Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Scenariusz lekcji pływania.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.
Metodyka rekreacji ruchowej
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Szkoła Promująca Zdrowie
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008

Autor programu mgr Maciej Matysiak Łódź nauczyciel kształcenia zintegrowanego w Szkole Podstawowej nr 162 w Łodzi (nauczyciel kontraktowy), - instruktor rekreacji ruchowej, - instruktor samoobrony, - posiadacz 1 stopnia kyu w Karate Shidokan, - zaangażowany od trzech lat w promocję prowadzenia zdrowego stylu życia, poprzez wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe, - współorganizator zawodów sportowych na terenie miasta Łodzi.

Uzasadnienie celowości wprowadzenia innowacji Łódź pozytywny wpływ aktywności ruchowej na rozwój psychofizyczny dziecka, - zwiększone zapotrzebowanie na ruch w okresie edukacji wczesnoszkolnej, - wprowadzenie zajęć stanowiących duże urozmaicenie dla form proponowanych w tradycyjnych szkołach.

Założenia programowo-organizacyjne Łódź innowacja jest rozszerzeniem treści zawartych w podstawie programowej dotyczących edukacji ruchowej, o treści z zakresu pływania i sztuk walki, - innowacją objęta jest jedna klasa w Szkole Podstawowej nr 162 w Łodzi, - dodatkowe zajęcia na pływalni (1g/tyg) i sztuk walki (2g/tyg), - współpraca z pływalnią przy ul.Malczewskiego i Stowarzyszeniem Sportowym UKS Shi-Kon.

Cele innowacji Łódź rozbudzanie ambicji sportowych, - rozwijanie zainteresowań związanych ze sportem, - uświadamianie dzieci, o potrzebie aktywności ruchowej w życiu codziennym i jej wdrażanie, - stymulowanie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka

Treści kształcenia Łódź ELEMENTY SAMOOBRONY z zakresu judo z zakresu karate tradycyjnego Cele szczegółowe: - poznanie filozofii i kultury wschodniej, - wdrażanie do czynnego wypoczynku, - kształtowanie koordynacji ruchowej, - kształtowanie sprawności motorycznych, - motywowanie do pokonywania własnych słabości, - poznanie podstawowych technik samoobrony.

Planowane osiągnięcia ucznia Łódź używa poprawnej terminologii wybranych technik, - wykonuje poprawnie przewrót w przód i w tył, - posiada następujące umiejętności w zakresie samoobrony: poprawnie wykonuje pady mae i ushiro ukemi, widzi sens wytrącania przeciwnika z równowagi, wykonuje poprawnie rzut o goshi, obala partnera korzystając z technik o soto gari, morote gari i de ashi barai, utrzymuje partnera po obaleniu korzystając z wybranych technik trzymań, blokuje uderzenia i kopnięcia, współdziała z partnerem w celu bezpiecznej realizacji zadań, uczestniczy w zawodach sportowych, dąży do poprawiania wyników ze sprawdzianów sprawności fizycznej.

Metody realizacji zadań ruchowych Łódź 2008 ZASADA DOSTĘPNOŚCI: -od elementów prostych do złożonych -od znanych do nieznanych -od łatwych do trudnych GRY I ZABAWY OGÓLNOROZWOJOWE: - zabawowo - naśladowcza - zabawowo - klasyczna - zadaniowo - ścisła - naśladowcza - ścisła SZTUKI WALKI: NIESPECYFICZNE - poglądowa - słowna - myślowo - wyobrażeniowa - praktycznego działania - problemowa (zadaniowa) - od całości poprzez szczegóły do całości SPECYFICZNE - analityczna - syntetyczna - kompleksowa

Formy realizacji zadań ruchowych Łódź 2008 ZABAWY: - orientacyjno - porządkowe - na czworakach - ze śpiewem i przy muzyce - bieżne - rzutne - z podbijaniem - z mocowaniem GRY RUCHOWE: - gry proste - gry złożone - gry przejściowe - gry specjalistyczne SZTUKI WALKI: - ścisła - zadaniowa - zabawowa - fragmentów walki

Ewaluacja zajęć i osiągnięć ucznia Łódź 2008 CELEM EWALUACJI BĘDZIE: - zdiagnozowanie obszarów sukcesów i niepowodzeń programu w celu dokonania zmian i poprawek w istniejącym programie - poinformowanie zainteresowanych (rodziców, radę pedagogiczną) o wynikach programu OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW KONTROLOWANE BĘDĄ, PRZEDE WSZYSTKIM W ASPEKCIE PRAKTYCZNYM POPRZEZ: - zawody szkolne - zawody pozaszkolne - prowadzenie na bieżąco rozmów po skończonych zajęciach - egzamin na początkujące stopnie w karate

Ewaluacja zajęć i osiągnięć ucznia Łódź 2008 Badanie efektywności założonych celów w innowacji, odbywa się poprzez diagnozę pedagogiczną obejmującą następujące cele badawcze: 1. Systematyczność i aktywność na zajęciach (frekwencja) 2. Określenie poziomu opanowania technik z zakresu samoobrony 3. Określenie stopnia rozwoju ogólnej sprawności fizycznej 4. Atrakcyjność zajęć

Bibliografia Łódź 2008 Ambroży T. Samoobrona TKKF W-wa 2001 Bompa T. Teoria i metodyka treningu Biblioteka trenera W-wa 1990 Bondarowicz M. Zabawy i gry ruchowe Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego W-wa 1993 Bondarowicz M. Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych Biblioteka trenera W-wa 1994 Kalinowski A. Ćwiczę i bawię z dzieckiem Nasza Księgarnia W-wa 1985 Karpiński R. Nauczanie pływania AWF Katowice 1997 Raczek J. Podstawy szkolenia sportowego dzieci i młodzieży Biblioteka trenera W-wa 1996