SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zmiana miejsca pracy w okresie trwania stażu.
Nadanie stopnia nauczyciela kontraktowego w trybie art. 9a ust
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
W przypadku zaistnienia przesłanek z art. 20 ust
Awans zawodowy nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zmiany w prawie oświatowym
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
OCENA PRACY NAUCZYCIELA
Zmiany w zakresie awansu zawodowego w 2018 r.
Przykładowy model podziału środków
Awans zawodowy nauczycieli
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM Ocena pracy nauczyciela r.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska

TEMAT: WYNIKI PRACY NAUCZYCIELA W NOWYCH REALIACH OŚWIATOWYCH

W jakim akcie prawnym zawarte są zasady oceny pracy nauczyciela? Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. z późniejszymi zmianami (tekst jednolity z dnia 29 maja 2003r. Dz.U. nr 118 poz. 1112)

Rozdział 2 art.. 6a pkt.1 Praca nauczyciela, z wyjątkiem pracy nauczyciela stażysty podlega ocenie. Ocena nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania poprzedniej oceny lub oceny dorobku zawodowego, o której mowa w art..9c ust. 6, z inicjatywy dyrektora szkoły lub na wniosek: nauczyciela, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, Rady Szkoły, Rady Rodziców.

Dyrektor szkoły obowiązany jest dokonać oceny pracy nauczyciela w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia wniosku. Ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym: Wyróżniająca Dobra Negatywna

! W przypadku negatywnej oceny pracy nauczyciela dokonanej w trybie i na zasadach określonych w art. 6a, zgodnie z art. 23 pkt.1 – stosunek pracy z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania ulega rozwiązaniu.

! Nauczycielowi przysługuje prawo do odwołania od oceny w trybie i na zasadach określonych w Ustawie Karta Nauczyciela Rozdział 2 art. 6a pkt. 9.

Najogólniejszym kryterium oceny pracy nauczyciela jest zakres i stopień przygotowania uczniów do życia i pracy w społeczeństwie, wyrażający się skalą powodzenia w dalszym kształceniu się i wychowywaniu oraz losami absolwentów.

Osiągnięte rezultaty procesu kształcenia, mierzone zasobem i poziomem wiadomości, umiejętności i sprawności uczniów, odnoszone do wymagań programowych, stwierdzane za pomocą sprawdzianów, testów i egzaminów oraz w samoocenach. Ich wyrazem są też wyniki promocji do wyższych klas i szczebli kształcenia, a także postępy czynione przez uczniów w trakcie kształcenia – nawet te najmniejsze.

Stopień zainteresowania uczniów nauczaną wiedzą, społeczeństwem, przyrodą i kulturą, w tym różnymi dziedzinami sztuki, zmierzony ponadprzeciętnymi ocenami oraz aktywnością i osiągnięciami w danej dziedzinie ( uczestnictwo w konkursach, zawodach, olimpiadach i uzyskiwane w nich miejsca).

Osiągnięcia w motywowaniu uczniów do uczenia się i aktywności na rzecz własnego rozwoju intelektualnego, wyrażające się stosunkiem do nauki i szkoły, frekwencją na zajęciach oraz jakością przygotowywania się do zajęć szkolnych.

Sukcesy nauczyciela w twórczej innowacyjnej działalności, w podejmowaniu i upowszechnianiu w szkole nowych, społecznie akceptowanych idei i metod pedagogicznych, zwłaszcza w zakresie upodmiotowienia uczniów, wspomagania ich indywidualnego rozwoju oraz przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym i patologiom społecznym. Aktywność na forum zespołu pedagogicznego jakim jest Rada Pedagogiczna.

Osiągnięty poziom współpracy z rodzicami i opiekunami uczniów oraz wyniki działalności kulturalnej i społecznej w środowisku lokalnym.

Poziom kulturalny uczniów. Stopień ich przygotowania do uczestnictwa w kulturze. Kultura życia codziennego. Ukształtowane nawyki higieniczno-porządkowe i estetyczne. Dbałość o własne zdrowie i najbliższego otoczenia. Postawy proekologiczne. Bezpieczeństwo uczniów. Poziom wypadkowości w szkole lub środowisku.

Osiągnięcia uzyskane w procesie własnego dokształcania i doskonalenia się, w realizacji własnego planu rozwoju zawodowego – ściśle powiązanego z rozwojem szkoły, potrzebami ucznia, mierzone dyplomami, świadectwami, awansami w zawodzie oraz w życiu społecznym i kulturalnym.

Utrzymywanie swojej kondycji psychofizycznej oraz prowadzenie zdrowego trybu życia.

Czy swoją pracą, postawą, zaangażowaniem, szacunkiem dla innych, tolerancją, konsekwencją w działaniu, potrafię spełniać wszystkie te kryteria na najwyższym poziomie? Dziękuję za uwagę