Projekt edukacji finansowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zajęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co to jest TIK?.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Konkurs: Na dobry początek
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
KRONIKA SKO Społecznej Szkoły Podstawowej nr 3 BTO w Białymstoku
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Szkolenie dla nauczycieli 2014
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja dla bezpieczeństwa. Ubezpieczony Zabezpieczony Przezorny.
Projekt edukacji finansowej
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Klasa III F Agnieszka Chodur. Od grudnia 2014 r. przez cały rok nasza klasa realizowała projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Podjęliśmy.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
„Mistrz małych i dużych liczb”
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Lekcje o oszczędzaniu Data 3 października Zasięg: szkoła
Sopocka Akademia Tenisowa
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej

Uczestnicy projektu Rodzina Nauczyciel Uczniowie

Projekt edukacji finansowej Od grosika do złotówki uwzględnia wymagania zapisane w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Jest skierowany do uczniów klasy drugiej i trzeciej, ponieważ: czas edukacji wczesnoszkolnej to okres, w którym uczniowie najczęściej otrzymują pierwsze pieniądze do własnej dyspozycji, etap ten to okres, gdy rodzice najaktywniej włączają się w edukację swoich dzieci.

Cele projektu: kształtowanie umiejętności z zakresu gospodarowania pieniędzmi, m.in. ustalania priorytetów przy ich wydawaniu czy też oszczędzaniu, umożliwienie dzieciom poznawania świata finansów osobistych, wspomaganie ich samodzielności uczenia się, inspirowanie uczniów do realizowania własnych pomysłów, rozbudzanie ich ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej edukacji.

Projekt jest atrakcyjny, ponieważ: zachęca rodziców do aktywnego uczestnictwa w edukacji dziecka, oferuje propozycję różnorodnych form pracy z dzieckiem, kształtujących umiejętność racjonalnego gospodarowania finansami, uczy dziecko szacunku dla pracy, wszystkie zadania edukacyjne są związane z przygodą, w której uczestniczy, zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej, aktywnej formie, projekt jest wyposażony w innowacyjne i kolorowe materiały dydaktyczne.

Materiały dla rodziców: ulotka informacyjna, Karta „Oszczędności … z małymi i dużymi gwiazdkami, naklejki „Porozmawiaj ze mną …”.

Materiały dla uczniów: zeszyty z kartami pracy, karta z monetami i banknotami samoprzylepnymi, gwiazda do zapisu marzeń, portfelik do składania, Grosikowy folder.

Materiały dla nauczycieli: scenariusze do prowadzenia zajęć, pakiet materiałów dydaktycznych.

Materiały dla nauczycieli Grosikowe ślady

Etapy realizacji projektu: Zapoznanie rodziców z projektem. Zaproszenie uczniów do podróży. Podróż po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzania – zajęcia z uczniami. Analiza oszczędzania – praca rodziców z dzieckiem w domu. Grosikowe wędrówki – prezentacja osiągnięć uczniów. Podsumowanie projektu Od grosika do złotówki.

Zajęcia dydaktyczne to podróż po Galaktyce Finanse i Oszczędzania trwająca 10 miesięcy. Zaplanowane zajęcia obejmują edukacje: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą, plastyczną, techniczną, muzyczną, ruchową i społeczno-etyczną. Nauczyciel może elastycznie dostosowywać treści adekwatnie do możliwości rozwojowych uczniów.

Grudzień Zaproszenie uczniów do międzygalaktycznej podróży z Grosikiem Od grosika do złotówki Grudzień Zaproszenie uczniów do międzygalaktycznej podróży z Grosikiem Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Zapraszamy do zabawy całkiem nowej, Od grosika do złotówki Od grosika do złotówki Zapraszamy do zabawy całkiem nowej, Całkiem nowej i zupełnie odlotowej. Gwiezdny pojazd już za chwilę w galaktyczny ruszy rejs, A więc wsiadać, nie marudzić, no i cześć Refren: Od grosika do złotówki Przemierzamy planet sto. W kosmos pędzi już rakieta. Tysiąc przygód czeka nas, Od grosika do złotówki jeszcze raz. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Od grosika do złotówki c.d. A gdy ta cudowna podróż się zakończy, Kiedy już dokładnie zrozumiemy to, O czym mówił wciąż Pan Grosik. Tyle dobrych rad nam dał. Teraz wiemy, co nauczyć wszystkich chciał. Refren: Od grosika do złotówki Oszczędzamy cały czas. I gdy nieraz ktoś zapyta: „Jak odnaleźć można skarb?” Od grosika do złotówki – właśnie tak. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Podczas zajęć uczniowie wędrując po galaktykach odwiedzają planety: Od grosika do złotówki Podczas zajęć uczniowie wędrując po galaktykach odwiedzają planety: Grosik Portfelik Skarbonka Zabawka Złotówka Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Podczas zajęć uczniowie: przygotują Grosikową majówkę, Od grosika do złotówki Podczas zajęć uczniowie: przygotują Grosikową majówkę, zaplanują Grosikowe wakacje, posłuchają Grosikowych wspomnień, przeanalizują Grosikowe oszczędzanie, zorganizują Grosikowe wędrówki. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Na planecie Grosik, uczniowie: poznają znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers, rozpoznają i nazywają monety, rozpoznają i nazywają banknoty, liczą pieniądze, stosują miana złoty i grosz, poznają wartość nabywczą pieniądza.

