HIPOTEZA STACJONARNEGO ETERU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty relatywistyczne
Advertisements

Wykład Transformacja Lorentza
Wolność.
Szczególna teoria względności
Podstawowy postulat szczególnej teorii względności Einsteina to:
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Efekty relatywistyczne
Ultra i Infradźwięki.
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Wykład VI dr hab. Ewa Popko
Wykład V Zderzenia.
Wykład V 1. ZZP 2. Zderzenia.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 10 Zjawiska relatywistyczne
Czy pękające baloniki mają coś wspólnego z trzęsieniami ziemi?
Elektryczność i Magnetyzm
Efekty relatywistyczne. Bartosz Jabłonecki Doświadczenie 1 - motorówki płyną do portu.
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Miłosz – słowem i pędzlem malowany Realizacja projektu edukacyjnego w ramach upami ę tnienia 100. rocznicy urodzin Czes ł awa Mi ł osza. Projekt zosta.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
„Fizyka także może być ciekawa, czyli...”
Co to jest teoria względności?
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
SZKOLNE KOŁO CARITAS SZKOLE KOŁO CARITAS PUBLICZNEGO GIMNAZJUM NR 2 W ZĄBKACH IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
Imprezy w naszej szkole
Pomiary prędkości światła
Doświadczenie Michelsona - Morleya.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Godzina dla Ziemi !.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Realizować marzenia Natasza Caban.
Krajobraz i jego elementy
Atom.
Zaćmienie Słońca.
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
KLUB PYTALSKICH NA TROPIE OSZUSTWA NA MIARĘ ODKRYCIA AMERYKI
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
„Edukacja a rynek pracy – źródła informacji”
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Energia mechaniczna.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Energia.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
KOBIETA I LUSTRO.
Kawalerowie Orderu Uśmiechu
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Młodociani uzależnieni od środków odurzających lub psychotropowych.
Wiszące ogrody Semiramidy
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Einstein (1905) Postulaty Szczególnej Teorii Względności
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
FALE MATERII FALE DE BROIGLE’A
Doświadczenie Michelsona i Morleya Monika Wojciechowska II stopnień ZiIP Grupa 3.
Doświadczenie Michelsona i Morley’a Michał Gojny IV GiG WGiG
Doświadczenie Michelsona i Morley’a Wykonała: Kaja Rodkiewicz Studia II stopnia, I rok GiG Wydział: Górnictwa i Geoinżynierii Grupa
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Doświadczenie Michelsona-Morleya Agata Bruździńska, ZiIP, Grupa I.
Doświadczenie Michelsona-Morleya Katarzyna Mamala Górnictwo i Geologia grupa 1 Górnictwo i Geoinżynieria Kraków,
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
Zapis prezentacji:

HIPOTEZA STACJONARNEGO ETERU

CO TO JEST ETER? Po odkryciu fal elektromagnetycznych próbowano odnaleść ośrodek w którym one się rozchodzą. Wymyślono więc Eter, miała to być substancja wypełniająca cały wszechświat. Od tego czasu rozpoczeły się doświadczenia mające na celu udowodnienie istnienia Eteru.

Doświadczenia mające na celu udowodnienie istnienia Eteru Doświadczenie Michelsona-Morleya Miał na celu, poprzez porównanie prędkości światła w różnych kierunkach względem Ziemi, wykazanie ruchu Ziemi względem hipotetycznego eteru. Doświadczenie zostało przeprowadzone po raz pierwszy w 1881 przez Alberta Abrahama Michelsona, który w 1887 powtórzył je wraz z Edwardem Morleyem.

Wnioski Nie można stwierdzić ruchu względem Eteru czyli Eter nie istnieje. Prędkość światła jest taka sama dla obserwatora spoczywającego i poruszającego się. Ruch jest względny, można go stwierdzić tylko względem innych ciał.