Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Poznawanie metody projektu
Konferencja dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych pt. UCZNIOWSKIE PROJEKTY EDUKACYJNE. PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI.
INFORMATOR O UCZNIOWSKICH PROJEKTACH EDUKACYJNYCH
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Zespół szkolny w Cegłowie
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekty edukacyjne w szkole
Koncepcja pracy szkoły
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
METODA PROJEKTU OPRACOWANIE Jolanta Walczak
opracowanie: Marlena Kowalska
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
przygotowała: Izabela Haremza na podstawie materiałów: 1
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Zasady pracy metodą projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Program eTwinning Planowanie projektów
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski METODA PROJEKTU Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski

METODA PROJEKTU Metoda projektu należy do metod aktywizujących i pozwala na łączenie różnych treści w spójną całość, na inspirowanie uczniów do pracy twórczej i samodzielności w działaniu, na praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności w życiu codziennym.

PROJEKT DOBRY NA WSZYSTKO ! METODA PROJEKTU Metoda nie zawiera zakazów, nakierowana jest na dobrą wolę uczestników i samodzielność ucznia PROJEKT DOBRY NA WSZYSTKO !

METODA PROJEKTU dobry projekt pogłębia szkolną edukację jest powiązany z programem, a zarazem odpowiada zainteresowaniom uczniów łączy sensowną działalność praktyczną z pracą umysłową

Cechy dobrego projektu instrukcja (temat, cele, metody pracy, terminy, kryteria oceny) nawiązywanie do znanych uczniom sytuacji łączenie treści edukacyjnych z różnych dziedzin równoczesne zdobywanie wiedzy i umiejętności wyznaczenie terminów realizacji całości oraz poszczególnych etapów jasny podział odpowiedzialności praca zespołowa, ale też indywidualna znane kryteria oceny rezultaty pracy prezentowane publicznie

Dlaczego taki projekt Co dobrego przyniesie jego realizacja? Kto skorzysta? W jaki sposób będziemy pracować? Jak się zorganizujemy? Kto jest odpowiedzialny za realizację? W jakim czasie będzie realizowany i kiedy możemy się spodziewać rezultatów? Kto może nam pomóc? Jakie zewnętrzne warunki muszą być spełnione? Jakie trudności możemy napotkać? Jakie są ewentualne koszty realizacji?

NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI: przyjmowania odpowiedzialności twórczego myślenia samodzielnego uczenia się planowania i organizacji pracy zbierania i selekcjonowania informacji współpracy w grupie rozwiązywania problemów podejmowania decyzji komunikowania się oceniania własnej pracy prezentacji jej efektów

Krok po kroku: Przygotowanie – N Działanie – U Podsumowanie – Prezentacja

Motywowanie systematycznie sprawdzać, co naprawdę zostało zrobione spotykać się z uczniami często, na krótko (5 min) doceniać i chwalić to, co już zrobili pomagać w razie poważnych problemów podkreślać najbardziej atrakcyjne momenty projektu poinformować o projekcie rodziców, zachęcić do współpracy

Motywowanie cd. promować projekt poza szkołą, nawiązać kontakt z lokalnymi mediami zaangażować ekspertów i zewnętrznych obserwatorów potraktować przygotowanie publicznej prezentacji jako motywację przypominać o perspektywie oceny (zaliczenia) oceniać i doceniać realizację poszczególnych etapów projektu

Prezentacja album ilustrowany zdjęciami, mapkami, relacjami, wierszami plakat, collage, inna forma plastyczna książka, broszura, ulotka, gazetka prezentacja multimedialna model zjawiska, makieta budowli itp. film, nagranie dźwiękowe pikniki naukowe doświadczenia przy stoiskach

Prezentacja cd. przedstawienie teatralne, inscenizacja happening, marsz, piknik naukowy debata, dyskusja z wykorzystaniem przygotowanych materiałów szkolna, międzyszkolna wystawa, festiwal wspólny raport z przeprowadzonego badania konferencja naukowa: wykłady i prezentacje prowadzone przez uczniów

Podsumowanie zawody sportowe debata – dyskusja (debata oxfordzka,debata za i przeciw) wystawa, festiwal wspólny raport z badania konferencja naukowa, wykłady, prezentacja

Najlepsze rezultaty w nauczaniu osiąga się wtedy, gdy zarówno nauczyciele, jak i uczniowie są przekonani o wartości gromadzonej wiedzy i zdobywanych umiejętności

Dziękuję za uwagę

Przerwa na kawę