P ROGRAM ROZWOJU I PROMOCJI K ATEGORYZACJI WIEJSKIEJ BAZY NOCLEGOWEJ W POLSCE Kielce, 11 kwietnia 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Sierpień 2013
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich” Kielce, kwiecień „Projekt finansowany.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
DRUGA GENERACJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ Wyzwania na przyszłość III Międzynarodowa Konferencja AGROTRAVEL Kielce, Janusz Majewski Uniwersytet.
Współpraca w obszarze turystyki wiejskiej i agroturystyki Warsztat III
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Wdrożenie i promocja sytemu kategoryzacji Wiejskiej Bazy Noclegowej
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Polską Federacją Turystyki.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Konferencja Gdańsk - PODR
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Paczków dnia r..
Firmy globalne.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
E-turystyka w sektorze publicznym
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

P ROGRAM ROZWOJU I PROMOCJI K ATEGORYZACJI WIEJSKIEJ BAZY NOCLEGOWEJ W POLSCE Kielce, 11 kwietnia 2015 r.

Kategoryzacja WBN Powstała w latach dziewięćdziesiątych w ramach programu Tourin II Została przekazana Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „GG” Kadra inspektorów Internetowy system kategoryzacji Gruntowna modernizacja systemu w 2012 roku

System oceny Wiejskiej Bazy Noclegowej

System oceny Wiejskiej Bazy Noclegowej

Uwarunkowania europejskie Istnieją dwa zasadnicze modele funkcjonowania kategoryzacji: –Model I – kategoryzacja obowiązkowa – wszystkie obiekty prowadzące działalność turystyczną muszą spełnić urzędowo określone kryteria w zakresie zakwaterowania i obsługi –Model II – kategoryzacja dobrowolna – standard kwater określany przez ogólnokrajowe organizacje kwaterodawców wiejskich, dotyczy członków organizacji. I przynależność do organizacji i kategoryzacja są dobrowolne. System oceny służy utrzymaniu odpowiedniego wizerunku usług świadczonych przez członków i w rezultacie odgrywa bardzo ważną rolę w marketingu. Model II zakładający dobrowolność jest bardziej powszechny. Mniej powszechny jest model według którego kategoryzacja jest obowiązkowa i regulowana ustawowo.

Diagnoza strategiczna Założenia podstawowe: Kategoryzacja jest dobrowolna i odpłatna Przyznawana na cztery lata Inspekcje kontrolne - przeprowadzane przez inspektora Regulamin przewiduje możliwość cofnięcia

Diagnoza strategiczna System nie funkcjonuje dobrze, mimo podjęcia działań na rzecz jego upowszechnienia Mała liczba uczestników systemu – kwaterodawców Powstające systemy alternatywne na poziomie lokalnym

Rekomendacje strategiczne Zastosowanie kategoryzacji przy wdrażaniu sieciowych produktów turystyki wiejskiej jako podstawy standardu; Przywrócenie obowiązku kategoryzacji przy sięganiu po pomoc UE na działania związane z zakwaterowaniem na terenach wiejskich w ramach nowego okresu finansowania; Rekomendacja dla LGD obowiązku kategoryzacji obiektów sięgających po środki na działania związane z zakwaterowaniem na terenach wiejskich (Małe projekty) – bardzo ważne, ponieważ to głównie w ramach działań podejmowanych przez LGD powstają systemy lokalne; Promocja produktu turystyki wiejskiej „Wypoczynek u rolnika”!

