Prezentacja DEMO effective launching Kraków, 20.02.2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Advertisements

Festiwal Smaku to cykl festynów rodzinnych organizowanych w atrakcyjnych, turystycznych miejscowościach.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Organizator Stowarzyszenie Gospel Al. Daszyńskiego 15a/10
Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Szlak Wisły – projekt społeczno-edukacyjny
Katedra Marketingu Usług
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Polska Kuchnia – Polską Marką Edycja 2007
Trasa turystyczna.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Województwo pomorskie –
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
11 Od Euro 2000 do Euro 2012 Alain Courtois Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Euro 2000 EURO 2012 A GIEŁDA II Kongres Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
Magdalena Florek Warszawa
PODRÓŻE KULINARNE Z LEONARDO DA VINCI WYNIKI KONKURSU Finansowanie współpracy polskich zakładów gastronomicznych z partnerami z krajów Unii Europejskiej.
Pakiety partnerskie na Festiwal opolskich smaków.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Jedlnia Wolontariat w praktyce edukacji leśnej w różnych krajach Anna Kalinowska Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zespół Szkół Gastronomicznych
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Zarządzanie Sferą Kultury w Gminie Limanowa Gmina Limanowa - Powiat Limanowski Woj. Małopolskie.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Spotkanie Informacyjne Kariera Zawodowa w Przemyśle Energetycznym. Poszukiwanie i Produkcja Gazu Ziemnego Powiatowe Centrum Edukacji w Lęborku 20 marzec.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Klasa językowo- turystyczna – I E Uwielbiasz podróżować, poznawać atrakcyjne miejsca, innych ludzi, ich tradycje i życie współczesne? Interesuje Cię świat,
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Okno na Hooptymistyczny świat
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Jakub Mróz.
Zapis prezentacji:

Prezentacja DEMO effective launching Kraków,

2

3 Poziom ogólnopolski Media ogólnopolskie Poziom regionalny Aktywność oddolna Media regionalne

4 zainteresowanie restauratorów: masowe zaangażowanie branży gastronomicznej w ideę festiwalu pozwoli na szeroką dystrybucję informacji a także pozwoli zainteresować potencjalnych sponsorów – efekt pozyskania funduszy na kampanię promocyjna na poziomie regionalnym + szum informacyjny zainteresowanie społeczności lokalnych: zaangażowanie w ideę festiwalu społeczności lokalnych, z których wywodzą się zespoły konkursowe – efekt kibicowania zainteresowanie dostawców (podwykonawców): zaangażowanie się dostawców (grupa firm lub jedna) w promocję festiwalu, którzy będą zainteresowani dotarciem ze swoją ofertą do lokali gastronomicznych Aktywność Oddolna

5 intensywne zaangażowanie lokalnych mediów (prasa, radio, TV) w promocję aktywności oddolnej festiwalu: szerokie dotarcie z informacją o festiwalu do restauratorów, dostawców i reklamodawców, patronat medialny ze strony prasy, relacjonującej przebieg eliminacji, przygotowań i zaangażowania lokalnych społeczności: rola mediów regionalnych w zakresie wzmocnienia aktywności pod względem promocyjnym: organizacja konkursów i plebiscytów związanych z festiwalem, wspomagających i promujących zaangażowanie grup docelowych Rola mediów regionalnych

6 Finały konkursów regionalnych: uatrakcyjnienie finałowej rozgrywki poprzez rozwiązanie plebiscytu dla publiczności oraz zaproszenie gwiazdy medialnej (kojarzonej z regionem), która reprezentowałaby zwycięski zespół w wielkim finale. Element wprowadzenia gwiazd do projektu gwarantowałby wzrost atrakcyjności medialnej projektu, co w połączeniu ze zgodnością treści festiwalu z misją telewizji publicznej stałoby się kluczowym argumentem do pozyskania np. TVP2 Finał ogólnopolski: rywalizacja zwycięskich zespołów regionalnych o tytuł Kucharza Polski roku (znak Festiwale Smaku – tradycja i smak) Głównym elementem wzmacniającym atrakcyjność finału, byłaby rywalizacja gwiazd- rzeczników regionalnych zespołów konkursowych, które reprezentowałyby swoje regiony. Oprócz profesjonalnych zespołów przygotowujących konkursowe potrawy, atrakcyjność medialna wzmacniałaby rywalizacja gwiazd. Poziom ogólnopolski Wrocław Kraków Białystok Zakopane Warszawa

7 Program telewizyjny Kuchnia Polska z gwiazdami : zaangażowanie TVP2 w realizację programu poświęconemu rywalizacji kulinarnych zespołów konkursowych. Program analogicznie do progr. Taniec z Gwiazdami relacjonowałby zarówno przebieg rywalizacji na polu kulinarnym jak i proces przygotowań do konkursu ekip konkursowych jak i gwiazd. Relacje telewizyjne z konkursów regionalnych i finału: wariant ten zakłada obszerne relacje telewizyjne z finałów regionalnych i wielkiego finału we Wrocławiu. Zakład on także zaangażowanie gwiazd i rywalizację pomiędzy nimi. Rola mediów ogólnopolskich

