ZMIANY PROCEDUR w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego PROW na lata 2007-2013 Seminarium informacyjno-promocyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Grupy producentów rolnych
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Szczegółowe omówienie działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania w ramach PROW
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Ewidencja przebiegu pojazdu
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
1 Oś 1 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie 1 listopad 2009 r.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 20 listopada 2012 roku 20 listopada 2012 roku Seminarium informacyjno-promocyjne dla Beneficjentów działania 111.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. FORMULARZ WNIOSKU O WYBÓR OPERACJI DO REALIZACJI.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

ZMIANY PROCEDUR w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego PROW na lata Seminarium informacyjno-promocyjne dla beneficjentów działania 111 Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 2 0 listopada 2012 roku 2 0 listopada 2012 roku 1

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Legislacja (UE, krajowa) Legislacja Rekomendacje z audytu MF Rekomendacje z audytu DAW ARiMR Zalecenia z kontroli DDD ARiMR Zalecenia IZ dla PROW na lata (MRiRW) Zalecenia AP dla PROW na lata (ARiMR) Rekomendacje audytu wewnętrznego FAPA 2

Z MIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Wnioskodawcy zobowiązani są do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem: zasad równego traktowania; uczciwej konkurencji; przejrzystości oraz zobowiązani są dołożyć wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności w wypełnianiu zadań objętych umową o przyznanie pomocy oraz do przeprowadzenia rozeznania rynku (na etapie składania WoPP). 3

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Beneficjenci zobowiązani są do nabycia wszystkich dostaw i usług związanych z realizacją operacji: w trybie przepisów o zamówieniach publicznych, w przypadku gdy beneficjent jest zobowiązany stosować te przepisy albo z uwzględnieniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości, o których mowa w przepisach o zamówieniach publicznych, w przypadku gdy beneficjent nie jest obowiązany stosować tych przepisów (zasady ofertowania określone w umowie - UMOWA O PRZYZNANIE POMOCY NR). UMOWA O PRZYZNANIE POMOCY NR 4

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Wnioskodawca, który będzie ubiegał się o włączenie VAT do kosztów kwalifikowalnych, składa wraz z WoPP Oświadczenie o kwalifikowalności VAT:WoPP Załącznik nr 10a – składają osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej; Załącznik nr 10a Załącznik nr 10 b - składają osoby fizyczne. 5

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Po podpisaniu umowy, w przypadku, gdy beneficjent zamierza zaliczyć VAT do kosztów kwalifikowalnych operacji (tj. złożył wraz WoPP (formularz wniosku) Oświadczenie o kwalifikowalności VAT) powinien wystąpićformularz wniosku o indywidualną interpretację w zakresie interpretacji prawa podatkowego do organu upoważnionego – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. 2012, poz. 749) – w sprawie braku możliwości odzyskania podatku VAT. 6

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Nowe wzory druków od 5.O roku ( rozporz. MF z dnia r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego oraz sposobu uiszczania opłaty od wniosku (40 zł). formularz ORD – IN, art. 14b § 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, (tj. Dz. U. 2012, poz. 749). formularz ORD – IN Czas wydania dokumentu przez upoważniony organ może trwać do 3 miesięcy. 7

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI wnioskodawca, który: złożył do wniosku o przyznanie pomocy oświadczenie o kwalifikowalności VAT; wykazał VAT w kosztach kwalifikowalnych; jest posiadaczem numeru REGON i może ubiegać się o włączenie do kosztów kwalifikowalnych operacji należnej kwoty podatku VAT - powinien z odpowiednim wyprzedzeniem złożyć stosowny wniosek do właściwego organu o wydanie ww. interpretacji indywidualnej. 8

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Załącznik Interpretacja indywidualna w zakresie interpretacji prawa podatkowego będzie obowiązkowy na etapie ubiegania się o refundację kosztów kwalifikowalnych: a) w przypadku operacji realizowanej w jednym etapie – wraz z wnioskiem o płatność ostateczną; b) w przypadku operacji wieloetapowych - wraz z pierwszym wnioskiem o płatność częściową. 9

