Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Opracował J. Stryjkowski
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r. Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Prezentacja dorobku Regionalnego Ośrodka Kształcenia na Odległość 2006 - 2007 Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r.

Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość jest jednostką szkoleniowo-edukacyjną powołaną Zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie z dnia 1 czerwca 2006 r. zgodnie z opracowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu „Koncepcją wdrożenia w warunkach polskich systemu kształcenia na odległość” (czerwiec 2005). Pracami ROKNO kieruje nauczyciel powołany do pełnienia funkcji kierownika przez Dyrektora Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie.

W chwili obecnej stan liczebny kadry wygląda następująco: Osoby zaangażowane w prace zespołu ukończyły bądź też realizują studia podyplomowe z zakresu KNO. W chwili obecnej stan liczebny kadry wygląda następująco: 2 osoby ukończyły studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim 2006 r; 5 osób ukończyło studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej 2006 r; 3 osoby ukończyły studia podyplomowe na Uniwersytecie Łódzkim 2002 r. W trakcie realizacji studiów podyplomowych z zakresu KNO na Uniwersytecie Warszawskim jest obecnie 13 osób. Przewidywana data ukończenia studiów to marzec 2008 rok. W działalność ROKNO zaangażowani są również inni nauczyciele.

Placówka wykorzystuje w swojej pracy platformę edukacyjną MOODLE. Została również doposażona w pracownię komputerową wraz z wyposażeniem i oprogramowaniem. Kształcenie na Odległość realizujemy stosując różne formy. Są to: kursy informatyczne, kursy zawodowe, kursy wspomagające proces nauczania wybranych przedmiotów w zakresie ogólnokształcącym, egzaminy zawodowe, zarządzanie placówką oświatową (organizacja pracy szkoły); System Zarządzania Jakością ISO 9001; kurs pierwszej pomocy, itp.

Nasze oferty są realizowane w następujących formach: e-learning, blended learning (nauczanie mieszane), umieszczanie materiałów dydaktycznych na stronie internetowej, przesyłanie materiałów i kontakt z uczącymi się przez e-mail, inne – np. wykorzystanie komunikatorów internetowych.

Odbiorcami naszych kursów e-learningowych są: osoby niepełnosprawne, osoby pracujące za granicą, słuchacze szkół dla dorosłych, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, przygotowujący się do egzaminu maturalnego, nauczyciele, pracownicy administracji Kursy które realizujemy w formie KNO są zarówno adaptacją kursów realizowanych w „realu” jak również są tworzone od podstaw z przeznaczeniem dla tej formy kształcenia.

W interakcji nauczyciel-uczeń, administrator-uczeń, uczeń-uczeń Materiały (treść, forma multimedialna) stanowiące obudowę programu danej formy są tworzone przez zespół ds. KNO na podstawie podręczników przedmiotowych, materiałów źródłowych, własnych opracowań itp. Kursy realizowane przez naszą placówkę w formie KNO zawierają następujące elementy: W interakcji nauczyciel-uczeń, administrator-uczeń, uczeń-uczeń Forum Czat Skype Poczta elektroniczna Kontakt telefoniczny Komunikator internetowy (gadu-gadu, tlen, itp.) Kontakt bezpośredni (w realu)

Multimedia Pliki tekstowe Pliki graficzne Animacje Nagrania dźwiękowe Filmy Symulacje Strony internetowe

Metodyka prowadzenia kursu oraz motywacja: Fora dyskusyjne Testy/quizy Sondy/głosowania Zadania indywidualne Zadania grupowe Ankiety ewaluacyjne Moduły pomocy Studium (analiza) przypadku Projekt Praca indywidualna Praca w grupie (wspólne rozwiązywanie zadania) CD-ROM Wideokonferencje

Ocenianie osiągnięć (zaliczenie): rozwiązanie testu na platformie, w realu, rozwiązanie zadania stopień aktywności na forach dyskusyjnych, systematyczność, terminowość.

