Program eTwinning a rozwój zawodowy nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Kurs internetowy „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
5 lat Programu eTwinning w Polsce
Wpływ Programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
eTwinning - eLearning w praktyce
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
TARGI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program eTwinning Poznań, marca 2017.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Program eTwinning Legnica, maja 2017.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Program eTwinning Planowanie projektów
Szkoła Nauczycielem stoi
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

Program eTwinning a rozwój zawodowy nauczyciela Kursy internetowe Lublin 07.03.2012

Wymagania edukacyjne:

Formalne / Nieformalne Projekt eTwinning Europejskie Warsztaty Rozwoju Zawodowego Szkolenia krajowe Warsztaty regionalne Moduły edukacyjne online Grupy eTwinning Pokoje nauczycielskie

Korzyści dla nauczyciela zmiana metod pracy - wykorzystanie nowych technologii zapewniony stały rozwój zawodowy zwiększenie umiejętności stosowania TIK łatwiej i pewniej wykonywana praca bardzo dobre lekarstwo na syndrom wypalenia zawodowego wzrasta status nauczyciela - zainteresowanie rodziców, dyrekcji, innych nauczycieli, mediów poznanie systemów edukacyjnych innych państw wymiana doświadczeń i materiałów pedagogicznych przydatny przy zdobywaniu stopni awansu (kursy internetowe !)

  Wojtek Wasylko uważa, że: „Nauczyciel, który realizuje projekty eTwinning ma większe szanse na uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego. Jest to dla niego znacznie łatwiejsze. Teraz kiedy przygotowuję się do kolejnego stopnia awansu zawodowego nie martwię się o nic. Wiem, że nie będę miał z tym większych problemów w tym zakresie, bowiem z udziału w eTwinningu wyniosłem ogromne korzyści: umiejętność wykorzystywania ICT w mojej pracy, współpraca międzynarodowa, praca metodą projektu, motywowanie uczniów do nauki i osiąganie przez nich lepszych wyników podczas egzaminów końcowych, uznanie dla mojej pracy w szkole, w regionie i w szkołach partnerskich.”

przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych w szkole; prowadzenie szkoleń, kursów i warsztatów dla innych nauczycieli projekty międzynarodowe pozyskiwanie sponsorów, pomocy dydaktycznych organizacja autorskich konkursów, imprez, projektów, prezentacji publikacje w internecie wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych i programów edukacyjnych przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, testów i analiz prowadzenie szkoleń i warsztatów z zakresu wykorzystywania TIK publikacje, ewentualnie autorskie referaty wygłoszone podczas szkoleń wymiana doświadczeń z nauczycielami z Europy podnoszenie poziomu znajomości języków obcych możliwość kontaktu z ekspertami edukacyjnymi

eLearning 1.0 czyli kurs I poziomu dla początkujących Internetowy kurs dla początkujących „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”: bardzo popularny wśród nauczycieli realizowany od 2006 r. (pierwszy w Europie) wysoko oceniany przez uczestników Osiągnięcia: 12 edycji –279 grup kursowych Zapisało się: 5810 osób Ukończyło kurs: 2 967 osób Obecnie (marzec 2012): trwa 12 edycja kursu -18 grup kursowych- zapisało się 371 osób  

O kursie: Kurs jest bezpłatny i trwa 10 tygodni. Szkolenie przebiega za pomocą platformy http://moodle.etwinning.pl, gdzie umieszczane są wszystkie materiały. Podczas kursu wykorzystywane są różne środki przekazu: tekst, grafika, multimedia, audio i wideo. Uczestnictwo w nim przygotowuje nauczycieli do pracy nad własnym projektem. Zalety szkolenia: - możliwość dopasowania miejsca i czasu nauki do indywidualnych potrzeb, - szansa wykorzystania najnowszych technologii oraz różnych środków przekazu, w szczególności platformy edukacyjnej Moodle, - bieżące wsparcie doświadczonego trenera, - możliwość nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Dla każdego nauczyciela dowolnego przedmiotu zainteresowanego współpracą ze szkołami europejskimi i realizacją projektu w ramach programu eTwinning.

Treść modułów 1. Budowanie społeczności internetowej. 2. Cele i zasady programu: Moja szkoła w eTwinning. 3. Portal eTwinning. 4. Poszukiwanie partnerów do projektu: eTwinning w mojej szkole. 5. Narzędzia standardowe. 6. Narzędzia komunikacyjne. 7. Zasady przygotowania projektu. 8. TwinSpace – przestrzeń do pracy nad projektem. 9. Ewaluacja. 10. Podsumowanie.

