DANE PODMIOTOWE O SZKOLE PODSTAWOWEJ W RAKOWCU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. gen
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
Misja szkoły: Szkoła przekazuje uczniom wiedzę i kształci umiejętności potrzebne do funkcjonowania w cywilizowanym świecie i poszanowania fundamentalnych.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi ul. Hufcowa 20A, Łódź, tel facebook: SP 11 Łódź.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RAKOWCU W LATACH 2008-2013

DANE PODMIOTOWE O SZKOLE PODSTAWOWEJ W RAKOWCU ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI: WRZESIEŃ 1945 R. W AKTUALNYM BUDYNKU OD 27 LUTEGO 1967 ROKU ORGAN PROWADZĄCY: URZĄD GMINY KWIDZYN ORGAN NADZORUJĄCY: KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU LICZBA UCZNIÓW: 234 DZIEWCZĘTA: 117 CHŁOPCY: 117 LICZBA MIEJSCOWOŚCI W OBWODZIE SZKOŁY: 8 (BRONNO, DANKOWO, GILWA, LICZE, PAWLICE, RAKOWICE, RAKOWIEC,OŚNO) LICZBA UCZNIÓW DOWOŻONYCH: 161 LICZBA ODDZIAŁÓW: 11 LICZBA IZB LEKCYJNYCH: 14 LICZBA NAUCZYCIELI: 21 -KONTRAKTOWYCH: 4 -MIANOWANYCH: 9 DYPLOMOWANYCH: 8 LICZBA PRACOWNIKÓW OBSŁUGI I ADMINISTRACJI: 9

Model planowania rozwoju Szkoły Podstawowej w Rakowcu Nasze cele główne Nasze priorytety Przegląd (Kryteria sukcesu) Monitorowanie (przegląd) Gdzie jesteśmy obecnie? Sprawdzanie Dokąd zmierzamy? Nasze cele szczegółowe Plan działania: -harmonogram -zadania -środki

OBSZARY ZADAŃ NOWOCZESNEJ SZKOŁY OTWARTOŚĆ NA ZMIANY I INNOWACJE WSPOMAGANIE ROZWOJU UCZNIA USŁUGOWA ROLA NAUCZYCIELA WOBEC UCZNIÓW I RODZICÓW TRANSPARENTNOŚĆ DZIAŁAŃ ŚCISŁA WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

KONCEPCJA PEDAGOGICZNA ZADANIA NOWOCZESNEJ SZKOŁY EWALUACJA STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI GOSPODARKA ŚRODKAMI FINANSOWYMI USŁUGODAWCA WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI KONCEPCJA PEDAGOGICZNA OTWARTOŚĆ NA ZMIANY I INNOWACJE KONCEPCJA PRACY WYCHOWAWCZO - OPIEKUŃCZEJ SZKOŁA BEZPIECZNA

Koncepcja pracy pedagogicznej W misji szkoły zawarta jest koncepcja nowej jakości w systemie dydaktycznym. Misją szkoły jest wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę o świecie współczesnym, na poziomie odzwierciedlającym ich predyspozycje, cechy osobowości oraz możliwości intelektualne. Wizja szkoły to placówka, do której uczniowie będą uczęszczać chętnie, rodzice z przekonaniem będą posyłać swoje dzieci, w której praca będzie satysfakcją i dumą. Do realizacji tego zadania niezbędne jest przyjęcie następujących założeń:

i prowadzi ucznia do całościowego poznawania rzeczywistości. Szkoła porzuca swoją dawną rolę rozłącznych i często fragmentarycznych informacji i prowadzi ucznia do całościowego poznawania rzeczywistości. Prowadzi ucznia do nabywania i rozwijania umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, wykonywania elementarnych działań arytmetycznych i wykorzystywania ich w praktyce. Rozwija poznawcze możliwości uczniów tak, aby mogli oni przechodzić od dziecięcego do bardziej dojrzałego i bardziej uporządkowanego rozumienia świata i otaczającej ich rzeczywistości. Rozwija zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych).

