Kontrole planowe w roku szkolnym 2009-2010. Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
Kuratorium Oświaty w Łodzi
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Podkarpacki Kurator Oświaty Sierpień 2009 r.. Witam serdecznie Panie i Panów Prezydentów, Burmistrzów, Starostów, Wójtów, obecnych tu przedstawicieli.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Dokumentacja przebiegu nauczania
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
KURATORIUM OŚWIATY W ŁODZI
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Kuratorium Oświaty w Kielcach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Kontrole planowe w roku szkolnym

Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego -120 Zgodność prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania z przepisami prawa w zakresie dotyczącym arkuszy ocen uczniów -100 Zgodność realizacji praktycznej nauki zawodu z przepisami prawa -4 Organizacja i prowadzenie dokształcania teoretycznego pracowników młodocianych -4 Organizacja kursów kwalifikacyjnych - 4 Realizacja zadań przez doradców metodycznych - 6 Organizacja zajęć rewalidacyjnych w zakresie liczby godzin i rodzaju oraz zgodności zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego - 1 Prawidłowość organizacji i realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych - 4 Zgodność przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu wychowanków przepisami prawa -1 Wydawanie przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne opinii w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia i przystąpienia ucznia lub absolwenta ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu - 6 Realizacja pozaszkolnych form kształcenia w publicznym centrum kształcenia ustawicznego - 5 RAZEM 417

Przygotowanie przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół do obniżenia wieku rozpoczynania rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego oraz obowiązku szkolnego Kierunek polityki oświatowej MEN rok szkolny Objęto: 80 szkół podstawowych - 14,6 % szkół tego typu w województwie, 7 punktów przedszkolnych – 28% placówek tego typu w województwie, 3 zespoły wychowania przedszkolnego – 42,8% placówek tego typu w województwie, 72 przedszkola – 29% przedszkoli w województwie Nieprawidłowości stwierdzono w 8 szkołach/placówkach. Zalecenia dotyczyły: konieczności zaktualizowania statutów w zakresie dotyczącym zasad rekrutacji dzieci pięcioletnich do oddziałów realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne stosowania w praktyce zapisów statutowych ustalających maksymalną liczbę dzieci w grupie.

Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego Objęto: w 120 szkołach podstawowych, co stanowi 21,8 % szkół tego typu w województwie. Nieprawidłowości stwierdzono w 16 szkołach. Zalecenia dotyczyły: dokonywania wpisów w księdze ewidencji zgodnie ze wskazaniami zawartymi w przepisach prawa z zakresu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania zintensyfikowaniu działań dyrektora szkoły w zakresie pozyskiwania wiedzy nt. dzieci z obwodu szkoły, o których brak udokumentowanych informacji dotyczących miejsca realizacji obowiązku przygotowania przedszkolnego (w tym dzieci przebywających za granicą).

Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania z przepisami prawa w zakresie dotyczącym arkuszy ocen uczniów Objęto: 100 publicznych szkół podstawowych i gimnazjów dla dzieci i młodzieży (55 szkołach podstawowych – 10% oraz 45 gimnazjach – 15,4% szkół danego typu w województwie). Nieprawidłowości stwierdzono w 77 szkołach Zalecenia dotyczyły: nieprzestrzegania zgodności wpisów danych osobowych uczniów w dokumentacji przebiegu nauczania (rozbieżności między wpisami w arkuszach ocen i dziennikami oraz wpisywania tych danych w sposób niezgodny z prawem (data urodzenia wpisywana cyfrą zamiast słownie w pełnym brzmieniu) Inne nieprawidłowości dotyczyły sprostowań poprawy oczywistych omyłek w arkuszach ocen dokonywanych przez osoby nieposiadające upoważnienia dyrektora. Do arkuszy ocen nie załączano także protokołów z egzaminów poprawkowych I klasyfikacyjnych, a same arkusze ocen prowadzono na nieaktualnych drukach. W arkuszach ocen uczniów kończących szkołę po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej brakowało wyników klasyfikacji końcowej oraz wyników sprawdzianu.

Realizacja praktycznej nauki zawodu w publicznym centrum kształcenia praktycznego Objęto 4 placówki spośród 6 placówek w województwie Nieprawidłowości stwierdzono w 2 placówkach Zalecenia dotyczyły: braku umów lub nieprawidłowej treści umów między ośrodkiem a szkołą na realizację zajęć z zakresu praktycznej nauki zawodu, braku kwalifikacji nauczyciela.

Realizacja pozaszkolnych form kształcenia w publicznym centrum kształcenia ustawicznego Objęto: 5 placówek spośród 10 funkcjonujących w województwie Nieprawidłowości stwierdzono w 1 placówce i dotyczyły niepełnej dokumentacji przeprowadzenia kursu.

Wydawanie przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne opinii w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia i przystąpienia ucznia lub absolwenta ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu Objęto: 6 ośrodków z 31 w województwie Zalecenia wydano w jednej placówce ze względu na wydanie opinii, która nie zawierała wszystkich zapisów formalnych określonych w przepisach prawa.

Tematyka kontroli, które potwierdziły funkcjonowanie szkół i placówek zgodnie z przepisami prawa Organizacja i prowadzenie dokształcania teoretycznego pracowników młodocianych. Prowadzenie kursu kwalifikacyjnego przez publiczną lub niepubliczną placówkę nauczycieli. Realizacja zadań przez nauczycieli-doradców metodycznych. Organizacja zajęć rewalidacyjnych w zakresie liczby godzin i rodzaju oraz zgodności z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego w publicznym specjalnym ośrodku szkolno- wychowawczym. Organizowanie i realizacja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym. Zgodność przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w publicznym młodzieżowym ośrodku wychowawczym wychowanków przepisami prawa.

Wnioski z kontroli planowych Dyrektorzy szkół/placówek zobowiązani są do: sprawowania nadzoru pedagogicznego w zakresie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, w tym sposobu wypełniania, przestrzegania zgodności z przepisami prawa (arkusze ocen, księgi uczniów, księgi ewidencji dzieci, dzienniki lekcyjne, protokoły egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych), systematycznego wprowadzania zmian w statutach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, systematycznego powiadamiania Kuratora Oświaty o realizacji wniosków i zaleceń wydanych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.