt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: nazwa, jakość, znak towarowy, opakowanie .... A marka ?????
Cykl życia produktu: innowacja lub nowy produkt Przychody Czas WPROWADZENIE, WZROST, DOJRZAŁOŚĆ, SPADEK
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję produkt ... 2 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jaki produkt Jaki jest trzon produktu Jakie jest otoczenie produktu Dlaczego mój produkt będzie lepszy od konkurencji ...
Cena Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku, Cena postulowana versus cena transakcyjna Rabat Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku, Polityka dyskontowa, Polityka wysokich cen. Za płatność gotówką, Za ilość, Wynagrodzenie wierności, Za czas, Za odbiór, Za usługi, Za czas zamówienia, ..... pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś, kto sprzeda taki sam produkt taniej ...
Cena Kształtowanie cen: Zorientowane na konkurencję, Zorientowane na popyt Zorientowane na koszty (koszty stałe, koszty zmienne ...) Czy popyt na Twój produkt jest rzeczywiście elastyczny ???
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję cenę ... 3 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jak obliczę cenę Jaki system rabatowy będę stosować ...
... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ... Dystrybucja Producent Konsument Kanał bezpośredni Kanał z jednym pośrednikiem Kanał z dwoma pośrednikami Detal Hurt ... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ... ... Jak wygląda proces realizacji sprzedaży ...
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję dystrybucję ... 4 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Kierunki dystrybucji Kanały dystrybucji Koszt i organizacja dystrybucji ...
Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja Sprzedaż osobista Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja dodatkowa Public relations
Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja Reklama – komunikacja z rynkiem Reklama informująca Reklama zachęcająca Reklama przypominająca Reklama produktu Reklama firmy Uwarunkowania: Reklama indywidualna – wspólna ? Media? Zasięg? Koszt? Koszt na 1000 ... Cel: Przedmiot: Efekty?????
Promocja Wykorzystać Internet ... Budowa strony WWW Rejestracja domeny Pozycjonowanie strony w przeglądarkach internetowych Reklamowanie przez Internet ... Możliwość komunikacji z klientem Możliwość dokładnej prezentacji oferty Inne możliwości ...
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – definiuję promocję ... 5 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Media promocji Koszt promocji Kierunki promocji ... 4. a Internet ???
Rynek Potencjalny, Wschodzący, Dojrzały. Konsumenta, Producenta, Rządowy, Pośredników, Przemysłowy.
Rynek - badanie Określenie problemu badawczego i celu badania Rodzaje badań marketingowych I. Badania reklamy: badania motywacyjne badania środków reklamy badania efektywności reklamy III. Badania produktu: Akceptacja nowego produktu Badania nad produktami konkurencji Testowanie istniejących produktów Badanie wzorców opakowań II. Badania ekonomiczne: Prognozy długo i krótko okresowe Badanie tendencji rynkowych Badania cen IV. Badania rynku i sprzedaży: Pomiar potencjału rynku Analiza udziału w rynku Identyfikacja cen charakterystycznych rynku Analiza sprzedaży Badanie kanałów dystrybucji Testy rynkowe Panel konsumentów Etapy badań marketingowych Określenie problemu badawczego i celu badania Projektowanie i przeprowadzenie badania: wybór źródeł informacji określenie metod zbierania danych wybór próby badawczej zebranie danych Analiza danych i prezentacja wyników
Rynek - badanie PRZYGOTOWANIE BADANIA ZBIERANIE DANYCH ZE ŹRÓDEŁ WTÓRNYCH I PIERWOTNYCH REDUKCJA I WSTEPNA PREZENTACJA DANYCH ANALIZA DANYCH PREZENTACJA WYNIKÓW
Analiza rynku – model 5 sił Portera Zagrożenie substytutami Konkurencja na rynku Siła dostawców Siła nabywców Możliwość wejścia na rynek
Analiza rynku – model 5 sił Portera Konkurencja na rynku Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Zadanie grupowe – oceniam konkurencję na rynku ... 6 Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Analiza rynku – model 5 sił Portera Zagrożenie substytutami Możliwość substytucji Możliwość wejścia na rynek Bariery wejścia Atrakcyjność rynku
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 7 Zadanie grupowe – oceniam zagrożenie substytucją oceniam możliwość wejścia na rynek KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Analiza rynku – model 5 sił Portera Siła dostawców Siła nabywców Liczba Koncentracja Liczba Koncentracja
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU 8 Zadanie grupowe – oceniam siłę dostawców oceniam siłę nabywców KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
... a wszystkie opracowane informacje wpisuję w Plan Marketingowy Asortyment produkcji i usług Program ilościowy i wartościowy produkcji Odbiorcy Konkurenci Sytuacja rynkowa Ceny zbytu Dystrybucja Działalność marketingowa