SZKOŁA Z PATRONEM SZKOŁA BEZPIECZNA nadanie szkole imienia godnego patrona zaszczepianie patriotyzmu poprzez konkursy o patronie szkoły opracowanie logotypu szkoły budzącego sympatię przebywanie w otoczeniu przyjaznych i otwartych ludzi umocowanie drużyny harcerskiej organizacja szkolnego klubu turystycznego zabieganie o właściwy i harmonijny rozwój poznanie i zrozumienie otaczającego świata świadome dążenie do rozwoju intelektualnego, społecznego, moralnego, emocjonalnego, fizycznego

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI Rodzice jako podmiot opiniotwórczy Rodzice jako czynnik wspomagający rozwój szkoły Czytelny i stały kalendarz spotkań z rodzicami na cały rok (zebrania, konsultacje indywidualne), przekazany w formie kalendarza lub folderu promującego jednocześnie szkołę (wrzesień) Jasne kryteria i zasady przyjmowania uczniów do klas pierwszych Jasne i czytelne zasady tworzenia klas czwartych Przyjazna atmosfera i świadomość współpracy Otwartość na pomysły, zmiany Uroczystości i imprezy szkolne odbywają się także w porze dostępnej dla rodziców OBSZARY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

PRZEDSIĘWZIĘCIA DO REALIZACJI - WIZJA PRZYSZŁOŚCI Szafka dla każdego ucznia Dziennik elektroniczny Szkolne Dni Sportu, Dni Olimpijczyka Letnia klasa Izba historii regionalnej Sklepik szkolny Kafejka internetowa Uruchomienie natrysków dla potrzeb wychowania fizycznego Promocja w lokalnej prasie i mediach Spotkania z Rakowiczanami – ludźmi sukcesu Współpraca z Przedszkolem w Rakowcu Współpraca ze Stowarzyszeniem Ewangelizacyjnym KERYGMAT Współpraca z Gimnazjum w Liczu współpraca z radnymi naszej gminy i sołtysami PRZEDSIĘWZIĘCIA DO REALIZACJI - WIZJA PRZYSZŁOŚCI Organizacja zjazdu absolwentów Szkoły Podstawowej w Rakowcu w 65 rocznicę istnienia szkoły

POZYTYWIZM Nawiązanie współpracy z Domem Pojednania i Spotkań im. św. Maksymiliana M. Kolbego jako jednostki centralnej, poprzez którą można ubiegać się o dofinansowanie ze środków Polsko- Niemieckiej Współpracy Młodzieży w celu korzystania m.in. : z tandemowych kursów językowych, spływów kajakowych, uczestniczenia w forum wymiany polsko- niemiecko- litewskiej młodzieży w ramach ,,Wspólnego dziedzictwa’’, a także w warsztatach fotograficznych. Wspieranie celowych przedsięwzięć i programów edukacyjnych,ekonomicznych, kulturalnych i sportowych, których inicjatorami są osoby pracujące w szkole oraz rodzice uczniów.

REASUMUJĄC SZKOŁA ZAPEWNIA UCZNIOM RADOŚĆ ODKRYWANIA I POZNAWANIA POCZUCIE WEWNĘTRZNEGO SPOKOJU POCZUCIE WIARY WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI REASUMUJĄC SZKOŁA ZAPEWNIA UCZNIOM NAUCZENIE SAMODZIELNOŚCI SAMORZĄDNOŚCI ODPOWIEDZIAL - NOŚCI WIEDZĘ POTRZEBNĄ W ŻYCIU WYPOSAŻENIE W ZBIÓR WARTOŚCI MORALNYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ FIZYCZNY ORAZ DBAŁOŚĆ O ZDROWIE UMIEJĘTNOŚĆ CZYNNEGO UDZIAŁU W KULTURZE