STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Regionalny Program Operacyjny (RPO)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Niepołomice, 23-25 stycznia 2008 r.

Strategia rozwoju transportu w Małopolsce PLAN PREZENTACJI: Cele szczegółowe średniookresowe, Cele szczegółowe długookresowe, Zadania dla poszczególnych podsystemów, Instrumenty wdrażania celów i zadań strategii.

Cele szczegółowe średniookresowe: Zbudowanie sprawnego systemu zarządzania, opartego na podniesieniu świadomości użytkowników oraz rozwiniętej współpracy różnych jednostek; Usunięcie najważniejszych zaniedbań w infrastrukturze, Zatrzymanie tendencji do marginalizacji transportu zbiorowego,

Cele szczegółowe średniookresowe: Skoordynowanie rozwoju transportu pozamiejskiego i aglomeracyjnego,

Inwestycje drogowe w Małopolsce

Cele szczegółowe średniookresowe: Wykorzystanie szans zbudowania postaw do rozwoju ruchu lotniczego.

Cele szczegółowe długookresowe: Usunięcie wąskich gardeł w sieci kolejowej i drogowej dla ich harmonijnego rozwoju, Wyrównanie parametrów dostępności poszczególnych subregionów, Radykalna poprawa bezpieczeństwa ruchu, Wzrost znaczenia transportu zbiorowego, szczególnie w dostępie do najważniejszych aglomeracji miejskich i obszarów chronionych, Minimalizacja uciążliwości transportu dla otoczenia naturalnego i przyrodniczego, w tym: zmniejszenie hałasu i spalin,

Cele szczegółowe długookresowe: Rozwój ruchu lotniczego w oparciu o międzynarodowy port lotniczy w Balicach i system portów lokalnych,

Lotniska w Województwie Małopolskim

Cele szczegółowe długookresowe: powiązanie regionalnych systemów transportowych z układem komunikacyjnym południowo – wschodniej Polski oraz środkowej Europy.

Zadania dla poszczególnych podsystemów: Zdecydowana poprawa stanu drogownictwa (bezpieczeństwo ruchu, płynność ruchu, usunięcie wąskich gardeł), Odbudowanie znaczenia oraz rozwoju systemu kolejowego, szczególnie w dojazdach do największych aglomeracji oraz do obszarów chronionych,

Linie kolejowe w Małopolsce

Inwestycje kolejowe i korytarze transportowe w Małopolsce

Zadania dla poszczególnych podsystemów: Poprawa transportu w obrębie aglomeracji miejskich, oparta na racjonalnej polityce wobec systemu transportu zbiorowego, parkowania oraz sterowania i organizacji ruchu, Dostosowanie zasad obsługi transportowej obszarów wrażliwych (rejony turystyczne, parki narodowe i rezerwaty) do funkcji ochronnych i turystycznych, Wykorzystanie naturalnych walorów Wisły dla transportu wodnego.

Zadania dla poszczególnych podsystemów: Osiągnięcie europejskiego poziomu w obsłudze lotniczej, Wykorzystanie naturalnych walorów Wisły dla transportu wodnego.

Instrumenty wdrażania celów i zadań strategii Instrumenty wdrażania celów i zadań strategii dzielimy na następujące grupy: prawne – uporządkowanie kompetencji i zadań poszczególnych organów administracji publicznej, skoordynowanie ich działalności, organizacyjne – zawarcie stosownych porozumień i utworzenie ew. związków i porozumień samorządowych dla uzyskania efektu synergii w działaniu różnych zainteresowanych podmiotów, poszerzenie katalogu partnerstwa publiczno – prywatnego, finansowe – długookresowe planowanie finansowe, zaangażowanie kapitału prywatnego, racjonalna polityka zadłużenia i wprowadzenie innych elementów aktywnego finansowania kapitałowego,

Instrumenty wdrażania celów i zadań strategii współpraca międzynarodowa – wykorzystanie instrumentów członkostwa w Unii Europejskiej, współpraca z administracją rządową dla skoordynowania działań i uzyskiwania efektu synergii - pozyskiwanie wsparcia dla szczególnie ważnych przedsięwzięć, poszerzenie społecznej bazy podejmowania decyzji – stworzenie systemu konsultacji i uzgodnień subregionalnych i lokalnych, szczególnie dla obszarów wrażliwych.

Dziękuję za uwagę