Rekomendacje strategiczne Zaprojektowanie i wdrożenie działań na rzecz dotarcia do klienta, tak, aby to klient wymuszał przystąpienie do kategoryzacji poprzez swoje decyzje zakupowe; Doprowadzenie do zaaprobowanie systemu przez środowiska działające na rzecz rozwoju turystyki wiejskiej w Polsce jako systemu powszechnego i jedynego; Stworzenie nowego koszyka korzyści dla uczestników systemu zarówno po stronie podaży, jak i popytu; Połączenie standaryzacji w zakresie infrastruktury z ciekawą ofertą produktową gospodarstw; Województwo małopolskie jako przykład wsparcia kategoryzacji

„Program rozwoju turystyki na obszarach wiejskich w Polsce”

Zamierzenia do realizacji – marketing/promocja CEL STRATEGICZNY OBSZARU Wzrost konkurencyjności turystyki wiejskiej poprzez budowę silnego i wyrazistego wizerunku i marki turystyki wiejskiej oraz efektywną politykę wparcia promocyjnego dla produktów turystyki wiejskiej CEL OPERACYJNY 1 Budowa rozpoznawalnej marki turystyki wiejskiej w Polsce o wyróżniającym się wizerunku Cele szczegółowe operacyjne 1)Wzrost świadomości odbiorców na temat turystyki wiejskiej 2)Budowa przekonania o atrakcyjności tego rodzaju turystyki wśród odbiorców CEL OPERACYJNY 2 Zaspokajanie potrzeb informacyjnych podmiotów kreujących podaż dotyczących wiedzy na temat potrzeb klientów i oraz w zakresie prawidłowej oceny efektywności i skuteczności wykorzystywanych przez nich działań promocyjnych CEL OPERACYJNY 3 Prowadzenie efektywnych działań promocyjnych wspierających sprzedaż poszczególnych produktów turystycznych CEL OPERACYJNY 4 Osiągnięcie efektywnego poziomu współpracy i koordynacji w zakresie komunikacji marketingowej pomiędzy podmiotami zarządzającymi promocją turystyki i promocją konkretnych produktów turystycznych

Cele operacyjne / kierunki produkt Specjalizacja, innowacyjność, konkurencyjność Nacisk na komercjalizację z zachowaniem wiejskości Wyrazisty wizerunek w oparciu o selekcję walorów polskiej wsi System wsparcia edukacyjnego i badań Optymalne warunki współpracy z otoczeniem

PRAWO - Stworzenie mechanizmów prawno – podatkowych umożliwiających rozwój podmiotów zajmujących się turystyką wiejską, poprzez: Zachowanie ulg dla „małych gospodarstw”, które wykorzystują posiadane zasoby do świadczenia prostych usług – wynajmu pokoi i posiłków domowych (jako uboczne zajęcie zarobkowe). Określenie „rodzinnego gospodarstwa wielofunkcyjnego” łączącego czynne gospodarstwo rolne z różnorodnymi usługami turystycznymi, opartymi jednak na zasobach tego gospodarstwa, np. adaptacji budynków, rozwiniętej sprzedaży bezpośredniej produktów lokalnych i tradycyjnych, dla zachowania specyfiki społecznej i przestrzennej wsi.

Tworzenie „przedsiębiorstw turystyki wiejskiej” specjalizujących się w usługach turystycznych nawiązujących do tradycji i zasobów wsi, jednak na ogólnych zasadach prawnych i podatkowych. W założeniu przedsiębiorstwa te powinny stać się „lokomotywami” zarówno turystyki wiejskiej, jak i regionów, oferując produkt wysokiej jakości, innowacyjny i oryginalny (dwory, osady, młyny itp.).

Konieczność zaprowadzenia nowego ładu prawnego umożliwiającego podejmowania i prowadzenia działalności turystycznej na wsi Jakość jako jeden z głównych czynników zdobywania (przywrócenia) zaufania do turystyki wiejskiej Usystematyzowanie kompetencji i zadań w zakresie turystyki wiejskiej Podsumowanie

WDROŻENIE ZAPISÓW PROGGRAMU ROZWOJU TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE OKREŚLENIE PODMIOTU DPOWIEDZIALNEGO ZA WDRAŻANIE PROGRAMU: –Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ? –Ministerstwo Sportu i Turystyki ? –Polska Federacja Turystyki Wiejskiej „GG ? –KONSORCJUM……???????? Podsumowanie

Dziękuję za uwagę!