Zintegrowane techniki analizy strategicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Advertisements

Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Kolejność analizy strategicznej:
5. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Agenda Geneza orientacji strategicznej;
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Metody diagnozowania makrootoczenia
Cz. 3 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Ocena ogólnej sytuacji finansowej firmy metodą analizy finansowej na przykładzie przedsiębiorstwa REKOR PWSZ NYSA KIERUNEK – FINANSE i BANKOWOŚĆ SPECJALNOŚĆ.
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Zarządzanie strategiczne Panel: Metodologia diagnozy strategicznej
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
Kluczowe czynniki sukcesu
Plan zajęć: Czynniki kształtujące wartość firmy Podstawowe pojęcia
Analiza potencjału firmy
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia przedsiębiorstwa - prognozowanie działań
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Analiza wskaźnikowa i analiza dyskryminacyjna
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Segmentacja rynku.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 7
Firmy globalne.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Zapis prezentacji:

Zintegrowane techniki analizy strategicznej Instrukcja zastosowania technik integracyjnych (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Techniki integrujące wnioski strategiczne Analiza SWOT Szanse Zagrożenia Atuty Słabości Analiza SPACE Siła finansowa Zdolność do konkurowania Stabilność sektora Atrakcyjność sektora

1 - Analiza SWOT - integracja wniosków analitycznych Analiza makrootoczenia Analiza PEST Scenariusze stanu otoczenia Analiza mikrootoczenia Model Portera Luki strategiczne Mapy grup strategicznych Metoda profilu konkurencyjnego Analiza portfela Macierz BCG Macierz McKinsey Macierz ADL SWOT (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Analiza SWOT - arkusz roboczy SZANSE Ocena 0-5 Waga 0-100 Ocena ważona ZAGROŻENIA Razem SZANSE (ocena ważona) + Razem ZAGROŻENIA - ATUTY SŁABOŚCI Razem ATUTY Razem SŁABOŚCI

2 - SPACE STRATEGIC POSITION AND ACTION EVALUATION OCENA POZYCJI STRATEGICZNEJ I DZIAŁALNOŚCI (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Ustal wskaźniki ważności dla każdego kryterium w czterech obszarach analizy (suma w każdym obszarze = 100%) SPACE - arkusz roboczy Pozycja wewnętrzna Pozycja zewnętrzna Siła finansowa przedsiębiorstwa Ocena 1-6 Waga 0-100 Ocena ważona Stabilność sektora (branży) Kryteria oceny: Wskaźnik stopy zysku (rentowność) Koszty produkcji Stabilność zysku Rentowność inwestycji Płynność finansowa Zadłużenie Zdolność do podnoszenia akumulacji i zdobywania kapitałów obcych Etap rozwoju sektora Innowacyjność sektora Uzależnienie branży od koniunktury Długość życia sektora Stabilność zysku w branży Podatność branży na napływ kapitału Konkurencyjność w sektorze Zdolność konkurencyjna firmy i jej pozycja rynkowa Atrakcyjność sektora Rynek i jego zasięg Udział przedsiębiorstwa w rynku w ujęciu dynamicznym Struktura asortymentowa produkcji Umiejętności marketingowe Możliwość kontrolowania cen i kosztów Powiązania z odbiorcami Rentowność sprzedaży Charakterystyka konkurencji Faza cyklu życia sektora Zależność tempa rozwoju sektora od koniunktury Społeczna atrakcyjność sektora Dokonaj oceny każdego kryterium w czterech obszarach analizy w skali od 1 do 6 Skalkuluj oceny ważone dla każdego kryterium w czterech obszarach; OSZACUJ SUMĘ OCEN WAŻONYCH W KAŻDYM OBSZARZE (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

SPACE – szacowanie współrzędnych Proszę oszacować sumę ocen ważonych w poziomie, tj: Siła finansowa + stabilność sektora Zdolność do konkurowania + atrakcyjność sektora OBSZAR ANALIZY OCENA WAŻONA ∑ OCEN WAŻONYCH SIŁA FINANSOWA 4,4 STABILNOŚĆ SEKTORA 3,8 8,2 ZDOLNOŚĆ DO KONKUROWANIA 2,5 ATRAKCYJNOŚĆ SEKTORA 3,0 5,5

Analiza SPACE - KONSTRUKCJA Siła finansowa 12 (5,5; 8,2) Zdolność konkurencyjna Atrakcyjność sektora 1 12 1 (c) prof. dr hab. Aneta Zelek Stabilność sektora

WYKONAJ ZADANIE! Przeprowadź analizę SWOT dla Twojej firmy przy użyciu ARKUSZA ROBOCZEGO NR 8 (szukaj w materiałach dodatkowych) Skonstruuj analizę SPACE dla Twojej firmy - ARKUSZ ROBOCZY NR 9 (szukaj w materiałach dodatkowych) (c) prof. dr hab. Aneta Zelek