Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki W poszukiwaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 1.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Człowiek – najlepsza inwestycja
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Szkoła - pracodawca.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 15 grudnia 2011 roku Projekt wsp.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Szkoła Nauczycielem stoi
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki W poszukiwaniu nowego kształtu edukacji zawodowej – projekt Nauczyciel bliżej Przedsiębiorstwa Leszek A. Zając

Karol Semik Patronat nad projektem sprawuje

Diagnoza W związek systemu edukacji i rynku pracy wpisany jest konflikt pomiędzy dynamiczną gospodarką a inercyjnym systemem edukacji. Jest to istotna bariera rozwoju gospodarczego, szczególnie widoczna w Polsce. Szkoła nie przygotowuje absolwentów do zetknięcia się z rynkiem pracy. Polskie szkoły zawodowe od lat są niedoinwestowane - brakuje w nich nowoczesnych pomocy dydaktycznych, pracowni i warsztatów. Nastąpiła gruntowna reorganizacja sieci szkół ponadgimnazjalnych, jednakże programy kształcenia zawodowego nadal nie zdołały przybliżyć szkół do przedsiębiorstw. Szkoły są zainteresowane tylko w niewielkim stopniu współpracą z otoczeniem.

Przedsiębiorcy nie wykazują większej gotowości współdziałania ze szkołami. Zainteresowanie pracodawców szkolnictwem rośnie, kiedy na rynku pracy nie udaje się łatwo rekrutować określonego rodzaju pracowników. Bez współpracy z firmami szkoły nie mają szansy nauczyć zawodów w takich warunkach, w jakich się dzisiaj pracuje, a przede wszystkim nie mają szansy zapoznać uczniów z najnowszymi i najbardziej kosztownymi technologiami. Przygotowanie nauczycieli przedmiotów zawodowych i ich doskonalenie zawodowe stanowi osobny problem. Brak jest tu rozwiązań gwarantujących przygotowanie kompetentnej kadry pedagogicznej.

Kształcenie zawodowe nie nadąża za zmianami technologii i organizacji produkcji. Osoby ze stosunkowo aktualną wiedzą i umiejętnościami ze względu na dysparytet płac nie podejmują starań o pracę w szkolnictwie, starsi nauczyciele, od lat poza praktyką zawodową, najczęściej nie mają okazji do aktualizacji wiedzy. Co dalej z tym można zrobić?

Konkurs nr 3/POKL/3.4.3/2008 ogłoszony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako Instytucję Pośredniczączą w 2008 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet III – Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 – Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie – Upowszechnienie uczenia się przez całe życie

Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli 45 – 301 Opole, ul. Małopolska 18 tel ; fax wpis do rejestru Opolskiego Kuratora Oświaty nr 7/01 z dnia 14 grudnia 2001 r.

Kto? – CDN WZDZ w Opolu i Partnerzy: ZDZ w Katowicach i CKN ZDZ w Radomiu, oraz 120 beneficjentów - nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu uczących w zawodach: spawacz*, ślusarz, stolarz, murarz, technik budownictwa, kucharz małej gastronomii i technik hotelarstwa); Co? – projekt polega na odbyciu 2-tygodniowych praktyk w przedsiębiorstwach (tj. 5 dni roboczych w tygodniu, po min. 6 godz. zegarowych) i 5-dniowe staże zagraniczne po minimum 6 godz. zegarowych. Kiedy? - 1 lipca 2009 r. – 30 czerwca 2011 r. Gdzie? – woj. opolskie, śląskie (i część małopolskiego – Powiat Wadowicki), mazowieckie (miasto Radom i Powiat Radomski) oraz na terenie Niemiec

Biuro projektu Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli 45 – 301 Opole, ul. Małopolska 18 tel ; fax Ośrodek regionalny w Katowicach Zakład Doskonalenia Zawodowego ul. Krasińskiego KATOWICE tel. 032/ Ośrodek regionalny w Radomiu Centrum Kształcenia Nauczycieli ul. Saska 4/ RADOM tel./fax. 048/ , 048/

Nr projektu w Krajowym Systemie Informatycznym WND-POKL /08 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Cel główny projektu uczestnictwo nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu w praktykach wg opracowanego i stale doskonalonego programu, a tym samym umocnienie więzi pomiędzy szkołą, która jest ich zakładem pracy a przedsiębiorstwami. Umożliwi to poznanie najnowszych technologii.

