Informatyka w kształceniu zawodowym ICT in vocational training Kształcenie osób dorosłych w sposób użyteczny, ciekawy oraz odpowiadający potrzebom Making.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Na początku I wieku za czasów Nerona, do końca III wieku n. e
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Założenia PROJEKTU
Mini Słownik popularnych zwrotów
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
PROGRAM COMENIUS.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE ORAZ NAUCZANIE ŁĄCZĄCE TECHNIKI TRADYCYJNE I TECHNIKI ONLINE Z WYKORZYSTANIEM SYSTEMÓW TELECAD I MOODLE NA POLITECHNICE GDAŃSKIEJ.
EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS) CZYLI WOLONTARIAT EUROPEJSKI
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Inicjatywy międzypokoleniowe - Ucz się z babcią Dr inż. Anna Grabowska METROPOLIA SOLIDARNOŚCI
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Gra PowerPlayer jako narzędzie dydaktyczne
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
This project has been funded with support the European Commission
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
Projekt Kim będziesz?.
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Zapis prezentacji:

Informatyka w kształceniu zawodowym ICT in vocational training Kształcenie osób dorosłych w sposób użyteczny, ciekawy oraz odpowiadający potrzebom Making Adult Teaching Useful, Relevant and Engaging Anna Grabowska, Heike Kölln-Prisner, Jim Soulsby, Pauline Swanton, The project MATURE has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the authors and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Projekt MATURE – o czym to jest? MATURE jest wielostronnym projektem programu Grundtvig, który ma na celu zapewnienie stałego rozwoju zawodowego dla praktyków formalnego oraz pozaformalnego kształcenia osób dorosłych. Projekt koncentruje się na dotarciu, angażowaniu i motywowaniu osób straszych. Jednym z elementów projektu MATURE jest opracowanie strategii pokonywania barier na drodze kształcenia osób starszych, spowodowanych stanem zdrowia, przyzwyczajeniami, czynnikami kulturowymi. Projekt bada rolę agencji pośredniczących w umożliwianiu osobom starszym udziału w kształceniu oraz konstruuje model, który wspiera wspólne działanie edukacyjne zgodne z faktycznym zapotrzebowaniem, zapewniając tym samym lepszą jakość życia osób starszych. Kształcenie w późniejszym wieku przynosi wiele różnych korzyści dla osób indywidualnych, rodzin, społeczeństw, krajów w Europie oraz poza nią. Może mieć wpływ na przezwyciężenie wykluczenia społecznego i izolacji, a także wspierać psychiczne i fizyczne zdrowie ludzi starszych. Kształcenie dorosłych pomaga w utrzymaniu niezależności, dobrego samopoczucia w późniejszym życiu, a także wzbogaca życie jednostek i społeczności. Uczestników warsztatów zaprosimy do udziału w szkoleniach pilotażowych

Case Study - Hamburg Computer Breakfast in Hamburg Computer Breakfast in Hamburg Śniadania z komputerem w Hamburgu

Case study – Gdańsk (1) We wrześniu 2008 roku w ośrodku wczasowym Politechniki Gdańskiej w Czarlinie Klub Seniora PG wspólnie z firmą PRO-MED sp. z o.. o. zorganizował pierwsze nieformalne spotkanie. poświęcone możliwości prowadzenia szkoleń poświęconych nauce obsługi komputera. W grudniu 2008 roku na Politechnice Gdańskiej zorganizowano pierwsze formalne spotkanie dla emerytów PG, w którym wzięło udział około 30 osób. Podczas spotkania pracownicy firmy PRO-MED przedstawili koncepcję uczenia się przez całe życie promowaną przez program Grundtvig. Przeprowadzona została ankieta dotycząca analizy potrzeb szkoleniowych emerytowanych seniorów PG. Seniorzy zostali zaproszeni do wspólnej realizacji trzech projektów partnerskich Grundtviga: EUBIA, IMPROGE, Connecting +55.

Case study – Gdańsk (2) Pierwszym etapem była rekrutacja na kurs komputerowy dla początkujących. Celem kursu było opanowanie przez seniorów podstawowych umiejętności obsługi komputera, począwszy od korzystania z klawiatury i myszy. Pierwsze materiały szkoleniowe w postaci książek zostały dostarczone przez Akademię e-Seniora UPC, upc/zaangazowanie-spoleczne/e-akademia-upc/akademia-e-seniora/. upc/zaangazowanie-spoleczne/e-akademia-upc/akademia-e-seniora/ Od grudnia 2008 roku dzięki wsparciu Rektora PG profesora Henryka Krawczyka oraz Dziekana Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (WETI) profesora Krzysztofa Goczyły rozpoczęły się czwartkowe Spotkania z komputerem dla seniorów PG, które odbywają się w pracowni komputerowej na WETI. Role instruktorów pełnią pracownicy firmy PRO-MED sp. z o.o., emerytowani pracownicy, studenci oraz doktoranci PG.

Case study – Gdańsk (3) W celu zachęcenia seniorów do korzystania z narzędzi edukacyjnych częściej niż raz w tygodniu zaproponowano formułę kształcenia mieszanego (ang. blended learning), czyli co czwartek 1,5 godziny trwają zajęcia w laboratorium, 24 godziny/7 dni w tygodniu proponowany jest e- learning na platformie LMS (ang. Learning Management System) Moodle. Wszystkie lekcje są dostępne w wersji drukowanej oraz w wersji elektronicznej (pdf). Uruchomiono repozytorium OER (ang. Open Educational Resources) opartego na licencji otwartej (ang. Creative Commons),

Case study – Gdańsk (4) Zdaniem organizatorów Spotkań z komputerem należy dbać o budowanie więzi między uczestnikami. W tym celu organizowane jest wspólne świętowanie Bożego Narodzenia, Świąt Wielkanocy, urodzin, etc.. Seniorzy biorą udział w spotkaniach w otwartej przestrzeni takich jak Nordic Walking, Petanque, Gry miejskie, wycieczki, etc. Stosowane są różnorodne metody uczenia się, przy czym szczególną rolę pełni edukacja międzypokoleniowa. Udział w projektach krajowych i międzynarodowych wzmacnia zaangażowanie osób starszych i młodych w proces edukacji, wymiana doświadczeń stała się dobrą codzienną praktyką. Coraz częściej uczestnicy spotkań z komputerem sugerują tematykę zajęć, które przygotowują w formule pracy grupowej.