2013-08-29 Jak działania projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” wpłyną na podniesienie jakości pracy szkół.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Ogólne założenia i cele projektu Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim 29 sierpnia 2013.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Podsumowanie projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” 30 czerwca 2015 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

2013-08-29 Jak działania projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Gorlickim” wpłyną na podniesienie jakości pracy szkół i przedszkoli? 29 sierpnia 2013

Roczne Plany Wspomagania (RPW) Definicja: Plan wspomagania zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowany w szkole/przedszkolu przy współpracy SORE (Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji), obejmujący cały proces wspomagania – od diagnozy potrzeb, poprzez planowanie i realizację konkretnych działań (np. warsztaty, konsultacje, wykłady) – aż po pomoc nauczycielom we wprowadzaniu zmiany i ewaluację całego procesu. RPW realizowany jest w trakcie jednego roku szkolnego. Każda placówka w projekcie realizuje 2 RPW w ciągu 2 lat szkolnych. Tematy 24 RPW określa ORE – istnieje możliwość ukierunkowania działań pod konkretne potrzeby danej szkoły/przedszkola.

Tematy RPW (24) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Ocenianie kształtujące Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Budowa koncepcji pracy szkoły Praca z uczniem młodszym Praca z uczniem zdolnym Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Tematy RPW (cd) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet Projekt edukacyjny w szkole Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym Rodzice są partnerami szkoły Nauczyciel 45+ Szkoła promuje wartość edukacji Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

Etapy realizacji RPW I Diagnoza potrzeb Diagnozę przeprowadza w placówce SORE poprzez: wywiad z dyrektorem (zebranie informacji o szkole/przedszkolu) wywiad z nauczycielami (spotkanie z Radą Pedagogiczną) warsztat diagnostyczno – rozwojowy, którego wynikiem jest pogłębiona autodiagnoza (określenie priorytetów rozwojowych szkoły/przedszkola, wybranie obszaru). Diagnoza rozpoczyna roczny RPW i będzie przeprowadzana we wrześniu każdego roku szkolnego. SORE „opiekuje się” daną szkołą w całym okresie trwania projektu.

Etapy realizacji RPW II Doskonalenie pracy nauczycieli SORE sporządza harmonogram działań i realizuje doskonalenie poprzez: spotkania grupowe (wykłady, konsultacje grupowe) w tym 8 godzin z wykorzystaniem ekspertów zewnętrznych warsztaty dla nauczycieli – formy aktywne prowadzone przez ekspertów zewnętrznych, 3 * 5 godz. w grupach do 20 osób III Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na praktykę szkolną konsultacje indywidualne i/lub grupowe (spotkania coachingowe, indywidualne porady) zajęcia otwarte (wymiana dobrych praktyk)

Etapy realizacji RPW IV Ewaluacja ewaluacja efektów w ramach ewaluacji wewnętrznej szkoły/przedszkola opracowanie przez SORE sprawozdania z realizacji procesu wspomagania przedstawienie dyrektorowi sprawozdania przedstawienie nauczycielom sprawozdania Ewaluacja zewnętrzna będzie prowadzone przez ORE w wybranych placówkach w ramach projektu systemowego.

Sieci współpracy i samokształcenia Cele ogólne sieci: dzielenie się wiedzą i umiejętnościami nabywanie nowych umiejętności i wiedzy wspólne wykonywanie zadań zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami nawiązanie kontaktów i podjęcie współpracy „Sieć to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą” Marshall McLuhan

Sieci współpracy i samokształcenia Sieć to zespół 25 nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą. Sieci mogą być przedmiotowe – np. „Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej” lub tematyczne – np. „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” Dwie sieci muszą być wybrane z katalogu ORE, natomiast 6 pozostałych może być ustalana dowolnie na bazie diagnozy przeprowadzonej przez SORE we wrześniu 2013 r. Rekrutacja nauczycieli oraz rozpoczęcie pracy sieci od X 2013 r.

