2009 Maja DobrzyńskaWarszawa, 9 czerwca 2009 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Kogo szukają pracodawcy?
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
system zarządzania zasobami ludzkimi
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
TECHNIK EKONOMISTA.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Rynek pracy!.
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Numer z klasyfikacji zawodów:312102
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
Celem pracy inżyniera telekomunikacji jest zabezpieczenie sprawności i niezawodności funkcjonowania różnorodnych systemów łączności. Praca inżyniera telekomunikacji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Raport po ocenie 360° - fragment
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

2009 Maja DobrzyńskaWarszawa, 9 czerwca 2009 roku

Geneza projektu informacja jest niezbędnym elementem każdego procesu decyzyjnego, w tym decyzji programowych podejmowanych przez instytucje publiczne w zakresie wspierania rozwoju kapitału ludzkiego obecnie na rynku brak jest rzetelnych, ciągłych i reprezentatywnych badań, które dostarczałyby informacji na temat luk kompetencyjnych występujących na rynku pracy

Cel projektu monitoring luk kompetencyjnych na rynku pracy założenia projektów systemowych PARP kryteria strategiczne do projektów konkursowych PARP wytyczne dla działań podejmowanych w regionach polityki krajowe w obszarze kapitału ludzkiego

Założenia projektu ogólnopolski cykliczność jednolita metodologia kontrolowana jakość zbierania danych przejrzystość procesu badawczego pełna dostępność danych użyteczność wyników

Metodologia badań 1/6 Kompetencje (ocena) Kompetencje (samoocena) ISCO Popyt - pracodawcy P odaż – obecni i potencjalni pracownicy

Metodologia badań 2/6 ISCO-08 Wykształcenie Staż, doświadczenie Certyfikaty, dyplomy Dodatkowe zasoby Kompetencje Poziom wykształcenia Profil wykształcenia Wskaźnik posiadanej wiedzy

Metodologia badań 3/6 Wykształcenie Staż, doświadczenie Certyfikaty, dyplomy Dodatkowe zasoby Kompetencje Staż pracy na danym stanowisku Staż pracy na poprzednim stanowisku Wskaźnik umiejętności związanych z zawodem ISCO-08

Metodologia badań 4/6 ISCO-08 Wykształcenie Staż, doświadczenie Certyfikaty, dyplomy Dodatkowe zasoby Kompetencje Uprawnienia do wykonywania zawodu Certyfikaty, dyplomy

Metodologia badań 5/6 ISCO-08 Wykształcenie Staż, doświadczenie Certyfikaty, dyplomy Dodatkowe zasoby Kompetencje Komputer, Internet, telefon Samochód

Metodologia badań 7/6 ISCO-08 Wykształcenie Staż, doświadczenie Certyfikaty, dyplomy Dodatkowe zasoby Kompetencje 11 rodzajów kompetencji

Metodologia badań 7/7 Najważniejsze kompetencje kognitywneobliczeniowetechnicznekomputerowekulturalne fizyczne indywidualne (psychologiczne ) interpersonalne konwencjonalne (biurowe) kierownicze dyspozycyjne

Kompetencje 1/11 kognitywne związane ogólnie z możliwościami intelektualnymi, wyszukiwaniem i przyswajaniem informacji, wyciąganiem wniosków. rozumienie tekstu analiza faktów (myślenie analityczne) poszukiwanie informacji przewidywanie konsekwencji alternatywnych działań rozwiązywanie problemów podzielność uwagi koncentracja gotowość do uczenia się

Kompetencje 2/11 obliczeniowe związane z zastosowaniem matematyki liczenie posługiwanie się formułami matematycznymi (zastosowanie matematyki wykraczające poza 4 podstawowe działania) zastosowanie geometrii posługiwanie się abstrakcją

Kompetencje 3/11 techniczne dotyczące projektowania, montowania, obsługi i naprawy urządzeń prowadzenie samochodu obsługa maszyn i urządzeń naprawa urządzeń infrastruktura (elektr., woda, gaz etc.) projektowanie urządzeń rysunek techniczny

Kompetencje 4/11 komputerowe dotyczące tworzenia i korzystania z narzędzi informatycznych Internet pakiety biurowe specjalistyczne oprogramowanie

Kompetencje 5/11 kulturalne związane z szeroko pojętymi kwalifikacjami humanistycznymi umiejętność ładnego mówienia/pisania znajomość języków wiedza o kulturze i sztuce znajomość obyczaju śledzenie bieżących wydarzeń zdolności artystyczne/umiejętności twórcze

Kompetencje 6/11 fizyczne dotyczące sprawności fizycznej zdrowie i siła wytrzymałość zdolności manualne refleks orientacja przestrzenna wzrok i słuch

Kompetencje 7/11 indywidualne/psychologiczne związane z samodzielnym organizowaniem sobie pracy samodzielność zarządzanie czasem podejmowanie decyzji podejmowanie inicjatyw przedsiębiorczość odporność na stres wytrwałość, dążenie do awansu dążenie do podnoszenia kwalifikacji motywacja do pracy

Kompetencje 8/11 interpersonalne dotyczące kontaktów z innymi ludźmi, zarówno ze współpracownikami, jak i klientami czy podopiecznymi współpraca w grupie kontakty z klientami rozwiązywanie konfliktów klarowne przekazywanie myśli (komunikatywność) umiejętność autoprezentacji

Kompetencje 9/11 konwencjonalne (biurowe) właściwe dla pracy urzędniczej, wymagającej stosowania ustalonych schematów działania stosowanie procedur przygotowanie pism urzędowych prowadzenie dokumentacji

Kompetencje 10/11 kierownicze dotyczące przywództwa i organizacji pracy przywództwo poziom odpowiedzialności dzielenie zadań koordynacja pracy kontrola wykonania zadań dyscyplinowanie pracowników

Kompetencje 11/11 dyspozycyjne związane z elastycznym dostosowywaniem się do wymogów sytuacyjnych dyspozycyjność (dostępność czasowa) mobilność (gotowość do zmiany lokalizacji pracy) gotowość do przekwalifikowania

Uczestnicy projektu PARTNERZY

Rezultaty projektu raporty z badań strona internetowa - dokumentacja techniczna - system samodzielnej analizy danych on-line konferencje

Dziękuję za uwagę Maja Dobrzyńska Zespół Rozwoju Zasobów Ludzkich Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ul. Pańska 81/ Warszawa tel