Cele badania 1"> Cele badania 1">

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010."— Zapis prezentacji:

1 Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna
Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010

2 Szczegółowe cele badania
Wiedza o kopalni  W jakim stopniu cudzoziemcy znają Kopalnię Soli w Wieliczce jako obiekt turystyczny?  W jakim stopniu osoby, które znają Kopalnię są zainteresowane jej zwiedzaniem i w jakim terminie? Jakie mają wyobrażenie o Kopalni osoby, które znają ją tylko ze słyszenia? Podejmowanie decyzji o przyjeździe  Źródła wiedzy o możliwości zwiedzenia Kopalni?  W jakim celu respondenci przyjeżdżają do „Wieliczki”? Trasa Turystyczna (zwiedzanie kopalni)  Jakich udogodnień oczekują cudzoziemcy podczas zwiedzania?  Co chcieliby zwiedzić w Kopalni?  Jakich atrakcji oczekują podczas zwiedzania? Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Cele badania 1

3 Podsumowanie: Planowanie pobytu w Kopalni
76% respondentów deklaruje, że bardzo prawdopodobnie (31%) lub raczej prawdopodobnie (46%) odwiedzi Kopalnię Soli „Wieliczka” w celu zwiedzania Trasy Turystycznej. Planowana wizyta odbędzie się najprawdopodobniej latem lub wiosną w ciągu najbliższych dwóch lat (2010 oraz 2011). Większość respondentów zorganizuje wyjazd samodzielnie, zaś co czwarty powierzy organizację wyjazdu biuru podróży. Osoby, które zdecydują się na skorzystanie z usług biura podróży najczęściej zrobią to we własnym kraju. Wizyta w czasie której respondent planuje zwiedzać Kopalnię Soli „Wieliczka” jest przez co piątego respondenta planowana na 1 – 2 noclegi. Respondenci zdecydowanie stawiają na samochód jako środek transportu, który ma ich dowieźć do „Wieliczki”. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Planowanie pobytu w Kopalni Soli "Wieliczka" 2

4 Powody dla których respondent chciałby odwiedzić Kopalnię Soli „Wieliczka” (top 5)
Najczęstszym powodem, wymienianym przez co czwartego respondenta (25%) jest to, iż Wieliczka jest atrakcją, zaś co piąty nadmienia, iż jest to ciekawe / piękne miejsce. P20. Dlaczego chciał/aby Pan/i zwiedzić Trasę Turystyczną w Kopalni Soli „WIELICZKA”? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 3

5 Atrakcje oczekiwane przez respondenta (top 6)
Większość respondentów (80%) oczekuje zwiedzania z przewodnikiem, prawie połowa (43%) chciałaby popływać łodzią po słonym jeziorze, zaś co trzeci chciałby obejrzeć wystawy (32%), zjeść posiłek w podziemnej restauracji (30%) oraz zwiedzić miejsca poza Trasą Turystyczną, a także wziąć udział w pokazach rzeźbienia w soli (27%). Pyt.P21: Atrakcje, jakich oczekiwałby respondent podczas zwiedzania Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 4

6 Udogodnienia oczekiwane przez respondenta
Zdecydowana większość respondentów (80%) oczekuje przewodnika, co trzecia osoba (29%) chciałaby otrzymać darmowy drukowany przewodnik, zaś co czwarta (27%) darmową drukowaną mapę. P24. Jakich udogodnień oczekiwał/aby Pan/i podczas zwiedzania Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „WIELICZKA”? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 5

7 Czas spędzony w Kopalni
Respondenci chcieliby spędzić w Kopalni średnio około 5h, z czego prawie 3,5h poświęciliby na zwiedzanie, prawie 1h na skorzystanie z usług punktu gastronomicznego oraz nieco ponad 0,5h na zakup pamiątek. Ogółem Zwiedzanie Gastronomia Pamiątki P23. Jak Pan/i sądzi ile maksymalnie czasu byłby/aby Pan/i skłonny przeznaczyć na swój pobyt w Kopalni Soli „WIELICZKA”…? Podstawa: osoby, które planują odwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie TT > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 6