8 Wzrost znaczenia festiwalu – uwiarygodnienie: możliwość dowartościowania festiwalu poprzez dodanie elementu międzynarodowego. Zestawienie zwycięskiej ekipy konkursowej z gwiazdami kuchni innych krajów. Nic tak nie dowartościowuje, jak zestawienie polskiej kuchni z kulturą gotowania, przyrządzania i jedzenia w innych częściach świata. Koncepcja przedłużenia żywotności medialnej festiwalu: możliwość kontynuacji działań medialnych związanych z Festiwalem w oparciu o dalszy ciąg programów związanych z aspektem internacjonalnym. Wydłużenie żywotności na bazie konwencji Europa da się lubić z przedstawicielami kuchni innych krajów oraz gwiazdami pochodzącymi z tych krajów. ( Kuchnia włoska = Paolo Cozza, Kuchnia hiszpańska = Conrado Moreno) Aspekt internacjonalny

Architektura marki Kuchnia Polska

10 Po co Polsce marki narodowe? Polska jest krajem postkomunistycznym. Na Zachodzie uważa się mylnie, że prawie wszystkie byłe kraje obozu komunistycznego są do siebie bardzo podobne. Niewiele wie się o ich wielkości, tempie wzrostu gospodarczego, a już najmniej o osiągnięciach kulturalnych i o odrębnościach między poszczególnymi krajami.

11 Po co Polsce marki narodowe? Narody świata konkurują między sobą o napływ turystów, inwestycji, rynki eksportowe a także wpływy polityczne i kulturowe. Wszystko to są sprawy, wpływające bezpośrednio na stopę życiową, rozwój gospodarczy i sposób życia mieszkańców każdego z krajów.

12 Polacy w oczach innych narodów W oczach obcokrajowców Polska jest dalekim krajem w Europie Wschodniej, gdzie jest zimno i ludzie muszą się cieplej ubierać. Najczęstszymi skojarzeniami są bieda, ubóstwo, zacofanie i brak pracy.

13 Wizerunek Polski My, Polacy, wiemy, że prawda jest inna. Na naszą korzyść działa to, że polska rzeczywistość jest lepsza od wizerunku powstałego w umysłach obcokrajowców. Różnica między tym co o nas myślą a tym jaka jest prawda to nasz potencjał promocyjny.

14 Kuchnia jako element kultury Kuchnia jest jednym z elementów kultury powierzchniowej, a więc tej najbardziej widocznej dla otoczenia, podobnie jak język, architektura, muzyka, stroje, literatura czy zachowania.

15 Po co Polsce marki narodowe? Polska musi zadbać o to, by jej wizerunek odpowiadał zmieniającej się rzeczywistości. Musi pokazywać światu swe filmy, muzyków, artystów, swe przedsiębiorstwa, miasta i krajobrazy po to, by czerpać ze świata i aby świat mógł na tym korzystać, a także by zająć należne miejsce na arenie światowej. Wally Olins, światowej renomy ekspert i autorytet w dziedzinie marketingu narodowego

16 Ulubiona kuchnia narodowa Polaków

17 Tożsamość marki Kuchnia Polska

18 POZYCJONOWANIE OSOBOWOŚĆ ATRYBUTY OBIETNICA Cechy będące podstawą marki Cechy ludzkie przypisane marce To, z czego chcemy być znani Ostateczna korzyść Tożsamość marki

19 Atrybuty Ekologiczny sposób produkcji rolnej, czysta polska ziemia, nie zanieczyszczona środkami chemicznymi, naturalne sposoby żywienia i chowu zwierząt Czyste lasy bogate w grzyby, jagody i dziczyznę; jeziora i rzeki dostarczające ryb Różnorodność wynikająca ze zróżnicowanych korzeni kulturowych

20 Osobowość Ciepła, sympatyczna, uśmiechnięta osoba, w wieku dojrzałym, gościnna i serdeczna, znająca wiele sekretów kulinarnych; erudyta i znawca historii, umiejętnie łączy tradycję ze współczesnością

21 Pozycjonowanie Smaczne i różnorodne potrawy będące mieszanką polskiego bogactwa naturalnego, narodowej gościnności i złożonej historii naszej kultury

22 Obietnica Kuchnia Polska to sytość i smak tradycji

23 POZYCJONOWANIE OSOBOWOŚĆ ATRYBUTY OBIETNICA Cechy będące podstawą marki Cechy ludzkie przypisane marce To, z czego chcemy być znani Ostateczna korzyść Tożsamość marki Naturalne składniki Ekologiczne regiony upraw i hodowli Różnorodność Własne zasoby naturalne Serdeczność Mądrość Ciepłe usposobienie Otwartość Smaczne i różnorodne potrawy będące mieszanką polskiego bogactwa naturalnego, narodowej gościnności i złożonej historii naszej kultury Sytość i smak tradycji