Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Poznać – Zrozumieć - Doświadczyć Praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela wczesnej edukacji Jest realizowany w ramach POKL współfinansowanego.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Program operacyjny CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Z KLASĄ ..
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Ewaluacja dotycząca uczestnictwa nauczycieli w projekcie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Co chcieliśmy osiągnąć?
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kurs – OK zeszyt.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Realizacja praktyk pedagogicznych

Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w klasach I – III w każdym roku akademickim Spotkania zespołu studentów z nauczycielem - opiekunem praktyk. Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji procesu edukacyjnego. Warsztaty dla studentów z zakresu obserwacji i dokumentacji procesu edukacyjnego z użyciem narzędzi rejestrujących takich jak: aparat fotograficzny, dyktafon czy kamera cyfrowa.

Praktyki odbywają się w 3 transzach I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk przedszkoleszkołaprzedszkoleszkołaprzedszkoleszkoła

Charakterystyka poszczególnych transz praktyk I transza praktykII transza praktykIII transza praktyk 1 nauczyciel – opiekun praktyk nadzoruje pracę 2-3 studentów). Nowy sposób dokumentowania praktyk - wykorzystanie sprzętu multimedialnego. Obecnie obowiązujący program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Refleksje nauczyciela - tworzenia nowatorskiego programu praktyk. Nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych. Weryfikacja i udoskonalanie programu. Udoskonalony nowatorski program śródrocznych praktyk pedagogicznych.

Spotkania zespołu studentów z nauczycielem Są podstawą dialogu, wspólnego interpretowania przedszkolnej i szkolnej codzienności. W ramach spotkań studenci wraz z nauczycielem - opiekunem praktyk: podsumowują zajęcia obserwowane lub prowadzone przez studentów wspólnie przygotowują dokumentację z praktyk analizują, poddają refleksji swoje spostrzeżenia i obserwacje dyskutują i poznają różne punkty widzenia

Dokumentacja zajęć edukacyjnych ilustruje przebieg realizowanych w przedszkolu i szkole zajęć, ukazuje doświadczenia dzieci i pomaga zrozumieć na czym polega dziecięcy proces uczenia się; pozwala na analizę, przewidywanie oraz formułowanie celów, będących podstawą planowania pracy; jest inspiracją do komunikacji oraz interakcji pomiędzy dziećmi, nauczycielami i studentami jest podstawą refleksji, nauczycielskich i studenckich dyskusji oraz wspólnego konstruowania teorii pedagogicznych wprowadzona przez studenta do Internetowej Teczki Studenta stwarza okazję do wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami i studentami z całego kraju (forum internetowe)

Zadania nauczyciela – opiekuna praktyk przygotowanie i poprowadzenie modelowych zajęć edukacyjnych, konsultowanie projektów zajęć ed przygotowanych przez studentów, hospitowanie zajęć prowadzonych przez studentów, organizowanie dyskusji metodycznych dla studentów, dokonywanie ewaluacji pracy studenta, wspieranie studentów w przygotowaniu dokumentacji z praktyk, przygotowywanie materiałów metodycznych dla studentów (np. nagrania video, zdjęcia, zestawy ćwiczeń).