Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Nowe uregulowania prawne dotyczące dokumentacji medycznej
Organizacje pozarządowe
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Zadania Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej Jak z niego korzystać
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Tryb przeprowadzania kontroli na podstawie:
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Elektroniczny Rekord Pacjenta = Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
Podstawy Medycyny Ratunkowej - zagadnienia prawne dla pielęgniarek
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
mgr Małgorzata Cieślak
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Szkolenia specjalizacyjne w województwie wielkopolskim
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Właściwość sądów administracyjnych
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
LESZEK ZALEŚNY Zmiany w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty opublikowane po dniu 1 września 2015 r. Leszek.
PROPEDEUTYKA PRAWA Dr med. Jacek Perliński. TEMATYKA WYKŁADÓW 1 System prawa, podstawowe pojęcia prawa, źródła prawa, wykładnia prawna. 2 Konstytucja.
PRAWO Dr med. Jacek Perliński.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Wypadki przy pracy Akty prawne Definicje
Sprawozdawczość z realizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w szkołach za rok szkolny 2013/2014.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zmiany w prawie oświatowym
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Centra kształcenia ustawicznego
Zmiany w ramowych statutach: 1
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Zapis prezentacji:

Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny Anna Matuszewska Wydział Polityki Społecznej Wielkopolski Urząd Wojewódzki Ląd, 7 października 2010 r.

Zgodnie z artykułem 68 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej, każdy obywatel ma prawo do ochrony zdrowia. Władze publiczne zapewniają obywatelom równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej, finansowanej ze środków publicznych.

Do organów nadzorujących realizację świadczeń opieki zdrowotnej zaliczyć można wojewodów oraz działających w ich imieniu konsultantów wojewódzkich, wyłanianych wśród najwyższej klasy specjalistów z poszczególnych dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia.

W kompetencji wojewody leży również prowadzenie rejestru zakładów opieki zdrowotnej, co wynika z art. 12. ust.3. ustawy o zakładach opieki zdrowotnej z dnia 30 sierpnia 1991 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 14 poz. 89 ze zm.),

a co się z tym wiąże - zlecanie konsultantom wojewódzkim kontroli tychże zakładów. Na dzień 5 października 2010 r. w województwie wielkopolskim zarejestrowanych jest 1941 zakładów opieki zdrowotnej

(które ze względu na organ założycielski można podzielić na publiczne i niepubliczne). Ogółem zaś w rejestrze Wojewody Wielkopolskiego figuruje 2637 placówek ochrony zdrowia (tj. jednostek organizacyjnych zakładów opieki zdrowotnej - szpitali, przychodni, stacji pogotowia ratunkowego itp.).

Zadania konsultantów wojewódzkich w zakresie kontroli zakładów opieki zdrowotnej reguluje art. 10 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o konsultantach w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz.419):

1. przeprowadzanie, kontroli podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych dotyczącej realizacji kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, lekarzy dentystów, farmaceutów oraz osób wykonujących inne zawody medyczne w zakresie wynikającym z programów kształcenia;

2. kontrola dostępności świadczeń zdrowotnych; 3. kontrola wyposażenia podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych w aparaturę i sprzęt medyczny, aparaturę analityczną oraz aparaturę do przygotowywania i badania produktów leczniczych i kontrola ich efektywnego wykorzystania w realizacji zadań dydaktycznych;

4. informowanie organów administracji rządowej, podmiotów tworzących zakłady opieki zdrowotnej i oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Rzecznika Praw Pacjenta o uchybieniach stwierdzonych w wyniku kontroli.

Podstawami prawnymi do przeprowadzania kontroli przez konsultantów wojewódzkich są następujące akty prawne: - art. 10 ust 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o konsultantach w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz.419 ),

- art. 66 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r - art. 66 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14 poz. 89 ze zm.), - rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 3 grudnia 1992 r. w sprawie zlecania kontroli zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z 1992 r. Nr 96 poz. 477).

W zakresie kontroli planowych, do obowiązków konsultanta należy: 1. sporządzenie planu kontroli (rocznego i/lub kwartalnych), w którym należy określić: nazwę i adres zakładu przewidzianego do kontroli zakres kontroli okres działalności zakładu objęty kontrolą termin przeprowadznia kontroli,

5. monitoring realizacji zaleceń pokontrolnych. 2. sporządzenie protokołu z przeprowadzonej kontroli, 3. przekazanie kopii protokołu, podpisanego przez kierownika kontrolowanego zakładu (lub osoby upoważnionej) do wiadomości wojewody, 4. przekazanie kierownikowi kontrolowanego zakładu zaleceń pokontrolnych, 5. monitoring realizacji zaleceń pokontrolnych.

W oparciu o sprawozdania przedłożone przez konsultantów, w województwie wielkopolskim w 2009 r. średnia liczba kontroli przypadająca rocznie na jednego konsultanta wyniosła 2,3. Przeprowadzono 4 kontrole doraźne oraz 190 kontroli planowych - w tym 139 problemowych i 51 sprawdzających, głównie w zakresie dostępności do świadczeń zdrowotnych, wyposażenia w aparaturę i sprzęt medyczny czy wydawanie opinii o potrzebach kadrowych i doskonaleniu zawodowym personelu medycznego.

- zakupu nowego lub unowocześnienia posiadanego sprzętu, Ogółem wydano 73 zalecenia pokontrolne, które w większości dotyczyły kwestii takich jak: - zwiększenia zatrudnienia i podniesienia kwalifikacji personelu kontrolowanego zakładu, - zakupu nowego lub unowocześnienia posiadanego sprzętu, - dostosowania do obowiązujących przepisów sposobu prowadzenia dokumentacji medycznej.

Reasumując, konsultanci wojewódzcy zajmują się kontrolą dostępności świadczeń zdrowotnych i kontrolą podmiotów ich udzielających. Oceniają stosowane postępowanie diagnostyczne, lecznicze i pielęgnacyjne pod kątem jego zgodności z aktualnym stanem wiedzy.

Dokonują analizy potrzeb w zakresie specjalizacji kadr medycznych i przekazują szczegółowe informacje na temat zabezpieczenia opieki zdrowotnej w reprezentowanych przez siebie dziedzinach medycyny.

Zachęcamy zatem Państwa do aktywnej współpracy. Funkcje nadzorcze i opiniodawcze konsultantów, w znaczący sposób przyczyniają się więc do polepszenia jakości świadczonych w naszym województwie usług medycznych. Zachęcamy zatem Państwa do aktywnej współpracy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ :)