1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Warszawa, 09 października 2013 Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konfederacja Lewiatan CZY PRZEDSIĘBIORSTWA OBRONIŁY.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Społeczności w Internecie
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Wakacje Polaków Warszawa, czerwiec 2011 Projekt realizowany przez TNS PENTOR © 2011 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
1.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Prezentacja wyników badania
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
Biznes Trendy opiniaAdHoc Agencja Badań Rynku OPINIA Wrzesień 2006.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Turystuka Weekendowa.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

1 Zaufanie Polaków do biur podróży Warszawa, październik 2010 Projekt realizowany przez PENTOR Research International © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

2 Upadłość biura podróży Orbis Travel stała się newsem dnia i zajmowała czołowe miejsce w wielu serwisach informacyjnych. Dlatego nie dziwi fakt, że ponad połowa (59%) Polaków potwierdza, że zetknęła się z informacjami na ten temat. O tym jak wielka była skala rażenia tych informacji niech świadczy fakt, że o drugiej upadłości mijającego sezonu (biuro Selectours) słyszało tylko 7% Polaków. Informacje o upadłości Orbis Travel częściej docierały do osób, które w ubiegłych latach korzystały z usług biur podróży niż do osób, które nie korzystały z tego typu usług. Wynika to przede wszystkim z tego, że osoby korzystające z danej kategorii produktów czy usług, są bardziej wyczulone na wszelkie informacje płynące z tego rynku. Z faktu, że klienci biur podróży, częściej niż pozostali, stykali się z informacją o upadłości Orbis Travel nie wynika jeszcze, że w tej grupie zaufanie do biur podróży jest mniejsze. Wręcz przeciwnie. Odsetek osób deklarujących brak zaufania do biur podróży jest znacznie większy wśród osób, które wcześniej nie korzystały z ich usług. Osoby niekorzystające z usług biur podróży czerpią wiedzę na temat tego rynku głównie z przekazów medialnych, które siłą rzeczy skapują się na niepowodzeniach biur podróży. Klienci biur bazują na własnych doświadczeniach i wystawiają branży znacznie bardziej przychylne oceny. Wyraża się to również w tym, że dotychczasowi klienci biur podróży znacznie częściej niż nieklienci deklarują, że przy organizowaniu kolejnego wyjazdu wypoczynkowego, będą korzystać oferty biur. Informacja o upadku Orbis Travel będzie zatem oddziaływała na tych, którzy jeszcze nie korzystali z biur podróży. Utwierdzi ich w przekonaniu, że korzystanie z usług tej branży jest ryzykowne. Natomiast ci, którzy mają już własne doświadczenia w tym zakresie będą w większości dalej korzystać z usług biur podróży. Przed biurami podróży stoją zatem dwa wyzwania. Po pierwsze, muszą one budować i zacieśniać relację ze swoimi dotychczasowymi klientami, ponieważ stanowią oni najcenniejszy zasób każdej firmy działającej w tej branży. Niemal co czwarta osoba korzystająca z usług biur podróży twierdzi, że aby biuro podróży było godne zaufania musi posiadać dobrą opinię lub zadowolonych klientów, którzy tę opinię będą budować. Po drugie, biura podróży, aby zawalczyć o nowych klientów (nie korzystających wcześniej z ich usług a przy tym sceptycznie nastawionych do całej branży) muszą wspólnie zadbać o wizerunek całej branży. W przeciwnym razie odsetek Polaków korzystających z ich usług nie będzie istotnie wzrastał w kolejnych latach. Podsumowanie

3 Świadomość ostatnich wydarzeń na rynku Czy w ciągu ostatniego roku słyszał(a) Pan(i) o upadkach jakichś biur podróży funkcjonujących w Polsce? N=123N=543 Korzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=148 Niekorzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=834

4 Spontaniczna znajomość marek biur podróży Ogół badanych Jakie marki biur podróży zna Pan(i) choćby tylko ze słyszenia? Wrzesień 2010 N=1000 Czerwiec 2010 N=1000 Zarówno w czerwcu jak i we wrześniu Orbis był najlepiej znaną marką na rynku biur podróży. Oczywiście wyraźny wzrost świadomości tej marki w drugim pomiarze należy wiązać z upadłością biura, która stała się również głównym impulsem do przeprowadzenia badania.

5 Spontaniczna znajomość marek biur podróży klienci biur podróży z ostatnich 3 lat Jakie marki biur podróży zna Pan(i) choćby tylko ze słyszenia? Wrzesień 2010 N=148 Czerwiec 2010 N=118

Upadek marki – ikony, jaką był Orbis, mógł podważyć zaufanie do całej branży turystycznej i negatywnie odbić się na jej zyskach w kolejnym sezonie. Jednak okazuje się, że brak zaufania do biur turystycznych dotyczy, przede wszystkim osób, które nie korzystają z ich usług. Natomiast wśród dotychczasowych klientów przeważają osoby ufające burom podróży. 6 Zaufanie do biur podróży vs korzystanie z ich usług Na ile Pana(i) zdaniem biura podróży działające na polskim rynku są godne zaufania Niekorzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=834 Korzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=148 ŚREDNIA ŚREDNIA

7 Zaufanie do biur podróży vs świadomość upadłości Orbisu Na ile Pana(i) zdaniem biura podróży działające na polskim rynku są godne zaufania Świadomi upadłości Orbisu N=674 Nieświadomi upadłości Orbisu N=249 ŚREDNIA ŚREDNIA Oczywiście świadomość wydarzeń dotyczących upadłości Orbisu może do pewnego stopnia przekładać się na zaufanie pozostałych biur podróży, jednak należy pamiętać, że poziom zaufania w większym stopniu zależy od indywidualnych doświadczeń z biurami podróży (przede wszystkim od tego, czy w ogóle korzystało się z takich usług, czy nie).

Świadomi upadłości Orbisu N=674 Nieświadomi upadłości Orbisu N=249 8 Zmiana zaufania do biur podróży Czy w ciągu ostatniego roku Pana(i) zaufanie do biur podróży funkcjonujących w Polsce: 4% 50% 36% 4% 22% 58% 8% 37% 52% 41% 37% 4% Dla poprawy czytelności w zestawieniu nie uwzględniliśmy odpowiedzi Nie wiem, trudno powiedzieć Wzrosło Spadło Nie zmieniło się ŚWIADOMOŚĆ UPADŁOŚCI ORBIS Korzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=148 Niekorzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=834 KORZYSTANIE Z BIUR PODRÓŻY

9 Najbliższe wyjazdy I zainteresowanie współpracą z biurami podróży Czy przy następnym wyjeździe wypoczynkowym (zimowym lub letnim) będzie Pan(i) rozważać skorzystanie z oferty turystycznej biura podróży? Wśród dotychczasowych klientów biur podróży przeważają osoby, które przy planowaniu kolejnego wyjazdu wypoczynkowego skorzystają ponownie z usług biur. Znacznie trudniej będzie natomiast przyciągnąć osoby, które wcześniej nie korzystały z usług biur podróży. Ponad połowa z tej grupy już dziś deklaruje, że nie będzie rozważała ofert któregokolwiek z biur.

10 Zaufanie Elementy decydujące o zaufaniu biura Co Pana(i) zdaniem czyni biuro podróży godnym zaufania? Niekorzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=834 Korzystający z usług biur podróży w ostatnich 3 latach N=834