03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Związki międzygminne we Francji
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Strategia działania KZK GOP na lata
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Polityka spójności na lata
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Program budowy linii dużych prędkości
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
Komunikacja i Turystyka
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ CO ZROBIŁYŚMY PRZED DEBATĄ?
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Praca. Rozwój. Rodzina. WYBORY SAMORZĄDOWE 16 LISTOPADA 2014 Miliardy dla samorządu. Lepsze życie Polaków. Platforma Bliżej ludzi.
 Siedziba firmy znajduje się w Poznaniu z bazą transportową w miejscowości Łowyń.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy transportu i infrastruktury

30 lat doświadczeń w służbie transportu regionalnego 1978 : pierwsza umowa zawarta pomiędzy Radą Regionalną, państwem i SNCF 1997 : Doświadczenie decentralizacji TER (Ekspresowa Kolej Regionalna) 2002 : pełna i całkowita odpowiedzialność za regionalne zbiorowe przewozy pasażerskie 2

Sieć TER kilka danych liczbowych osób odbywających przynajmniej jedną podróż w tę i z powrotem tygodniowo osób przewożonych codziennie km szlaków 785 składów jeżdżących codziennie, w tym 26 TER-GV

Założenia Regionalnego Schematu Przewozowego (SRT) zaspokajać potrzeby ludności w dziedzinie mobilności i dojazdu uczynić z TER głównego elementu tej mobilności udostępniać obszary, łączyć baseny, obsługiwać obszar centralny 5

Bardzo aktywna polityka odnowy taboru 225 nowych składów do roku 1978 Regularna modernizacja starych składów Cele : tabor całkowicie nowy lub odnowiony (2014) zwiększenie zdolności przewozowych : w kierunku podwojenia liczby przewożonych osób (2020) 6

Restrukturyzacja oferty wdrożenie rytmiki : wszyscy mieszkańcy zamieszkujący o mniej niż godzinę drogi od obszaru centralnego - Zasada : zawsze te same godziny odjazdów (na przykład : 8.05, 8.35, 9.05, 9.35) i te same przystanki. - Cel : mniej niż godzina drogi dojazdu do obszaru centralnego (Lille) obojętnie skąd - Wdrażanie stopniowe do roku

Rozwój ośrodków intermodalnych Uproszczone korzystanie z transportu miejskiego dzięki powstawaniu miejsce dostosowanych do różnych rodzajów transportu (kolej, rower,autobus, samochód,…) przekształcenie dworców w miejsca życia i kontaktów społecznych ustrukturowanie regionalnego systemu transportu zbiorowego wokół intermodalnych ośrodków i ułatwianie bardziej harmonijnego zagospodarowania przestrzennego 8

SMIRT (Mieszany Intermodalny Regionalny Syndykat Transportu) narzędzie zinstytucjonalizowanej współpracy Zadania SMIRT : Koordynacja działań władz organizujących Informacja multimodalna Taryfikacja i sprzedaż biletów 9