Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Lepszy start dla „zawodowca” r.
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Ewidencje w podatku od towarów i usług VAT
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Hot Spot - korzyści 1. Zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów 2. Przewaga nad konkurencją 3. Prestiż lokalizacji – miejsce spotkań biznesowych.
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Aktywny samorząd Megaustawa 2009 Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci szerokopasmowych
Zakładam firmę … pierwsze kroki
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
Megaustawa Instytucje ustawy i działania doradcze Prezesa UKE
rachunkowość Leasing finansowy i operacyjny
3 marca 2014Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - 2 Wsparcie infrastruktury telekomunikacyjnej w ramach RPO Regionalna pomoc inwestycyjna na podstawie rozporządzenia.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
STOWARZYSZENIA BIELSKIEGO CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Inicjatywy MAC: szybki internet
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej Operacje dotyczące tworzenia i umożliwienia.
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Legalna praca cudzoziemca w polsce
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
1 Możliwość wspierania rozwoju sieci „ostatniej mili” z funduszy europejskich – Program Operacyjnego Polska Cyfrowa i założenia Narodowego Planu Szerokopasmowego.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.
CZY WIESZ, ŻE… … ISTOTNE ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM OD OSÓB PRAWNYCH
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Szkolenie dla Wnioskodawców
REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW
Zakopane 25 października 2018
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik

Działalność w telekomunikacji jako zadanie własne samorządu budować infrastrukturę telekomunikacyjną (kanalizacje kablowe, linie telekomunikacyjne, maszty itp.) dostarczać sieci telekomunikacyjnych (oznacza: przygotowywanie sieci telekomunikacyjnej w sposób umożliwiający świadczenie w niej usług, jej eksploatację, nadzór nad nią lub umożliwienie dostępu telekomunikacyjnego); świadczyć usług telekomunikacyjnych (wykonywać usługi za pomocą własnej sieci)

Formularz zgłoszenia – www.uke.gov.pl Działalność w telekomunikacji samorządu podlega wpisowi do rejestru prowadzonego przez Prezesa UKE. Formularz zgłoszenia – www.uke.gov.pl przesyła się do Centrali UKE w Warszawie W terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu Prezes UKE wydaje zaświadczenie o wpisie do rejestru. 3

WPIS DO REJESTRU JST – jeżeli nie prowadzi gospodarczej działalności telekomunikacyjnej, a jedynie niegospodarczą działalność z art. 3 ustawy szerokopasmowej, to jst powinna zgłosić tą działalność do rejestru JST. WPIS DO REJESTRU PRZĘDSIĘBIORCÓW TELEKOMUNIACYJNYCH jeżeli jednostka samorządu terytorialnego prowadzi gospodarczą działalność telekomunikacyjną

Jednostka samorządu terytorialnego może, przed podjęciem działalności, wystąpić do Prezesa UKE z wnioskiem o opinię w sprawie wykonywania tej działalności. Wzór wniosku dostępny jest na stronie UKE Wniosek podlega opłacie Prezes UKE wydaje opinię w terminie 3 miesięcy

Wniosek do Prezesa UKE powinien zawierać: liczbę mieszkańców stopień pokrycia zasięgiem sieci telekomunikacyjnych, z podziałem na rodzaje tych sieci; odsetek mieszkańców korzystających z usług telekomunikacyjnych; liczbę przedsiębiorców telekomunikacyjnych działających na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego oraz opis zakresu ich działalności telekomunikacyjnej; inne informacje istotne dla oceny potrzeby podjęcia działalności

Jednostka samorządu terytorialnego, powierzając przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu wykonywanie działalności w telekomunikacji, w przypadku gdy ze względu na warunki ekonomiczne nie jest możliwe na danym obszarze prowadzenie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego opłacalnej finansowo działalności telekomunikacyjnej, może: udostępnić przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu infrastrukturę w zamian za opłaty niższe niż koszt wytworzenia; współfinansować koszty ponoszone z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych użytkownikom końcowym lub przedsiębiorcom telekomunikacyjnym na potrzeby świadczenia tych usług.

Uchwała nie jest niezbędna na etapie: Jednostka samorządu terytorialnego wykonuje działalność na podstawie uchwały organu stanowiącego. Najpóźniej przed rozpoczęciem wykonywania działalności konieczna jest uchwała organu stanowiącego Uchwała nie jest niezbędna na etapie: planowania działalności, przygotowań do jej rozpoczęcia (studium wykonalności itp.) wystąpienia o opinię do Prezesa UKE pozyskiwana środków finansowych potrzebnych do podjęcia działalności.

Obowiązek informacyjny JST zobowiązane są do ogłaszania informacji o podjęciu działalności telekomunikacyjnej w Biuletynie Informacji Publicznej na własnej stronie internetowej i w siedzibie tej jednostki. Informację o podjęciu działalności należy również przekazać Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który obowiązany jest do niezwłocznego ogłoszenia jej w Biuletynie Informacji Publicznej UKE. Informacja powinna zawierać opis przedsięwzięcia oraz opis spełnienia wymagań wymienionych w art. 3 ust. 2 ustawy. Przesłanie wniosku o wpis do rejestru jst i uchwały  w sprawie wykonywania działalności telekomunikacyjnej nie jest równoznaczne z przesłaniem przedmiotowej  informacji.

Działalność, wykonuje się: przy zachowaniu kompatybilności i połączalności z innymi sieciami telekomunikacyjnymi tworzonymi przez podmioty publiczne lub finansowanymi ze środków publicznych przy zagwarantowaniu przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, na zasadach równego traktowania, współkorzystania z infrastruktury telekomunikacyjnej i sieci telekomunikacyjnych oraz dostępu do nich; w sposób przejrzysty i niezakłócający rozwoju równoprawnej i skutecznej konkurencji na rynkach telekomunikacyjnych.

JST musi udostępnić wybudowaną infrastrukturę Jednostka samorządu terytorialnego jest obowiązana uwzględnić uzasadnione wnioski przedsiębiorców telekomunikacyjnych o zapewnienie im dostępu telekomunikacyjnego, w tym użytkowania elementów sieci oraz udogodnień towarzyszących.

JST przy wykonywaniu działalności w telekomunikacji: jest obowiązana równo traktować przedsiębiorców telekomunikacyjnych, tj. oferować jednakowe warunki w porównywalnych okolicznościach; jest obowiązana zawrzeć umowę o dostępie telekomunikacyjnym w terminie 30 dni od dnia wystąpienia o jej zawarcie jest obowiązana prowadzić ewidencję w sposób umożliwiający odrębne obliczanie kosztów i przychodów, zysków i strat w zakresie budowy oraz nabywania praw do infrastruktury telekomunikacyjnej i sieci telekomunikacyjnych, a także działalności telekomunikacyjnej.

Prezes UKE wyraża zgodę na prowadzenie działalności przez jednostki samorządu terytorialnego polegającej na dostarczaniu dostępu do Internetu bez pobierania opłat lub w zamian za opłatę niższą niż cena rynkowa biorąc pod uwagę: interes użytkowników końcowych, w szczególności konieczność przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu i zapewnienia maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności usług telekomunikacyjnych, ich ceny i jakości; sytuację na lokalnym rynku usług, które mają być świadczone; tworzenie warunków efektywnego inwestowania w infrastrukturę telekomunikacyjną przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych.

Dziękuję za uwagę. Piotr Combik Departament Rozwoju Infrastruktury Urząd Komunikacji Elektronicznej