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Wykluczenie z możliwości uznawania jako kosztów kwalifikowalnych kosztów poniesionych w związku z prowadzeniem szkoleń przez kadrę dydaktyczną, która jednocześnie może być uczestnikiem szkolenia realizowanego w ramach tej samej operacji. 10

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Załącznik 8 Zmiany w katalogu bezpośrednich kosztów szkoleń : Załącznik 8 Poz Opracowanie, powielania i drukowanie materiałów szkoleniowych oraz materiałów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem szkolenia; Poz najem pomieszczeń do przeprowadzenia szkolenia; dodatkowe przykłady, kosztów ogólnych - dodano Poz usługi pocztowe Poz usługi prawne 11

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI W przypadku, kiedy wnioskodawca wykorzystywał będzie własny sprzęt/ sale – ma możliwość refundacji częściowego rozliczenia kosztów eksploatacyjnych/ administracyjnych z tym związanych, np.: refundacji kosztów pracownika instalującego/ obsługującego sprzęt, kosztów eksploatacyjnych sprzętu, kosztów energii elektrycznej. Koszty takie powinny być wykazywane w ramach kosztów ogólnych. 12

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI ROZEZNANIE RYNKU oznacza oszacowanie wartości zamówienia poprzez porównanie cen u co najmniej trzech potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców, o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych dostawców. W przypadku gdy wnioskodawca stwierdzi, że na rynku nie istnieje trzech potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców, może zostać wezwany - na wniosek FAPA do przedstawienia uzasadnienia takiej sytuacji. 13

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI ROZEZNANIE RYNKU cd. Dopuszczalne jest rozeznanie rynku: mailowe, korzystanie ze stron internetowych, czy też poprzez wysłanie/ otrzymanie ofert cenowych drogą pocztową - co najmniej 3 wykonawców (sprzedających) Z zasad rozeznania rynku wyłączone są umowy o pracę 14

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI ROZEZNANIE RYNKU cd. Do WoPP należy dołączyć kopie dokumentów, na postawie których dokonano rozeznania rynku (np. oferty cenowe uzyskane drogą pocztową, mailową, wydruk strony WWW) - uzasadniające przyjęty poziom cen dla danej pozycji w Opisie zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji (załącznik 8a / 9a).załącznik 8a 15

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI ROZEZNANIE RYNKU cd. Dokumenty z przeprowadzonego rozeznania rynku – powinny być oznaczone wg pozycji zestawienia rzeczowo finansowego – którego dotyczą. Udokumentowanie przebiegu procesu rozeznania rynku wymaga formy pisemnej i polega na zarchiwizowaniu, np. wydruków maili albo innego dokumentu z informacją na temat ceny za określony towar/usługę. 16

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Nowe załączniki do WoPP Załącznik nr 8 - Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji (ETAP) – należy podać wyłącznie kwoty głównych kategorii kosztów wyliczone na podst. Zał. 8a Załącznik nr 8 Załącznik nr 8a - Opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo - finansowym operacji (ETAP) – należy podać wszystkie składowe kosztów głównych i opis zadań (kol. 8 zał. ) 17

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Załącznik nr 9 - Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji (OPERACJA) – należy podać wyłącznie kwoty głównych kategorii kosztów wyliczone na podstawie Zał. 9a Załącznik nr 9 Załącznik nr 9a - Opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo - finansowym operacji (OPERACJA) – należy podać wszystkie składowe kosztów głównych i opis zadań (kol. 8 zał. ) 18

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Załącznik nr 8 Załącznik nr 8 a/9a, w kol. 8 należy podać: uzasadnienie zakresu danego kosztu - np. wypożyczenie sprzętu sposób kalkulacji kosztu metody rozeznania rynku, nazwy wykonawców (sprzedających), u których dokonano rozeznania rynku z podaniem proponowanych cen oraz uzasadnienie dokonanego wyboru cenowego. 19