Cele szczegółowe projektu: uaktualnienie przez nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu wiedzy o nowych technologiach stosowanych w przedsiębiorstwach; zwiększenie aktywizacji zawodowej nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu; podniesienie kompetencji zawodowych beneficjentów ostatecznych (nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu uczących w zawodach: spawacz, ślusarz, stolarz, murarz, technik budownictwa, kucharz małej gastronomii i technik hotelarstwa);

wzmocnienie mobilności i elastyczności zawodowej beneficjentów ostatecznych; pobudzenie aktywności do kształcenia ustawicznego beneficjentów.

Grupy docelowe

Rezultaty twarde projektu: opracowany program doskonalenia zawodowego w 7 zawodach z 4 branży: mechanicznej, meblarsko-stolarskiej, budowlanej i gastronomiczno- hotelarskiej, raport z pilotażowego wdrożenia opracowanego programu doskonalenia zawodowego, odbycie przez uczestników praktyk w rzeczywistych warunkach środowiska pracy, zaangażowanie około 60 przedsiębiorstw w 4 branżach w realizację programu doskonalenia zawodowego nauczycieli, przeszkolenie uczestników w zakresie nowoczesnych technologii i wdrażanie ich w szkole w procesie kształcenia zawodowego, ok. 60 przedsiębiorstw współpracujących ze szkołami realizującymi kształcenie zawodowe w zakresie podnoszenia jakości kształcenia oraz dostosowywania kształcenia do potrzeb rynku pracy, wydanie nie mniej niż 90% BO zaświadczeń ukończenia praktyki i stażu, wydanie 260 egzemplarzy publikacji podsumowującej projekt.

Rezultaty miękkie projektu: Aktualizacja fachowej wiedzy merytorycznej, w tym, w zakresie nowoczesnych technik i technologii w obszarze nauczanego zawodu, Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki jako elementu podnoszenia jakości kształcenia zawodowego, Przeciwdziałanie deprecjacji kwalifikacji nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu. Zwiększenie zainteresowania i motywacji uczestników do doskonalenia zawodowego, w tym do udziału w realizacji innowacyjnych programów nauczania. Doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli z zastosowaniem atrakcyjnych metod pracy z uczniem oraz nowoczesnych środków dydaktycznych, Doskonalenie umiejętności poszukiwania wiedzy dotyczącej nowych rozwiązań technologicznych i ich zastosowanie w procesie dydaktycznym kształcenia zawodowego.

Kryteria rekrutacji beneficjentów: 1.zatrudnienie w szkołach/przedsiębiorstwach prowadzących teoretyczne/praktyczne kształcenie zawodowe na terenie woj. opolskiego, śląskiego, małopolskiego (powiat wadowicki) i mazowieckiego (miasto Radom i powiat radomski), 2.posiadanie kwalifikacji do kształcenia w zawodach: spawacz, ślusarz, stolarz, murarz, technik budownictwa, kucharz małej gastronomii i technik hotelarstwa, 3.wypełnienie arkusza aplikacyjnego, 4.złożenie pisemnej deklaracji udziału w projekcie, 5.uzyskanie pisemnej zgody dyrektora szkoły, w której jest nauczyciel zatrudniony, 6.pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej.

Kryteria doboru przedsiębiorstw: posiadany park maszynowo-narzędziowy – jego nowoczesność (poziom jego zaawansowania technologicznego), stopień eksportowości produkcji i usług, doświadczenie firmy – ocena dotychczasowego funkcjonowania, dotychczasowa realizacja zadań w zakresie kształcenia zawodowego, w tym współpraca z jednostkami badawczymi i oświatowymi dostępność w danym czasie opiekuna praktyk w danym przedsiębiorstwie bliskość przedsiębiorstwa do miejsca zamieszkania i zatrudnienia nauczyciela.

Najważniejsze działania: Promocja projektu – przez cały czas jego realizacji, Opracowanie programu praktyk oraz techniki, procedury i narzędzi jego ewaluacji – do połowy stycznia 2010 r., Rekrutacja beneficjentów (w tym szkolenie e-learningowe oraz rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami) – do 31 grudnia 2009 r., Pilotażowe wdrożenie praktyk w przedsiębiorstwach na terenie kraju – do lutego do końca marca 2010 r., Ewaluacja programu praktyk – 2010 – 2011 r., Opracowanie i wydanie publikacji upowszechniającej rezultaty projektu – II kwartał 2011 r., Zorganizowanie konferencji podsumowującej projekt – II kwartał 2011 r.,

Zapraszamy do współpracy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Dziękuję za uwagę