Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
System awansu zawodowego nauczycieli – propozycja zmiany jakościowej
Metoda Development Center w praktyce
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
Kogo zwolni prezes? Badanie oczekiwań względem pracowników wspólny projekt badawczy 4business&people i Business Center Club.
system zarządzania zasobami ludzkimi
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Profesor Piotr Gliński Zarys kierunków programowych Rządu technicznego.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Przemoc w rodzinie Niebieska Karta.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Państwowy Instytut Geologiczny Sekcja Administracji Geologicznej
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
European Fast Stream, jako przykład wzmacniania reprezentacji narodowej w instytucjach europejskich. Bartosz Arabik Warszawa, 23 luty 2011 r.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
ROPS Poznań Konsultacje z PUP grupa docelowa projektu i instrumenty aktywizacji edukacyjnej PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Ocena społecznych oddziaływań technologii jako wyzwanie współczesności
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Raport po ocenie 360° - fragment
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI 2018/2019
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Wstęp

TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków, ponad 1 mln od lipca 2005 r. do czerwca 2006 r. (Un. Opolski, dr hab. Romuald Jończy). 80 tyś Polaków jest zarejestrowanych jako legalnie pracujących w Irlandii, a 240 000 w Anglii. Realna stopa bezrobocia (dane z jeszcze niepublikowanego Raportu „Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków” Janusz Czapliński, Tomasz Panek).

stopa bezrobocia – porównanie okresów analogicznych 2006-2007 (w %, dane Ministerstwa Pracy)

OrganizacjI czuje, że ich silne strony znajdują Globalnie tylko 20% pracowników wielkich OrganizacjI czuje, że ich silne strony znajdują Zastosowanie na co dzień.

Większość organizacji opiera się na dwóch błędnych założeniach dotyczących ludzi: Przez naukę każdy może stać się kompetentnym niemal w każdej dziedzinie; Największa przestrzeń do rozwoju każdej osoby, to obszar jej słabości.

Założenia, którymi kierują się najlepsi na świecie menedżerowie: Talenty każdej osoby są trwałe i wyjątkowe; Największa przestrzeń do rozwoju każdej osoby, to obszar jej najsilniejszych stron.

BADANIE KOMPETENCJI PERSONELU DEVELOPMENT CENTRE

AC a DC

BADANIE KOMPETENCJI PERSONELU Assessment Centre Zespół kompleksowych działań mających na celu określenie obecnego stanu kompetencji pracownika, wyróżnienie spośród nich mocnych i słabszych stron kompetencyjnych oraz określenie deficytów, które należy niwelować. Prowadzi do podjęcia słusznych decyzji personalnych w organizacji. Development Centre Zespół kompleksowych działań mających na celu diagnozę mocnych i słabych stron kompetencyjnych, wyróżnienie talentów, wybitnych uzdolnień do działań twórczych lub odtwórczych oraz określenie możliwości i potrzeb rozwojowych pracownika. Stanowi podstawę do formułowania informacji zwrotnych dla pracownika, które wskażą priorytety rozwoju w organizacji.

a nie przez walkę ze słabościami. Doskonałość można osiągnąć wyłącznie przez rozwijanie swoich silnych stron, a nie przez walkę ze słabościami.

Zaradzić własnym słabościom można poprzez doskonalenie swoich silnych stron.

BADANIE KOMPETENCJI PERSONELU Łatwiej zarządzać deficytami niż talentami Metoda assessment centre (centra oceny): Center – centrum, kompleksowość Assessment – ocena Development - rozwój

BADANIA ROFFEY PARK MANAGEMENT INSTITUTE W WIELKIEJ BRYTANII TROCHĘ PRAWDY STATYSTYCZNEJ . .

TROCHĘ PRAWDY STATYSTYCZNEJ W USA w sektorze publicznym 63% firm wykorzystuje AC, 19% firm DC (P.E. Lowry, 1996). W USA 29% firm zatrudniających więcej niż 50 osób wykorzystuje AC/DC oraz 72% firm zatrudniających ponad 5 tyś osób. Korzystanie z AC w brytyjskich służbach cywilnych (zamiast rozmów kwalifikacyjnych) wśród pracowników administracji oszczędza podatnikom 1,8 mln GBP na każde 70 osób badanych.

BADANIE KOMPETENCJI PERSONELU DEVELOPMENT CENTRE WYNIKI BADAŃ KADRY MENEDŻERSKIEJ 2004-2007

Badania Development Centre - informacje Badanie Development Centre przeprowadzono w latach 2004 -2007. Przedstawiane wyniki prezentują zbiorcze dane 341 pracowników – kadry kierowniczej wybranych Klientów FPL. Wyniki prezentują kompetencje ogólne i kierownicze, ze względu na różną specyfikę branż oraz działów pominęliśmy kompetencje techniczne.

OGÓLNE ZASADY Zasada 1 Każda kompetencja jest mierzona na sześciostopniowej skali. Poziom pierwszy: bardzo podstawowe umiejętności, proste czynności, kontrola osoby uprawnionej ... Poziom szósty: najwyższe umiejętności, bardzo skomplikowane zadania, ekspercka wiedza

SKŁADNIKI SYSTEMU ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI FPL KOMPETENCJE OGÓLNE to wiedza, umiejętności i postawy istotne dla efektywnej pracy, występujące w różnym nasileniu na większości stanowisk pracy. Umiejętności te mogą być rozwijane w procesie uczenia się. Nie mają charakteru specyficznego dla określonej pracy lub funkcji kierowniczej.

Dane z badania 341 menedżerów u wybranych Klientów – kompetencje ogólne

SKŁADNIKI SYSTEMU ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI FPL KOMPETENCJE KIEROWNICZE wiedza, umiejętności i postawy niezbędne dla skutecznego kierowania, które mogą być rozwijane w procesie uczenia się.

Dane z badania 341 menedżerów u wybranych Klientów – kompetencje kierownicze

Średnia wyników uzyskana przez badanych

Średnia wyników uzyskana przez badanych

I CÓŻ Z TEGO?

FILM

WYKORZYSTANIE WYNIKÓW BADAŃ METODĄ DEVELOPMENT CENTRE DO ZARZĄDZANIA GRUPĄ

STYLE POZNAWCZE  W naszych badaniach wyróżniliśmy dziewięć, naszym zdaniem najważniejszych, stylów poznawczych, podzielonych na trzy grupy.

STYLE POZNAWCZE Aktywność własna Nastawienie na unikanie problemu – Nastawienie na cel Nastawienie na opcje – Nastawienie na procedury Nastawienie proaktywne – Nastawienie reaktywne