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Załącznik nr 8a/9a, w kol. 8 cd: planowany tryb dokonania zakupu (po podpisaniu umowy) – określić czy zakup będzie dokonywany zgodnie z ustawą Pzp, czy zgodnie z zasadami ofertowania. W przypadku wyłączeń przedmiotowych - (umowy z zakresu prawa pracy, umowy cywilnoprawne (np. zlecenie, o dzieło) zawierane z wykładowcami, rozliczane w ramach wynagrodzenia kadry dydaktycznej, najem pomieszczeń lub bazy dydaktyczno-lokalowej) - należy wskazać – dotyczy podmiotów, które nie są zobowiązane stosować Pzp. 20

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Od V edycji Wnioskodawcy nie składają odpisu z KRS i zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 21

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Rozszerzono zakres umowy konsorcjum/ spółki cywilnej – umowa powinna w szczególności: wymieniać podmioty wchodzące w skład konsorcjum/wspólników spółki cywilnej, określać podział zadań zaplanowanych w ramach operacji miedzy poszczególne podmioty/ poszczególnych wspólników spółki cywilnej 22

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Rozszerzono zakres umowy konsorcjum/ spółki cywilnej – umowa powinna w szczególności cd.: wskazać odpowiednio wspólnika spółki cywilnej lub podmiot wchodzący w skład konsorcjum: upoważniony do reprezentowania wnioskodawcy w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy; odpowiedzialny za przechowywanie dokumentów związanych z przyznaną pomocą przez okres 5 lat od dnia dokonania płatności ostatecznej – nowy zapis. 23

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiana zasad potwierdzania kopii dokumentów Przez kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy rozumieć kopię dokumentu zawierającą klauzulę, np.: "za zgodność z oryginałem umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnymi podpisami osób uprawnionych do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem. Podpis poświadczającego za zgodność z oryginałem powinien być czytelny. W przypadku przystawienia imiennej pieczątki poświadczającego, podpis może być nie czytelny 24

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiany w zakresie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji zawartych w załączniku do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2009 r. (Dz. U. Nr 113, poz. 944, z późn. zm.) - ostatnia nowelizacja z 5 lipca 2012 r. weszło w życie : rozporządzenia 25

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiany w zakresie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej cd. Szczegółowy program szkolenia (1-20 pkt) Jakość merytoryczna operacji (……..) (1-6 pkt) Dobór metod dydaktycznych… (0-5 pkt) Dostosowanie wymiaru czasu szkolenia do poszcz. zagadnień (0-6 pkt) – +2 pkt Dobór pomocy dydakt. do treści szkol. (0-3pkt) +1 pkt 26

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiany w zakresie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej cd. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie - zmniejszenie wymaganej minimalnej liczby punktów z 8 do 7 oraz w zakresie Doświadczenia kadry dydaktycznej – zagęszczenie siatki oceny w ramach tego kryterium 27

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Doświadczenie kadry dydaktycznej w organizacji szkoleń w zakresie tematu szkolenia realizowanego w ramach operacji (1-10 pkt) - % kadry z doświadczeniem a)powyżej 90% do 100% – 10 pkt, b) powyżej 80% do 90% – 8 pkt, c) powyżej 70% do 80% – 6 pkt, d) powyżej 60% do 70% – 4 pkt, e) powyżej 50% do 60% – 2 pkt, f) do 50% – 1 pkt. Wprowadzenie zasady proporcjonalnego przyznawania punktów w ramach kryterium oceny merytorycznej operacji dotyczącego kosztu osobogodziny szkolenia.. 28

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiany w zakresie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej cd. Wprowadzenie zasady proporcjonalnego przyznawania punktów w ramach kryterium oceny merytorycznej operacji dotyczącego kosztu osobogodziny szkolenia. 29

ZMIANY PROCEDUR OD V EDYCJI - PRZYZNANIE POMOCY, REALIZACJA OPERACJI Zmiany w zakresie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej - koszt osobogodziny szkolenia cd. minimalny koszt osobogodziny w konkursie Liczba punktów = X 30 pkt koszt osobogodziny dla badanej operacji 30

Dziękuję Państwu za uwagę 31