Ewaluacja realizowanych form KNO przeprowadzana jest po zakończeniu danego tematu, zagadnienia, modułu, semestru – jest więc ewaluacją zarówno bieżącą jak i końcową. Należy stwierdzić że wyniki ewaluacji wywierają pozytywny wpływ na poprawę jakości oferty oraz poziomu prowadzenia kursów przez nauczycieli.

Problemy utrudniające wdrażanie KNO do praktyki placówki. prawne, techniczne/technologiczne, finansowe. Brak podstaw prawnych, utrudnione rozliczanie czasu pracy nauczycieli zaangażowanych w realizację pewnych form KNO. Znaczny nakład pracy nauczycieli wymaga udziału środków finansowych, które będą rekompensowały czas poświęcony na opracowanie materiałów dydaktycznych.

Jak placówka radziła sobie z problemami związanymi z wprowadzeniem KNO??? Pierwszym krokiem który został podjęty w naszej placówce było opracowanie „Projektu wdrożenia kształcenia na odległość w edukacji ustawicznej na poziomie szkolnictwa ponadgimnazjalnego” Krosno 2006

wojewódzki program kształcenia na odległość Pierwszym znaczącym krokiem w kierunku upowszechnienia Kształcenia na Odległość było opracowanie z inicjatywy Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, programu który został opublikowany w grudniu 2006r. „PROGRAMU ROZWOJU KSZTAŁCENIA NA ODLEGLOŚĆ W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM” wojewódzki program kształcenia na odległość

„Przegląd form i metod kształcenia na odległość” Opracowane i wydane zostały dwie publikacje na potrzeby ROKNO przez nauczycieli ZSKU w Krośnie: „Przegląd form i metod kształcenia na odległość” „Podręcznik twórcy kursu na platformie Moodle” Zespół redakcyjny: Bogdan Skotnicki, Eugeniusz Gąsior, Artur Kuliga, Bartosz Lalek Zespół redakcyjny: Eugeniusz Gąsior, Artur Kuliga, Bartosz Lalek

Trwa proces tworzenia sieci Lokalnych Ośrodków Kształcenia na Odległość (LOKNO). Na dzień dzisiejszy deklarację przystąpienia do takiej sieci zgłosiło 8 placówek CKU i CKP z woj. podkarpackiego: Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 Przemyśl, Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli Mielec, Centrum Kształcenia Ustawicznego Jarosław, Centrum Kształcenia Praktycznego Tarnobrzeg, Centrum Kształcenia Praktycznego Stalowa Wola, Zespół Szkól Gorzyce, Centrum Kształcenia Praktycznego Kolbuszowa, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 Krosno.

Nasz Ośrodek uczestniczy aktualnie w dwóch projektach dotyczących kształcenia na odległość: Centra kształcenia na odległość na wsiach, projekt nr 9/2.1a/2006/595 realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 Priorytetu 2 Rozwój społeczeństwa oparty na wiedzy Działania 2.1 Zwiększenie dostępu do edukacji – promocja kształcenia przez całe życie schematu a) – Zmniejszanie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy wsią a miastem, Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL), forma blended learning.

Współpraca z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie Uczestniczymy aktywnie w pracach związanych z opracowaniem standardów kształcenia na odległość dla placówek CKU, CKP jako jeden z 16 ośrodków w Polsce.

Pilotażowe programy realizowane w roku szkolnym 2007/2008 Nauczanie indywidualne,   Kształcenie osób niepełnosprawnych, Kształcenie osób pracujących za granicą.

Nauczanie indywidualne Nauczaniem indywidualnym na odległość objęta jest jedna osoba niepełnosprawna na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej (Technikum Ekonomiczne), Kształcenie osób niepełnosprawnych Na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej i policealnej dla dorosłych w formie KNO kształci się 10 osób, Kształcenie osób pracujących za granicą Na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej i policealnej dla dorosłych w formie KNO naukę rozpoczęło 7 osób (Wielka Brytania).

Z platformy korzysta obecnie 352 osoby, są to: nauczyciele, uczniowie szkół młodzieżowych, słuchacze szkół ponadgimnazjalnych dla dorosłych, słuchacze szkół policealnych dla dorosłych.

moodle.cku.krosno.pl