Młodzieżowa przedsiębiorczość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 UL. Letnia 1/ Białystok.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Młodzieżowa przedsiębiorczość

UE o przedsiębiorczości Inicjatywność i przedsiębiorczość to umiejętności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym i gospodarczym. Najlepiej kształtuje się je ucząc przez działanie oraz doświadczanie przedsiębiorczości w praktyce. na podstawie komunikatu KE z dnia 17 II 2006 r.

Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Celem projektu jest: zwiększenie skuteczności edukacji uczniów szkół ponadgimnazjalnych, kształtowanie kompetencji kluczowych, zwłaszcza takich jak inicjatywność i przedsiębiorczość, opracowanie innowacyjnych narzędzi do zajęć z przedmiotu ekonomia w praktyce.

Adresaci projektu Użytkownicy projektu: nauczyciele podstaw przedsiębiorczości oraz przedmiotów ekonomicznych. Odbiorcy projektu: uczniowie liceów i techników.

Produkt finalny Program nauczania „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” do przedmiotu ekonomia w praktyce. Przewodnik dla nauczyciela - opiekuna miniprzedsiębiorstwa. Vademecum dla ucznia. Platforma internetowa oraz użytkowe programy komputerowe do zarządzania miniprzedsiębiorstwem.

Realizacja projektu : I edycja 2011/2012 Testowanie produktu - 100 nauczycieli / 1200 uczniów II edycja 2012/2013 Pilotażowe wdrożenie - 160 nauczycieli / 1920 uczniów Od września 2013 r. program będzie dostępny dla wszystkich liceów i techników w Polsce. W projekcie mogą uczestniczyć licea i technika z całej Polski.

Program nauczania do przedmiotu ekonomia w praktyce w liceach i technikach Łączy środowisko szkolne ze środowiskiem biznesu. Przygotowuje młodych ludzi do kontynuacji nauki na kierunkach kluczowych dla gospodarki. Uczy przez działanie. W latach szkolnych 2011/2012 i 2012/2013 program jest realizowany jako innowacja pedagogiczna

Cele programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” Przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy. Pokazanie szans i zagrożeń wynikających z samozatrudnienia. Efektywne kształtowanie postawy przedsiębiorczości i inicjatywności. Zwiększenie zainteresowania uczniów kontynuacją kształcenia na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo nauka przez działanie Uczniowie uczestniczą w grze edukacyjnej, w której: zakładają w szkole własną firmę zorganizowaną na wzór spółki jawnej, szukają pomysłu na produkt i weryfikują go, przygotowują biznesplan swojego przedsięwzięcia, gromadzą kapitał, prowadzą działania marketingowe, organizują proces produkcji i sprzedaży, prowadzą dokumentację finansową, podejmują ryzyko biznesowe.

Zarzadzanie miniprzedsiębiorstwem

Kto pomaga młodym przedsiębiorcom? nauczyciel – opiekun, konsultanci ze środowiska biznesu, koordynator programu.

Materiały dla ucznia Vademecum dla ucznia – poradnik jak zorganizować i prowadzić miniprzedsiębiorstwo. Teczki dla dyrektorów wraz z wzorami druków. Miniprzedsiębiorstwo - serwis internetowy dla zarejestrowanych miniprzedsiębiorstw: - biznesplan, - program „Finanse miniprzedsiębiorstwa”, - zarządzanie, - ćwiczenia wspierające pracę zespołu uczniowskiego. Dostępne dla wszystkich zainteresowanych: - ABC działalności gospodarczej, - serwis dotyczący działalności gospodarczej.

Materiały dla nauczyciela Przewodnik dla nauczyciela zawierający: Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – zaproszenie do programu, Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo na zajęciach szkolnych, Działania miniprzedsiębiorstwa, Zadania edukacyjne, Warto wiedzieć, Vademecum dla ucznia.

Materiały dla nauczyciela Pyta DVD zawierająca materiały do prowadzenia zajęć: filmy edukacyjne, prezentacje multimedialne, zadania edukacyjne. Wszystkie materiały dla nauczyciela dostępne są na platformie internetowej.

Dlaczego warto wziąć udział w projekcie? Uczeń: przeżyje atrakcyjną przygodę edukacyjną, rozwinie umiejętności niezbędne na studiach i w dorosłym życiu takie jak: praca w zespole, organizacja pracy, stosowanie narzędzi ICT, zdobędzie doświadczenie w prowadzeniu małej firmy, oceni w praktyce szanse i zagrożenia wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej, zweryfikuje swoje osiągnięcia, umiejętności i doświadczenia podczas Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo.

Dlaczego warto wziąć udział w projekcie? Nauczyciel: otrzyma nowoczesne, innowacyjne narzędzia do pracy z uczniami w ramach przedmiotu ekonomia w praktyce, skorzysta ze wsparcia konsultantów ze świata biznesu, zaproponuje uczniom atrakcyjną formę pracy - naukę przez działanie w formie gry edukacyjnej, stworzy uczniom okazję do współpracy, współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności.

Dlaczego warto wziąć udział w projekcie? Szkoła: zdobędzie ciekawą propozycję edukacyjną wspierającą rozwój kluczowych kompetencji u uczniów, będzie kształtować postawy przedsiębiorcze młodzieży w najbardziej efektywny sposób, zgodny z zaleceniami KE, zweryfikuje skuteczność edukacji ekonomicznej poprzez współpracę ze środowiskiem biznesu, wzmocni swój wizerunek dobrej i nowoczesnej szkoły, zaangażowanej społecznie i promującej własnych uczniów w środowisku.

Jak włączyć się do Projektu?

www.junior.org.pl