Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE WSPOMAGANE KOMPUTEREM I INSCENIZACJĄ Ewa Górnicka Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
CELE Wspomaganie rozwoju osobowościowego ucznia Stymulacja motywacji uczenia się Uzyskiwanie lepszych wyników nauczania Uatrakcyjnianie zajęć Wzbogacenie i urozmaicenie treści o zagadnienia z zakresu edukacji teatralnej i informatyki Oswajanie z komputerem Indywidualizacja nauczania Rozwijanie myślenia twórczego
Jak pracujemy ?
Zajęcia kształcenia zintegrowanego- „Święto pieczonego ziemniaka”
Na zajęciach pozalekcyjnych przygotowujemy imprezy środowiskowe imprezy szkolne z okazji Dnia Matki imprezy świąteczne spotkania z przedszkolakami inscenizacje dla klas I – III imprezy rozrywkowe dla klas I – III
PODCZAS IMPREZ Apel z okazji Święta Edukacji Narodowej Jasełka w Domu Złotej Jesieni Przedstawienie dla uczestników Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego
Uczestniczymy w spektaklach teatralnych i spotkaniach z aktorami
Uczestniczymy w zajęciach komputerowych Poznajemy obsługę komputera Tworzymy prace przy pomocy edytorów tekstów i programów graficznych Korzystamy z programów multimedialnych Uczymy się korzystać z Internetu
Efekty pracy na komputerze Przynoszą wiele satysfakcji nie tylko ich autorom. Oto niektóre z nich:
Nasze podręczniki Podręcznik Ćwiczenia sem. pierwszy i drugi Płyta CD Ćwiczenia – sem. I i II Wycinanka sem I.i II Piszę coraz lepiej Liczę coraz lepiej Ćwiczenia Płyta CD
PRÓBA SONDAŻU Celem pozyskania opinii Rodziców na temat realizowanego programu innowacyjnego po trzyletnim okresie jego realizacji przeprowadziłam ankietę, w której Rodzice odpowiadali na 4 pytania wybierając jedną z trzech możliwości: tak, nie mam zdania, nie.
Czy realizowany program powinnam kontynuować w kolejnych latach? Pytanie 1 ANKIETA Pytanie 2 Czy jesteście Państwo zadowoleni, że Wasze dziecko uczestniczyło w zajęciach komputerowych, przygotowaniu inscenizacji i imprez środowiskowych? Czy realizowany przeze mnie program innowacyjny: wzbogacił osobowość dziecka, stworzył warunki dla harmonijnego jego rozwoju ? Pytanie 3 Pytanie 4 Czy zajęcia komputerowe i techniki dramy pozytywnie wspomagały i rozwijały postawy twórcze uczniów, uatrakcyjniały i wspomagały proces uczenia się ? Czy realizowany program powinnam kontynuować w kolejnych latach?
WYNIKI ANKIETY PRZEDSTAWIAJĄ SIĘ NASTEPUJĄCO:
KOMENTARZE „jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ są to zajęcia pobudzające wyobraźnię dziecka, są rozwojowe i przede wszystkim przyszłościowe” „…Myślę, że klasa o takim profilu to bardzo fajna sprawa. Dzieci uczą się współpracy w grupie, zrozumienia, odpowiedzialności, samodyscypliny i kultury” “…urozmaica naukę, poszerza wiedzę w różnych kierunkach, rozbudza nowe zainteresowania” „zajęcia te przyczyniają się do obcowania ze sztuką, kulturą, dzieci wyzbywają się wstydliwości i nieśmiałości”