PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Prezentacja badań Johna Hattiego
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Prawa i obowiązki ucznia
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Wewnątrzszkolny system oceniania
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wewnątrzszkolny system oceniania
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W JABŁKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 DATA SPORZĄDZENIA RAPORTU : CZERWIEC 2015 ZESPÓŁ.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

RAPORT PO DOKONANIU EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WSO W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr A. Czaplińska, mgr P. Wyrębak

CELE EWALUACJI Zebranie informacji o funkcjonowaniu szczegółowych zasad oceniania w szkole. Zaplanowanie dalszych działań, które pozwolą szybko rozwiązywać problemy związane z ocenianiem oraz zwiększą motywację uczniów i nauczycieli do wspólnej pracy.

PYTANIA KLUCZOWE Jaka jest znajomość funkcjonujących zasad i kryteriów oceniania w szkole przez nauczycieli, uczniów i rodziców? Jakie formy i sposoby stosują nauczyciele podczas sprawdzania osiągnięć i postępów uczniów? W jaki sposób nauczyciele przedmiotów wykorzystują skalę ocen? W jaki sposób system oceniania wpływa na motywację do nauki?

WARUNKI I METODY ZBIERANIA DANYCH Miejsce: szkoła Czas: I – III 2011r. Metody: ankieta, analiza dokumentów, wywiad Grupy badawcze: 105 uczniów (6 losowo wybranych klas) 96 rodziców 18 nauczycieli Razem 219 osób.

PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ

UCZNIOWIE 90% zna zasady WSO 90% zna zasady oceniania zachowania 72% zna kryteria oceniania ze wszystkich przedm. 44% uzyskało informację o zasadach oceniania i kryteriach od wychowawcy 27% uzyskało informację od nauczycieli przedm. 59% rozumie kryteria oceniania 56% mobilizują do nauki wysokie oceny (4 5 6) 0,9% mobilizują niskie oceny (1 2) 67% zna sposoby poprawiania stopni szkolnych 83% poprawia oceny 17% nigdy nie poprawia ocen 100% nauczycieli odpowiedziało, że zapoznają uczniów z zasadami oceniania. 90,5% uczniów stwierdziło, że zna zasady WSO. Najlepiej znają je starsi uczniowie w kl. VI- ch (100%), najsłabiej uczniowie młodsi w kl. IV- ch (81%). W ankietach uczniowie przyznali, że informacje o zasadach oceniania otrzymali od wychowawcy (43,8%) lub nauczycieli przedmiotów (26,7%).

67% uważa oceny ze wszystkich przedmiotów za sprawiedliwe 31% nie ze wszystkich przedm. oceny są spraw. 30% nie wszystkie oceny z zach. są obiektywne 1,9% wszystkie oceny są niesprawiedliwe Najbardziej lubiane metody oceniania: kartkówki – 66% sprawdziany – 61% odpowiedzi ustne – 45% zadania domowe – 23%

RODZICE 97% zna zasady WSO 90% zna zasady oceniania zachowania 45% zna kryteria oceniania ze wszystkich przedm. 6% w ogóle nie zna kryteriów 54% rozumie kryteria oceniania 74% uzyskało informację o zasadach oceniania i kryteriach od wychowawcy 96% otrzymuje na bieżąco informacje o ocenach (tak 73%, raczej tak 23%) 60% uznaje, że dziecko oceniane jest systematycz. 3% uważa, że uczniowie oceniani są pod koniec semestru

53% zna sposoby poprawiania stopni szkolnych 73% przyznaje, że dziecko poprawia oceny 27% uważa, że dziecko nigdy nie poprawia ocen 3% zgłosiło propozycje zmian w WSO Preferowane metody oceniania: - odpowiedzi ustne – 32% sprawdziany – 24% kartkówki – 16% zadania domowe – 9%

NAUCZYCIELE 100% zapoznaje uczniów i rodziców z zasadami oceniania 94% zapoznaje z kryteriami oceniania 56% uznaje, że kryteria są zrozumiałe dla ucz. 90% na bieżąco informuje uczniów i rodziców o uzyskanych ocenach 83% potwierdza stosowanie różnych form i sposobów oceniania (raczej tak 17%) 50% uznaje, że oceny motywują do nauki 100% uważa, że uczniowie znają sposoby poprawiania stopni szkolnych 22% zgłosiło propozycje zmian w WSO

Najczęściej stosowane metody oceniania: wypowiedzi ustne kartkówki sprawdziany testy prace domowe

UWAGI Najlepiej znają zasady oceniania uczniowie w kl. VI – 100% (w kl. IV – 80%). W kl. IV kryteria oceniania zna i rozumie średnio 46%. Uczniowie preferują pisemne metody oceniania, rodzice odwrotnie – ustne. Wysokie oceny (5 6) są szczególnie ważne i mobilizujące dla młodszych dzieci, co potwierdzają w ankietach rodzice. Problem poprawiania stopni dotyczy dużej grupy uczniów – 83%. Część rodziców nie wie, że ich dziecko poprawia oceny.

PROPOZYCJE ZMIAN W WSO

NAUCZYCIELE Zwrócono uwagę na: - kryteria oceny celującej, - potrzebę udoskonalenia punktowego systemu oceniania zachowania, - zwiększenie indywidualizacji oceniania.

RODZICE Zgłoszono uwagi dotyczące: równego traktowania uczniów, dania uczniom możliwości wykazania się,   oceniania ucznia w czasie zajęć na basenie.

UCZNIOWIE - wprowadzenie skali ocen od 3 do 6 , likwidacja ocen niedostatecznych i dopuszczających - wprowadzenie zasady ustalania ocen rocznych tylko dobrych i bardzo dobrych - poszerzenie skali ocen do 7 - możliwość poprawiania ocen pozytywnych np. dostatecznych - możliwość poprawiania ocen bezterminowo - zakaz stawiania ocen nagannych za bieganie

WNIOSKI: Więcej czasu i uwagi poświęcić uczniom w kl. IV-ch na omówienie zasad oceniania. Uzupełnić zasady i formy poprawiania osiągnięć i korygowania niepowodzeń uczniów. Przekazać nauczycielom uwagi dotyczące szczegółowych zasad regulujących bieżące ocenianie (§3 pkt3 WSO).

Przeanalizować na spotkaniu Rady Pedagogicznej propozycje zmian w systemie oceniania zgłoszone w ankietach przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Wykorzystać raport w celach promocji placówki i zamieścić w skróconej wersji na stronie internetowej szkoły.

DZIĘKUJEMY !