Sieci współpracy i samokształcenia Formy pracy: 4 spotkania w ciągu roku szkolnego w PCE (planowanie działań, zajęcia warsztatowe, szkolenia z ekspertami zewnętrznymi) działania podejmowane na platformie informatycznej udostępnionej przez ORE (różnorodne działania o ciągłym charakterze) inne formy wynikające ze specyfiki sieci – np. obserwacje koleżeńskie, publikowanie doświadczeń, korzystanie z krytycznej przyjaźni, wizyty w szkołach Pracami każdej sieci kieruje koordynator sieci – specjalista w danej dziedzinie (nabór końcem września 2013 r. po określeniu tematyki wszystkich sieci).

Tematy sieci współpracy (20) Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły Budowa spójności edukacyjnej (na poziomie powiatu) Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły Edukacja filmowa Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Wycieczka jako forma nauczania przedmiotów przyrodniczych Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki?

Tematy sieci współpracy (cd) Praca ze źródłem historycznym Praca z uczniem młodszym Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego Jak budować własny program nauczania? Promocja i budowanie wizerunku szkoły Nauczyciele pracują zespołowo Jak radzić sobie ze szkolną absencją? – bezpieczeństwo w szkole Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok I) – bezpieczny Internet Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok II) – bezpieczny Internet

Jakie sieci? Ustalenia ostateczne zgodnie z Regulaminem po diagnozie i analizie raportów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kuratorium Oświaty, Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. 2 sieci „Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki?” z podziałem na szkoły podstawowe oraz gimnazja ze szkołami ponadgimnazjalnymi 1 sieć „ Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły” 1 sieć „Praca z nowoczesnymi technologiami TIK – bezpieczny Internet” 1 sieć „Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych” 1 sieć „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” 1 sieć „Rola pedagoga szkolnego i wychowawcy w pracy szkoły” 1 sieć „Jak uczyć w klasach łączonych?”

Wyzwania duża skala projektu – 72 placówki, ponad 1000 nauczycieli procedury przetargowe – zwłaszcza wyłaniające ekspertów szkoleniowych obawy dyrektorów i nauczycieli – nowe wyzwania i obowiązki (klucz do sukcesu!) organizacja dużej ilości szkoleń na rozległym terenie Powiatu Gorlickiego

Dlaczego wzrośnie jakość pracy szkół? Wszelkie działania będą poprzedzone diagnozą uwzględniającą potrzeby danej szkoły. Blisko 100% wsparcia będzie realizowane bezpośrednio w szkole – tylko 4 spotkania w roku szk. w ramach sieci odbędą się w PCE. Duża ilość szkoleń z udziałem ekspertów zewnętrznych – specjalistów w danej dziedzinie. Zaangażowanie do współpracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Biblioteki Pedagogicznej oraz doradców metodycznych PCE.

Kontakt, informacje Informacje o projektach Działania 3.5: www.ore.edu.pl Informacje o naborach, przetargach na stronie ZSZ im. K. Pułaskiego www.zszgorlice.iap.pl Powiatowe Centrum Edukacji: 18 353 51 16 www.pcegorlice.pl sekretariat@pcegorlice.pl

Wykaz przydziału placówek Barbara Igielska Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Bobowej Szkoła Podstawowa w Biesnej Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Bieśniku Gimnazjum w Brzanie Gimnazjum w Siedliskach Szkoła Podstawowa w Jankowej Szkoła Podstawowa w Stróżnej Szkoła Podstawowa w Wilczyskach Szkoła Podstawowa w Sędziszowej

Wykaz przydziału placówek Barbara Jasińska Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Jana Pawła II w Gorlicach Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Bieczu Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Zawodowych im. Stanisława Wyspiańskiego w Bobowej Gimnazjum w Kobylance w Zespole Szkół w Kobylance Szkoła Podstawowa Nr 1 im. bpa Marcina Kromera w Zespole Szkół Nr 1 w Bieczu Szkoła Podstawowa Nr 2 im. W. Potockiego w Zespole Szkół Nr 2 w Bieczu Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy Szkła Podstawowa im. Bronisława Wanata w Moszczenicy Gimnazjum w Zespole Szkół w Siarach Gimnazjum w Bobowej Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Kobylance