8 Podsumowanie: Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej
Powodem dla którego respondent chciałby odwiedzić Kopalnię Soli „Wieliczka” jest najczęściej fakt, iż Wieliczka to atrakcja / obiekt turystyczny oraz ciekawe / piękne miejsce. Spośród atrakcji oferowanych przez Kopalnię większość respondentów wybrałaby zwiedzanie z przewodnikiem, pływanie łodzią po solnym jeziorze oraz oglądanie wystaw. Zdecydowana większość respondentów stawia na przewodnika na żywo. Część z nich chciałaby również otrzymać darmowy przewodnik oraz mapę dołączoną do biletu. Respondenci chcieliby spędzić w Kopalni średnio 5h, z czego 3,5h poświęciliby na zwiedzanie, około 1h na posiłek w kopalnianej restauracji zaś około 0,5h na zakup pamiątek. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Potrzeby związane ze zwiedzaniem Trasy Turystycznej w Kopalni Soli „Wieliczka” 7

9 Segmentacja turystów zagranicznych
PASJONACI POLSKI (67%) SEGMENT 1: OBOJĘTNI WOBEC POLSKI (33%) Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 8

10 Segment 1: Obojętni wobec Polski
Istotnie częściej do grupy tej należą obywatele Francji (18%) i Włoch (17%), którzy odwiedzili Polskę po raz pierwszy (28%) i nigdy wcześniej nie byli w Kopalni Soli „Wieliczka” (91%). Są to zarówno kobiety, jak i mężczyźni należący do każdej grupy wiekowej. Istotnie częściej są to osoby zatrudnione na stanowisku robotnika wykwalifikowanego / niewykwalifikowanego (11%). W ilości podróży nie odbiegają od ogółu respondentów. Istotnie częściej są to osoby które nie słyszały nigdy o Kopalni Soli „Wieliczka” (63%). Istotnie częściej są to osoby, które nie są pewne czy odwiedzą Kopalnię, zarówno celem zwiedzania Trasy Turystycznej (34%), jak i skorzystania z oferty uzdrowiska w Kopalni (34%). Z tego też względu istotnie częściej nie wiedzą jeszcze kiedy odwiedzą Kopalnię Soli „Wieliczka” (58%), ani na jak długo przyjadą do Polski (14%). Istotnie częściej oczekiwaliby, aby w ramach atrakcji Kopalnia zorganizowała dodatkowe wystawy (35%). Również istotnie częściej chcieliby spędzić w Kopalni 2,5h (5%). W przypadku udogodnień stawiają na formy nie wymagające bezpośredniego kontaktu z inną osobą takie jak audioguide (29%) i monitory LCD (23%). Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 9

11 Segment 2: Pasjonaci Polski
Istotnie częściej do grupy tej należą Rosjanie którzy prawdopodobnie lub bardzo prawdopodobnie skorzystają z możliwości pobytu w uzdrowisku lub zwiedzenia trasy Turystycznej. Poza tym, istotnie częściej są to osoby, które odwiedziły wcześniej Wieliczkę, dla których jest to co najmniej trzeci pobyt w Polsce. Osoby te nie wyróżniają się pod względem społeczno – demograficznym, są to zatem zarówno kobiety, jak i mężczyźni należący do każdej z grup wiekowych, ale istotnie częściej zatrudnieni na stanowisku pracownika administracyjno – biurowego. Osoby należące do tego segmentu istotnie częściej słyszały o Kopalni Soli „Wieliczka”, iż jest tam uzdrowisko, i że jest to wspaniałe / bajeczne miejsce. Swoją wiedzę czerpią od rodziny / znajomych oraz od pracowników biura podróży. Ich zdaniem Kopalnia oferuje m.in. możliwość zwiedzania Trasy Turystycznej, pobytu w uzdrowisku oraz odwiedzenia podziemnej restauracji w Kopalni. Należący do tego segmentu chcieliby zwiedzić Kopalnię ze względu na fakt, iż jest to piękne / ładne miejsce oraz unikalny / wyjątkowy obiekt. Spośród atrakcji oferowanych przez Kopalnię najchętniej skorzystaliby z możliwości zwiedzania z przewodnikiem, pływania łodzią po solnym jeziorze oraz zjedzenia posiłku w podziemnej restauracji, zaś z oferowanych udogodnień chcieliby skorzystać z przewodnika na żywo. Na cały pobyt poświęciliby około 4,5h. Osoby te wiedzą już mniej więcej kiedy odwiedzą Polskę aby zwiedzić Trasę Turystyczną, istotnie częściej będzie to miało miejsce latem, w lipcu lub sierpniu, w latach 2011 – Najczęściej będzie to krótka wizyta z 2 lub 3 noclegami, ale również istotnie częściej będzie to co najmniej 10 noclegów. Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna > Segmentacja turystów zagranicznych 10


Pobierz ppt "Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google