Na planecie Portfelik, uczniowie: dowiadują się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych, poznają wygląd i zastosowanie karty płatniczej, odkrywają wartość i potrzebę pracy, dowiadują się, że nie za każdą pracę trzeba otrzymać zapłatę.

Na planecie Skarbonka, uczniowie: poznają sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, kształtują nawyki oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego, dowiadują się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy.

Na planecie Zabawka, uczniowie: poznają zasady „udanych zakupów”, omawiają wpływ reklamy na dokonywanie zakupów, dowiadują się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy.

poznają pojęcia: recykling, segregacja odpadów, surowce wtórne, Przygotowując Grosikową majówkę, uczniowie: poznają pojęcia: recykling, segregacja odpadów, surowce wtórne, poznają zasady selektywnej zbiórki odpadów, przekonują się o korzyściach wynikających z segregowania odpadów.

poznają pojęcia: dług, lokata, karta płatnicza, Planując Grosikowe wakacje, uczniowie: poznają pojęcia: dług, lokata, karta płatnicza, poznają sposoby bezpiecznego przechowywania pieniędzy, poznają zasady racjonalnego gospodarowania własnym budżetem.

poznają euro, walutę krajów należących do Unii Europejskiej, Podczas Grosikowych wspomnień, uczniowie: utrwalą pojęcia: gotówka, zakupy, waluta, budżet domowy, rozważny klient, poznają euro, walutę krajów należących do Unii Europejskiej, udoskonalą wiedzę na temat bezpiecznego przechowywania pieniędzy.

dokonają, wspólnie z rodzicami, analizy swego oszczędzania Analizując Grosikowe oszczędzanie, uczniowie: dokonają, wspólnie z rodzicami, analizy swego oszczędzania w życiu codziennym, określą przyczyny powodujące straty finansowe, zaplanują działania zapobiegające niepotrzebnym wydatkom.

Analiza oszczędzania – praca rodziców z dzieckiem w domu Istotnym elementem wdrażania projektu jest 14-dniowa praca rodziców z dziećmi polegająca na analizie oszczędzania w życiu codziennym. Do rodziców należy: codzienna rozmowa z dzieckiem i naklejanie gwiazdek na karcie „Oszczędności ….”, systematyczna i wyważona analiza oszczędzania prowadzonego przez dziecko w domu, wybór obszaru, w którym dziecko poczyniło największe postępy, wręczenie dziecku gwiazdy w kolorze dziedziny największych sukcesów.

utrwalą poznane pojęcia związane z finansami, Organizując Grosikowe wędrówki, uczniowie: utrwalą poznane pojęcia związane z finansami, udoskonalą umiejętność liczenia i przeliczania pieniędzy, udoskonalą umiejętność rozwiązywania łamigłówek i krzyżówek.

Na planecie Złotówka, uczniowie: poznają wieloznaczność pojęć: bogactwo, skarby, osiągnięcia, stosują zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce, przekonują się o dużej wartości posiadanej wiedzy i zdobywanych umiejętnościach.

Konkursy Kontynuacją projektu mogą być konkursy zorganizowane przez nauczycieli. Swoistym podsumowaniem działań są Grosikowe wędrówki.

Od grosika do złotówki Projekt wdrażany jest we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli. CEN w Gdańsku ZCDN w Szczecinie ODN w Olsztynie MODN w Ełku PODN w Stargardzie Szcz. CEN w Białymstoku KPCEN w Bydgoszczy MSCDN w Płocku SODiD w CKUiP w Zielonej Górze ODN w Poznaniu WCiES w Warszawie ŁCDNiKP w Łodzi WODN w Łodzi ODN we Wrocławiu Filia Jelenia Góra LSCDN w Lublinie ŚCDN w Kielcach PODN w Kluczborku RODN WOM w Katowicach PCEN w Rzeszowie MCDN ODN w Krakowie Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy

Projekt prowadzony przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości Ogólnopolski koordynator projektu Bogusława Rajska boguslawa.rajska@junior.org.pl Koordynator regionalny …………………….. ………………………….. Informacje o projekcie dostępne na www.junior.org.pl