Wykaz przydziału placówek Eryk Trojanowicz I Liceum Ogólnokształcące im. Marcina Kromera w Gorlicach II Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Nr 1 im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach Technikum Nr 4 w Zespole Szkół Technicznych im. Wincentego Pola w Gorlicach Technikum w Zespole Szkół Zawodowych im. św. Jadwigi Królowej w Bieczu Szkoła Podstawowa w Banicy Szkoła Podstawowa w Brunarach Szkoła Podstawowa w Hańczowej Szkoła Podstawowa w Śnietnicy Szkoła Podstawowa w Uściu Gorlickim Szkoła Podstawowa w Wysowej- Zdroju Gimnazjum w Uściu Gorlickim Gimnazjum w Brunarach

Wykaz przydziału placówek Klaudia Obrzut Szkoła Podstawowa Nr 5 w Miejskim Zespole Szkół Nr 5w Gorlicach Szkoła Podstawowa Nr 3 w Miejskim Zespole Szkół Nr 3 im. św. Jana Kantego w Gorlicach Szkoła Podstawowa Nr 1 w Miejskim Zespole Szkół Nr 1 w Gorlicach Szkoła Podstawowa w Dominikowicach w Zespole Szkół w Dominikowicach Szkoła Podstawowa w Klęczanach w Zespole Szkół w Klęczanach Gimnazjum w Szymbarku w Zespole Szkół w Szymbarku Szkoła Podstawowa w Zagórzanach w Zespole Szkół w Zagórzanach Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Sękowej Szkoła Podstawowa im. Aleksandry Wisłockiej w Gładyszowie

Wykaz przydziału placówek Józef Kasprzak Szkoła Podstawowa w Bystrej w Zespole Szkół w Bystrej Szkoła Podstawowa w Kwiatonowicach w Zespole Szkół w Kwiatonowicach Szkoła Podstawowa w Ropicy Polskiej w Zespole Szkół w Ropicy Polskiej Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Łosiu Szkoła Podstawowa Nr 2 w Ropie Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ropie Gimnazjum w Ropie Szkoła Podstawowa Nr 2 w Łużnej Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Mszance Szkoła Podstawowa im. Wacława Potockiego w Woli Łużańskiej Szkoła Podstawowa im. Ks. Stanisława Pękali w Szalowej Publiczne Gimnazjum w Łużnej

Wykaz przydziału placówek Rafał Szarłowicz Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Binarowej Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Grudnej Kępskiej Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Korczynie Szkoła Podstawowa im. prof. Aleksandra Kosiby w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Libuszy Szkoła Podstawowa im. Stefana Czarnieckiego w Racławicach Gimnazjum im. Tadeusza Kościuszki w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Rożnowicach Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sitnicy Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Strzeszynie Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Staszkówce

Wykaz przydziału placówek Halina Wachowska Szkoła Podstawowa Nr 4 w Miejskim Zespole Szkół Nr 4 w Gorlicach Szkoła Podstawowa Nr 6 w Miejskim Zespole Szkół Nr 6 w Gorlicach Miejskie Przedszkole Nr 1 w Gorlicach, ul. Władysława Jagiełły 9 Miejskie Przedszkole Nr 8 w Miejskim Zespole Szkół Nr 6 w Gorlicach Miejskie Przedszkole Nr 5 w Gorlicach Szkoła Podstawowa w Stróżówce w Zespole Szkół w Stróżówce Gminne Przedszkole w Bieczu Przedszkole im. prof. Aleksandra Kosiby w ZSP w Libuszy Samorządowe Przedszkole w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Sękowej

Dziękuję za uwagę