Jak się zgłosić? Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.etwinning.pl w zakładce Doskonalenie nauczycieli/Kurs internetowy. Zgłoszenia są przyjmowane na bieżąco.

http://moodle.etwinning.pl

Opinie uczestników o kursie W tym roku szkolnym miałam okazję brać udział w kilku różnych kursach jednak muszę szczerze przyznać, że właśnie z tego wyniosłam najwięcej. Kurs nie tylko pozwolił mi poznać otoczkę eTwinningu od strony technicznej, ale przede wszystkim zachęcił mnie do podjęcia próby zarejestrowania własnego partnerstwa. Zmotywował mnie do rozwoju i poznawania nowego, a to chyba w naszym zawodzie najważniejsze Kurs jak najbardziej przydatny, wiele się nauczyłam i skorzystałam z porad wielu ciekawych ludzi. Myślę,że eTwinning jest supernarzędziem w pracy, cos nowego i ciekawego zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Co do refleksji kurs wydaje mi się przydatny, szczególnie dla początkujących w zakresie eTwinning. Wzbogaciłam swoje umiejętności dot. tworzenia projektów oraz programów komputerowych. Jestem pewna, ze kurs nie tylko pomoże mi uzyskać kolejny stopień awansu zawodowego, ale również sprawi, że lekcje angielskiego w moim wykonaniu będą bardziej "skomputeryzowane" i globalne Myślę, że ten kurs przede wszystkim pokazał mi, że nie jestem słaba w poruszaniu się po Internecie, tylko brakuje mi celu tego działania. Po przeczytaniu instrukcji i potrzebując odrobić "pracę domową" :-? potrafiłam wykonać zadania samodzielnie - a to już COŚ! Teraz jestem bardziej otwarta na kontakty on-line.

eLearning 2.0 czyli kurs II poziomu dla zaawansowanych Kurs eTwinning II poziom dla zaawansowanych Autorzy modułów kursowych to: Ewa Kurzak, Halina Bednarz, Anna Pławecka Luty 2012: start 1. edycji kursu II poziomu -9 grup Zapisało się :197 osób

Kurs II poziomu dla zaawansowanych – treść modułów Moduł zerowy Poznanie organizacji i zasad uczestnictwa w kursie. Moduł 1 Poznajmy się. CEL: Tworzenie atrakcyjnych prezentacji członków zespołu, stosowanie różnorodnych narzędzi do edycji zdjęć. Moduł 2 Planowanie i organizacja projektu. CEL: Doskonalenie opisu wybranych elementów projektu eTwinning - wstępne zastosowanie kryteriów oceny projektu. Moduł 3 Napisy , gify, animacje w projektach eTwinning. CEL: Zastosowanie animacji oraz gifów podczas współtworzenia materiałów dydaktycznych projektu eTwinning - wykonanie galerii zdjęć lub prezentacji.

Kurs II poziomu dla zaawansowanych – treść modułów Moduł 4 Realizacja i edycja filmu. CEL: Przygotowanie projektu filmowego. Edycja filmu - efekty specjalne, dodawanie ścieżki dźwiękowej. Publikacja na You Tube. Moduł 5 Filmy animowane. CEL: Poznanie podstaw edytowania programu MonkeyJam oraz wykonanie krótkiego filmu animowanego. Moduł 6 Współtworzenie pomocy dydaktycznych w projekcie eTwinning. CEL: Poznanie podstaw edytowania narzędzi do tworzenia quizów, puzzli, gier, książeczek interaktywnych - praktyczne ćwiczenia. Moduł 7 Podcasty i narzędzia wspomagające naukę języków obcych. CELE: Nagranie wywiadu, audycji lub wypowiedzi w języku angielskim (jako najbardziej popularnym języku porozumienia między nie-rodzimymi użytkownikami tego języka w Europie). Układanie scenariuszy rozmów.

Kurs II poziomu dla zaawansowanych – treść modułów Moduł 8 Serwisy społecznościowe i komunikacja. CELE: Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna, umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii do video konferencji oraz stosowania narzędzi, jakie udostępniają portale społecznościowe. Moduł 9 Publikowanie rezultatów, własny hosting i podstawy HTML. CELE: Tworzenie atrakcyjnych prezentacji pracy partnerów z wykorzystaniem Twin Space, a także własnego hostingu z CMS, Wiki, galerii multimediów oraz ankiet ewaluacyjnych. Moduł 10 Ewaluacja kursu i opisywanie projektów. CELE: Dokonasz ewaluacji kursu. Rozwiniesz umiejętność samooceny projektu z różnych perspektyw- autorefleksja.

Kursy „Tydzień z ...’’ Tydzień z Prezi-3 grupy Tydzień z Audacity-1 grupa Tydzień z WordPress-1 grupa Tydzień z Glogsterem-1 grupa Kurs opracowany przez nauczycieli dla nauczycieli. Kurs jest prowadzony w systemie na odległość przez Internet z wykorzystaniem platformy Moodle. Wszystkie materiały szkoleniowe umieszczane są na stronie www kursu http://moodle.etwinning.pl Kurs wykorzystuje różne środki przekazu. Kurs trwa 7 dni i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W miarę potrzeb korzystają z pomocy trenera. Uczestnicy kończący szkolenie otrzymują zaświadczenie.

Ludzie sukcesu to są Ci, którzy mają nawyki prowadzące do sukcesu Ludzie sukcesu to są Ci, którzy mają nawyki prowadzące do sukcesu. - Brian Tracy

Dziękuję za uwagę Michał Dyląg michaldylag@onet.pl